خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«نگرانیم مدیریت اصولگرایان به دست تندروها بیافتد»

یک فعال سیاسی اصلاح طلب تاکید کرد: بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب نگران هستند اصولگرایان تندرو مدیریت اصولگرایان را برعهده بگیرند

فیض الله عرب‌سرخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی  گفت: فرصت هشت ساله ۸۴ تا ۹۲ موجب شد نگاه و موضع اصلاحات نسبت به مسائل جامعه واقعی‌تر و ملموس‌تر شود و از سویی، ضرورت نگاه اصلاح‌طلبانه به مسائل جامعه بیش از هر زمان دیگری شود.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم این مسئله، روز به روز در حال تشدید شدن است. هر روز که بگذرد من فکر می‌کنم اصلاحات بهتر فهمیده می‌شود و ضرورت اصلاح‌طلبی نیز بیشتر می‌شود و درک اصلاح‌طلبان از مسائل نیز شفاف‌تر و کارآمد‌تر می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نگاه اصلاح‌طلبانه یعنی عقلانیت و درایت و توجه به مسائل روز اظهار داشت: اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ مناسب‌ترین و کارآمد‌ترین نامزد را انتخاب کردند و از او به حمایت پرداختند. سال ۹۴ نیز همینگونه خواهد بود و‌‌ همان مدلی که موجب نتایج سال ۹۲ شد باید در دستور کار اصلاحات قرار گیرد. ما باید به سمتی برویم که مجلسی کارآمد‌تر با چهره‌های توانمند‌تر از مجلس و نمایندگان کنونی شکل بگیرد.

عرب سرخی افزود: وجود و باور این درک که در میان گزینه‌های موجود مناسب‌ترین و بهترین گزینه‌ها برای لیست اصلاح‌طلبان باید انتخاب شوند، باید سرلوحه اصلاحات باید قرار گیرد.

وی درباره انتظار اصلاح‌طلبان از دولت نیز تصریح کرد: انتظار اصلاح‌طلبان از دولت آقای روحانی‌‌ همان انتظاری است که اصلاحات از شورای نگهبان دارد؛ ما هم از شورای نگهبان و هم از دولت یازدهم، رفتار قانونی است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر قانون مبنای عمل قرار گیرد ما نیز حرفی نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: نقطه‌های اعتراض ما، نقاطی که قانون نفی می‌شود و زیر پا گذاشته می‌شود٬ اگرنه اصلاح‌طلبان خواسته‌ای فرا‌تر از قانون ندارند و تقاضای ما اجرای قانون٬ نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر است.

عرب‌سرخی با اشاره به وضعیت اصولگرایان ابراز داشت: در میان اصولگرایان نیروهایی هستند که عقلانی‌تر و منطقی‌تر از تندرو‌ها فکر می‌کنند. آنها برخلاف تندرو‌ها به کارآمدی نظام بیشتر توجه دارند. به میزانی که اعتدال و عقلانیت میان اصولگرایان بیشتر شود، از یک طرف، بخش‌هایی از اصولگرایان تند‌تر می‌شوند و از یک طرف، بخش‌هایی از اصولگرایان میانه رو‌تر می‌شوند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان خوشحال می‌شود که اصولگرایان هم با مبنایی منطقی و عقلانی‌تر در جامعه حضور یابد. با این شرایط، اصلاح‌طلبان بهتر و بیشتر می‌توانند با اصولگرایان گفت‌و‌گو داشته باشند، از آن‌ها انتقاد بکنند و انتقادهای آن‌ها را بشنوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: امیدواریم مجموعه نیروهای اصولگرا هم به سمت عقلانیت قوی‌تر و گسترده تری حرکت کنند و انسجامی که می‌خواهیم در جامعه اصلاح‌طلبی باشد، در میان اصولگرایان هم وجود داشته باشد.

عرب‌سرخی با اشاره به اصولگرایان میانه رو بیان کرد: اصولگرایان معتدل با فعال‌تر شدن بیشتر باید به تعدیل فضا در جهت یک فضای رقابتی قابل قبول کمک کنند تا از این طریق اگر حتی آن‌ها نیز پیروز صحنه انتخاب شدند، این احساس وجود داشته باشد که اصول کلی کشور آسیب نمی‌بیند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه بسیاری از نیروهای اصلاح‌طلب نگران هستند اصولگرایان تندرو مدیریت اصولگرایان را برعهده بگیرند، عنوان کرد: این افراد نه به رقابت اعتقادی دارند و نه به بحث منطقی و توصیفشان از مصالح ملی و منافع نظام نیز مورد قبول ما نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا