خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دریغ از انسانیت!

مهدی میرآبی، نویسنده و روزنامه‌نگار در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «دریغ از انسانیت!» نوشت:

لیاقت مردم این کهن سرزمین، قرار گرفتن در چنین جایگاهی نبود که هزاران نفر به طرز چشم‌گیر و غیرباوری کشته شوند و صدها هزار تن دیگر برای نجات جان خود و فرار از این ویروس منحوس تمام پول‌های خود را از کف رفته ببینند و تا خرخره زیر بار قرض بروند. آنگونه که داروندار خود را خرج درمانی کنند که می‌توانست کنترل شود و برای مداوای خود بهای کمتری بپردازند. افسوس که اینگونه نشد. مقامات مسئول و ذینفع ما که در این بحران نقش اساسیِ داشتند کارنامه‌ی سیاهشان مشخص و معلوم است. آنها خجالت‌زده رفوزه شدند اما چوب سنگین و زخم کاری‌تر را آن دسته از مردمی به این جماعت بی‌پناه زدند که با دایر کردن بازار سیاه، دارو و آمپول‌های ده و یا چند صد هزار تومانی را به قیمت چند ده میلیون به همشهریان خود قالب کردند. آن عده‌ای که لقمه‌ی نان خود را در خون مردم می‌زنند و کام می‌گیرند از درجه‌ی انسانیت و اخلاق کاملاً ساقط و تهی گشته اند.

کو آن مدارا و ارج نهادن به ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی؟ هیچ زمانی مناسب‌تر از امروز برای اثبات انسانیت نیست و دیگر هم چنین فرصتی پدید نمی‌آید. اگر احسان، نیکوکاری و نوع دوستی بلد نیستید لااقل دشمن هم‌وطن خود نباشید. احسان و نیکی در همه‌ی ادیان الهی وجود دارد و به قدری در قرآن مهم آمده که یکصد و نود و چهار مرتبه در آیات متعدد به آن اشاره شده است.

«إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ وَإِیتَاءِ ذِی الْقُرْبَی وَیَنْهَیعَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ وَالْبَغْیِ یَعِظُکُمْ لَعَلَّکُمْ تَذَکَّرُونَ»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا