خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رهبر انقلاب و اثر هاله‌ای کمبود واکسن

محسن مهدیان، فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی تلگرامی با عنوان «رهبر انقلاب و اثر هاله‌ای کمبود واکسن» نوشت:

کافیست یک خاطره بد از یک روز کاری داشته باشید. اینجاست که دیگر رویدادهای آن روز را نخواهید دید. یا از یکی از آشناها به دلیلی دلخور باشید. اینجاست که هیچ نکته مثبتی از او پیدا نمی کنید. این یک آزمایش علمی در روانشناسی است. به این خطای دید، اثر هاله ای می گویند.

در ماجرای واکسن، خطای هاله ای چطور عمل می کند؟

خطای هاله ای اثر خباثت رسانه ای است که باعث می شود بخشی از جامعه تحت تاثیر تلخی اخبار کرونا، جزئیات را نببیند و واقعیت را گم کنند.

با تلخی مرگ ومیر، ذهن را درگیر می کنند. برای تلخ تر کردن ماجرا سراغ کرونای سلبریتی ها می روند. اینجاست که کرونای یک بازیگر خانم تاتر از مرگ دهها پرستار و مردم عادی برای ضدانقلاب باارزش ترست. البته هردو بد است اما یکی بیشتر اثر هاله ای می سازد. اثر هاله ای که ایجاد شد، تلخی را منتقل به یک عامل تخیلی می کنند تا مخاطب اسیر شود.
اجزای این پروژه رسانه ای بدین ترتیب است.
اول مرگ و میرها را بسیار برجسته می کند.
دوم بین مجموعه ای از علل، تنها واکسن را نشان می کنن.

تااینجا اثرهاله ای.

سوم. کمبود واکسن را گردن رهبر انقلاب می اندازند. چرا؟ منع رهبر انقلاب از واکسن آمریکایی.

حالا مرور کنیم ببینیم برخی چطور تحت این اثر هاله ای مفتون می شوند و واقعیت را نمی بینند و کارچنان بیخ پیدا می کند که طنین اهریمن می شوند.

رهبر انقلاب روز اول اعلام می کند هم واکسن تولید کنید و هم بخرید؛ اما نه واکسن آمریکایی. مشکل نیز در برند نبود؛ به تولید کننده آمریکایی و انگلیسی اعتماد نیست. اگر همین برند در جای دیگر تولید می شد واردات آن منعی نداشت.

اما نظام چه کرد؟ از همان روز اول 16 میلیون دوز واکسن کواکس پیش خرید کرد؛ پیش از هر کشوری. آنهم به دلیل تحریم ها، واکسن 16 دلاری را 57 دلار صورت کردند. جهت مقایسه اینکه قیمت تمام شده واکسن ایرانی 8 دلار است. با این حال ایران مشکل پرداخت نداشت. مساله این بود که واکسن نمی دادند. چه کسانی؟ همان اهریمنی که رسانه های شیادش امروز اخبار مرگ و میر در ایران را توزیع می کنند. همان ها که برای اخبار کرونا در جهان حناق گرفته بودند. واکسن ندادند تا 16 ماه. بعد 16 ماه وزارت خزانه داری آمریکا مجوز داد. چه اتفاقی افتاده بود؟ در 24 خرداد ایران به جمع 5 کشورتولید کننده واکسن در جهان پیوست. همین. زمین گیر شدند.

اثر هاله ای را مراقبت نکنیم دچارکورنگی شده و دشمن را رها و خودزنی می کنیم. زیباکلام و صادقی سرنوشت همه مسخ شده های پای منبر خناسان رسانه ای اند. بترسیم ازین سرنوشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. رو دارید این هوا!! خجالت و شرم و حیا هم خوب است، چیزی که بکلی از آن تهی هستید! روز روشن را با کولی بازی و آسمان ریسمان بافتن و با زور سرنیزه میخواهید شب نشان بدهید!!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا