خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قدردانی فرماندار گتوند به دلیل جلوگیری از تیراندازی در مراسم تشییع و خاکسپاری

حسین اسدی پور فرماندار شهرستان گتوند از بزرگ خاندان بهداروند تیره شیخ طایفه بلیوند به علت جلوگیری از تیراندازی در مراسم تشییع تقدیر کرد.


به گزارش خبرآنلاین فرماندار گتوند با حضور در مراسم ختم در شهر صالحشهر از اقدام شایسته و همکاری خانواده مرحوم و این خاندان بزرگ برای جلوگیری از تیراندازی در مراسم تشییع و خاکسپاری تقدیر و قدردانی کرد.

اسدی پور در این مراسم گفت: رسم غلط تیراندازی در مراسمات علاوه بر آلودگی صوتی، گاها حوادث ناگوار و جبران ناپذیری را در پی داشته و در شهرستان گتوند نیز شاهد این حوادث ناگوار بوده ایم و تعداد زیادی از طوایف مختلف در سال های اخیر این رسم غلط را برای جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی حذف کردند.

رئیس شورای تامین در ادامه افزود:توجه به سنت ها و اهمیت حفظ رسومات درست و ترویج آن ها در هر قوم امری بسیار شایسته و قابل تقدیر است اما در کنار ترویج رسم های درست ، نگاه ویژه به حذف رسم های غلط مانند تیر اندازی در مراسمات شادی و عزا نیز امری ضروری است که خوشبختانه در چند سال گذشته قوم بزرگ بختیاری در بسیاری از مراسمات از تیراندازی جلوگیری کرده و امیدواریم به زودی شاهد حذف این رسم نادرست در مراسمات باشیم.

وی در ادامه ضمن اشاره به این موضوع که حذف تیراندازی در مراسمات به معنی فراموشی آن نیست ، بلکه باید به شیوه درست و از راه های صحیح و در کنار آموزش توسط افراد دارای صلاحیت انجام گیرد افزود:ورزش تیراندازی از جمله ورزش هایی است که در دین اسلام آموزش و یادگیری آن سفارش شده است و در همین راستا نیز در شهرستان گتوند سالن تیر اندازی در استادیوم ورزشی گتوند افتتاح شده و به زودی مکان دیگری در پارک کوهستان برای آموزش به علاقه مندان به این رشته در کوهستان های گتوند مهیا خواهد شد.

در این مراسم آقای محمدجونی معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گتوند ، آقای عسکرزاده ، سرهنگ کاظمی ، جناب کنگری رییس شورای حل اختلاف شهرستان ،رییس شورای شهر صالح شهر و چندین همراه دیگر حضور داشتند.

شهر صالحشهر از توابع شهرستان گتوند از جمله شهر های بختیاری نشین در شمال استان خوزستان قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا