خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از خوزستان چه خبر؟

/ عبدالله سلامی در گفت‌وگو با انصاف نیوز /

زهرا منصوری، انصاف نیوز: یک فعال اجتماعی و سیاسی ساکن خوزستان، می‌گوید به جز اعتراضات صنفی و کارگری خوزستان آرام گرفته است و آمار دقیقی درباره‌ی بازداشتی‌ها در دست نیست.

سلامی: طرح تقسیم خوزستان، تحریک‌آمیز و نابهنگام

عبدالله سلامی-فعال سیاسی و اجتماعی خوزستانی- درباره‌ی وضعیت فعلی خوزستان و اعتراضات مردم این شهر به انصاف نیوز گفت: بعداز پایان گرفتن اعتراضات ۱۰ روزه معطوف به تنش آبی تیرماه سال جاری که دامنه‌ی آن شهرهای دیگر کشور را متاثر و فرا گرفته بود، به استثنای ادامه‌ی اعتراضات آرام صنفی کارگران معترض کارخانجات نیشکر هفت تپه و اعتراضات صنفی کارگران قراردادی بخشی دیگر از ادارات، سازمان‌ها و کارخانجات صنعتی، اعتراضات در استان خوزستان، آرام گرفته است.

او افزود: اما به‌دلیل اینکه برنامه‌ای برای رفع و حل و فصل ساختاری و ریشه‌ای معضلات استان کمافی السابق بطور جدی در دستور کار قرار نگرفته است. همچنان استان خوزستان به‌عنوان یک استان اعتراض‌خیز، بالقوه، باقی مانده است. اخیرا طرح تحریک آمیز و نابهنگام موسوم به تقسیم استان خوزستان برای شور به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شده است، چه بسا فعال کردن چنین طرحی، دوباره اسباب بهم زدن آرامش استان خوزستان را فراهم و محتمل سازد .

او درباره‌ی اینکه دولت در راستای اعتراضات مردم به مطالبات آنها چه پاسخی داد، گفت: از آنجایی که دولت جدید هنوز برنامه‌ی روشن و شفافی برای رفع معضلات استان پیش‌بینی و ارائه نداده است و همچنین صحبتی از ارائه و اجرای طرح‌های کوتاه مدت و دراز مدت برای توسعه همه جانبه استان در کار دولت جدید به میان نیامده است. به همین دلیل، عملاً پاسخ به اعتراضات اقشار آسیب دیده استان خوزستان مانند کشاورزان و کارگران، کماکان معوق باقی مانده است .

عبدالله سلامی درباره‌ی آمار بازداشتی‌ها و کشته‌شده‌های اعتراضات خوزستان توضیح داد:
اطلاع‌رسانی رسمی از آنچه به اعتراضات و ناآرامی های تیرماه استان خوزستان و تبعات پیش آمده مربوط می‌شود، از طریق رسانه‌های محلی و ملی پخش شده بود اما واقعیت اینکه در رفتار با اعتراضات خوزستان چگونه بوده و چه تبعات و پیامدهای در برداشته است، اخبار موثقی در دسترس افکار عمومی قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: اعتماد و استناد کردن به اخبار و آمار منتشر شده در رسانه‌های غیر رسمی در شبکه‌های اجتماعی نیز دشوار و تامین کننده‌ی واقعیت امر نیست. به همین دلیل استناد به منابع اعلام آمار کشته و زخمی شدگان و بازدداشت شدگان واقعی اعتراضات و ناآرامی‌های تیرماه سال جاری استان خوزستان و در سایر شهرهای کشور، ممتنع بنظر می‌آید. به‌هرحال دشمن واقعی نظام‌ها و دولت‌های ناکار آمد، نارضایتی اقشار جامعه متبوع است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا