خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اَبَرسیاست پنهانکاری

سعید زیباکلام، استاد اصولگرای دانشگاه تهران در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ابرسیاست پنهانکاری» نوشت:

در نامه اخیر رئیس جمهور اسبق آقای دکتر احمدی نژاد به رئیس جمهور سابق آقای حسن روحانی آمده است که: “جنابعالی در سال اول، حقوق اعضاء دولت خود را از حدود ۴ میلون تومان به بیش از ۲۵ میلیون تومان رساندید و بعداً در دستگاه ها و شرکت ها تا بیش از ۵۰ میلیون تومان ماهانه حقوق تعیین شد.”

تنی چند از دوستان و فعالان اجتماعی و سیاسی گله‌آمیزانه از بنده می‌پرسند که شما از این بذل و بخششهای ملوکانه آشیخ حسن خبردار نبودید تا افشا و اعتراض کنید؟

برای اینکه امکان دارد این شبهه یا شکایت یا گلایه در دل بسیاری از دوستان و هموطنانم وجود داشته باشد و حجب و حیا و رودربایستی و یا عدم دسترسی امکان ابراز آن را منتفی کند وظیفه دانستم صراحتا اعلام کنم که بنده مطلقا از این افزایش نجومی حقوق وزرا کمترین اطلاعی تا به امروز نداشتم تا آنرا با تمام امکانات بسیار محدودم مورد افشا و اعتراض قرار دهم. افزایش حقوقهای نجومی را هم مدتها بعد و آنهم مطابق “زدی ضربتی، ضربتی نوش کن” در مقابل رسوایی املاک نجومی از سوی برخی نهادهای حکومتی اجازه درز و نشت پیدا کرد که همگان مطلع شدند و برخی از نهادهای نظام کمر همت بستند تا آن را بررسی و به اطلاع ملت خوش‌باور برسانند. اما دریغ از آن بررسی و دریغ از اطلاع رسانی به مردم!

اینک این سوال مطرح می‌شود که ما مردم البته که از این بذل و بخششهای ملوکانه و همایونی خبر نداشتیم، اما آیا نهادهای حکومتی از قبیل بیت رهبری، مجلس، قوه قضائیه، مصلحت نظام، دستگاههای اطلاعاتی چندگانه نظام هیچکدام خبر نداشتند؟ باور کنیم واقعا خبر نداشتند؟

همچنین رسانه‌های ما، اعم از رسانه حکومتی تا مجموعه متنوع و کلکسیونی خبرگزاریها و جراید یومیه و غیر آن هم، هیچ کدام خبر نداشتند؟ واقعا باور کنیم که خبر نداشتند؟

یعنی می‌خواهید به مردم بگویید که “دستهای همشون تو یه کاسه است” قضاوت درستی است؟

یعنی می‌خواهید بگویید که حقیقتا نظام از اَبرسیاست راهبردی پنهانکاری، کاملا در تعارض بیّن با فرمایش صریح آقا امیرالمومنین، کاملا تبعیت می‌کند؟

آیا با این آشفتگی شدیدا فزاینده معیشت مردم و فساد روبه افزایش سیاسی و اقتصادی در نظام، آیا مقامات عالیرتبه نظام هنوز مصلحت نمیدانند با این اَبرسیاست راهبردی به سرعت وداع کنند؟

خدایا! میشه یه روز صبح از خواب بیدار شم و متوجه بشم که تمام این اوضاع و احوال پررنج و عسرت میهنم و حرف و سخنان هموطنان مضطر و خشمگینم خواب پریشانی بیش نبوده؟ میشه؟

“ای دنیا! اف بر تو و اف بر شیفتگان مکار و ظاهرالصلاح تو!”

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا