خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عمران خان: افغانستان قید و بندهای بردگی را پاره کرده

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به تحولات افغانستان گفت: این کشور زنجیرها و قید و بندهای بردگی و بندگی را پاره کرده است.

به گزارش فارس، نخست‌وزیر پاکستان با اشاره به تحولات افغانستان گفت: این کشور قید و بندهای بردگی و بندگی را پاره کرده است.

وی افزود: شکستن زنجیر و قید و بند بردگی و بندگی بسیار ضروری است. ذهن برده هرگز نمی تواند به هیچ چیز بزرگ دست یابد.

خان با تأکید بر اینکه هیچ ملتی نمی تواند قیام کند مگر اینکه به ارزشها و اصول خود تکیه کند، گفت: شکستن غل و زنجیر ذهن دشوارتر است و ما مصمم هستیم که ملت را از چنین زنجیرهایی خارج کنیم.

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه پاکستان نیز امروز در واکنش به تحولات اخیر افغانستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان پیگیر تحولات و اوضاع در افغانستان هستیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما معتقدیم ضروری است رهبران افغانستان برای رسیدگی به اوضاع موجود این کشور همکاری کنند و راهی برای صلح و ثبات پایدار در افغانستان پیدا کنند.

پاکستان به طور مداوم تأکید کرده است که دستیابی به یک راه حل سیاسی ضروری است. پاکستان به نقش سازنده خود در پیشبرد این هدف ادامه خواهد داد.

از نظر ما، دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان و پایان دادن به درگیری‌ها طی چهار دهه‌ در این کشور، مسئولیت مشترک جامعه بین الملل است.

امیدواریم تلاش های جمعی ما به صلح، پیشرفت و رفاه پایدار در افغانستان کمک کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا