خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چه عواملی در ابتلا به سنگ کلیه موثر است؟

سلامت نیوز نوشت: فلوشیپ اندویورولوژی و لاپاراسکوپی گفت: مشکلات ژنتیکی، جغرافیایی که فرد در آن زندگی می‌کند و رژیم‌های غذایی نامناسب و از همه مهم‌ترین مصرف محدود آب از عوامل اصلی ابتلا به بیماری سنگ کلیه است.

دکتر رباب مقصودی متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری (اورولوژی) و فلوشیپ اندویورولوژی و لاپاراسکوپی گفت: سنگ‌های کلیه یکی از شایع‌ترین بیماریهایی است که در بخش سیستم ادراری افراد را وادار به مراجعه به بیمارستان می‌کند. عفونت‌های ادرای، آنومانی های مادرزادی نیز از جمله مشکلاتی است که آمار مراجعه پزشک در خصوص آنها بالا است

او در خصوص علت ابتلا به سنگ کلیه ادامه داد: عوامل ژنتیکی، جغرافیایی که فرد در آن زندگی می‌کند، و نوع رژیم‌های غذایی و ننوشیدن آب در ابتلا به سنگ کلیه تأثیر زیادی دارد.

متخصص جراحی کلیه و مجاری ادراری (اورولوژیست) توضیح داد: میزان آب در کاهش ابتلا به سنگ کلیه را بسیار مهم دانسته و تأکید کرد: مصرف آب برای سلامتی همه بخش‌های بدن از جمله دستگاه ادراری بسیار اهمیت دارد و افراد باید تلاش کنند در ساعت شبانه روز حداقل 8 لیوان آب را مصرف کنند این آب می‌تواند آب لوله کشی و یا آب چشمه باشد.

مقصودی توضیح داد: بهتر است ۶۰ الی ۷۰ درصد مایعات دریافتی، آب باشد. همچنین این میزان مایع باید در طول شبانه‌روز تقسیم شود، یعنی به‌طور متناسب در ساعات مختلف شبانه روز مصرف شود و درست نیست یک فرد در یک وعده حجم زیادی آب مصرف کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا