خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه کسانی در سالگرد امام بعد از سیدحسن مهمان صداوسیما بودند؟

یکی از خبرگزاری های دانشگاه آزاد، آنا، نوشت:

پس از حضور موفقیت‌آمیز و پرمخاطب حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در برنامه «نگاه یک» شبکه اول سیما، شماری از چهره‌های ناموفق انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی نیز میهمان برنامه‌های دیشب و امروز سیما شدند.

حضور و مصاحبه نوه ارشد امام خمینی(ره) در سیمای جمهوری اسلامی با استقبال زیادی مواجه شد و انعکاس فراوانی یافت و از سوی برخی به تغییر رویکرد رئیس جدید صداوسیما تعبیر شد.

مهمانانی که بعد از سید حسن خمینی برای حضور در برنامه‌های مناسبتی رسانه ملی در خصوص سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی دعوت شدند، اکثرا افرادی بودند که از راهیابی به دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بازماندند یا در رقابتهای انتخاباتی مجلس دهم، موفق نشدند عضو هیات رئیسه شوند. از جمله این مهمانان محمد دهقان است که ظهر امروز مهمان شبکه اول سیما بود. دهقان، نامزد نایب رییسی مجلس دهم بود که در کسب رای نمایندگان ناکام ماند.

رقیبان وی مسعود پزشکیان و علی مطهری بودند که برای نواب رئیس مجلسی منتخب نمایندگان مجلس شورای اسلامی شدند.

همچنین شب گذشته حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد میهمان شبکه دو سیما بود و دکتر غلامعلی حداد عادل نیز در برنامه‌ مناسبتی شبکه سه سیما حضور داشت؛ دو نفری که هر دو چهره‌هایی برجسته هستند، اما از جلب آرای مردم در انتخابات اخیر بازماندند؛ وحید یامین پور مجری گفت‌وگو با حداد عادل بود.

اگرچه مصاحبه سید حسن خمینی همزمان با دو برنامه پربیننده خندوانه و پخش زنده بازی فوتبال بلژیک و فنلاند همزمان شده بود، اما محتوای سخنان وی با انعکاس فراوانی در جامعه مواجه شد. وی مباحثی در مورد دینداری و شاخصه‌های آن و همچنین بی فایده بودن ممنوع‌التصویر و ممنوع‌البیان کردن افراد بیان کرده بود.

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی چهارشنبه‌شب با حضور در برنامه «نگاه یک» شبکه یک سیما، با اشاره به اینکه «دینداری تنها به شریعت و حفظ ظواهر محدود نمی‌شود»، اظهار کرد: «گاهی به محض اینکه می‌گوییم دینداری، سخن از حجاب و نماز و روزه مطرح می‌شود اما دینداری تنها اختلاط زن و مرد نیست، دینداری یعنی مردمداری، ظلم‌ستیزی و اینکه کسانی حق دیگران را در جامعه نخورد.»

سیدحسن خمینی افزود: «دینداری یعنی در جامعه فقر نباشد و مردم بتوانند آزادانه و بدون ترس از کسی سخن بگویند.»

وی همچنین با بیان اینکه «امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن محدود کرد»، گفت: «امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن و ممنوع‌البیان کردن، محدود کرد و چنین کارهایی، تمسخر خودمان است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا