خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طالبان ایران و طالبان افغانستان

جلال جلالی‌زاده، نماینده‌ی اسبق مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «طالبان ایران و طالبان افغانستان» نوشت:

این روزها موضوع طالبان از داغ‌ترین و مطرح‌ترین موضوعات در محافل و مجالس است. هر کس از ظن خودش به چهره‌ی طالبان می‌نگرد. اصلاح‌طلبان دغدغه‌ی دموکراسی از دست رفته را دارند و روشنفکران نگران تحمیل عقیده و فمنیست‌ها برای حقوق زنان عزاداری می‌کنند و اهل تشیع نگران هم‌کیشان خود می‌باشند و معتادان نگران جلوگیری از کشت خشخاشند ولائیک‌ها بر بایدن و ترامپ لعنت می‌فرستند‌‌. اما کسی نمی‌پرسد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است اول خودتان را اصلاح کنید و بعد به اصلاح دیگران بپردازید. بابا جان والله در این کشور خودمان طالبانی هستند که طالبان افغانستان هیچی، طالبان بوکو حرام را به شاگردی خود نمی‌پذیرند. پایمال کردن حقوق و اعمال تبعیض پیشکش به مقدسات دیگران توهین نکنند. دیروز در همین تهران در منطقه جوادیه عده‌ای در لباس عزاداری امام آزادگان ترهاتی را بر زبان می‌آورند که نه تنها اهل سنت بلکه روح مقدس پیامبر اعظم(ص) و حضرت علی و امام جعفر صادق را می آزارد. این جاهلان تفرقه افکن از سیره‌ی امام حسین چه آموخته‌اند؟ آیا امام حسین فحاش بود؟ آیا امام جعفر صادق به جدش ابوبکر صدیق دشنام داده است؟ که امروز عده‌ای جاهل به یاران پیامبر و دوستان علی اهانت کنند؟
شیخ رضای طالبانی در قصیده ای در نعت امام حسین می گوید:
حب اهل بیت و سب اصحاب نبی
از قبیل نام سبحان بردن و … خوردن است

مگر می شود پیرو حسین بود و به بهترین یاران جدش اهانت کرد؟ مگر می‌شود در شعار حسینی بود و در عمل یزیدی بود؟

امید است متولیان مراسم امام آزادگان جهاد و مبارزه و شهامت او را در برپایی شیوه‌ی زندگی وسیره‌ی حسنه‌ی خلفای راشدین به مردم یاد دهند نه عاشورارا افیون توده‌ها بگردانند و درس بداخلاقی و فحاشی و اهانت را بیاموزند و نفرت پراکنی را در جامعه ترویج نمایند.

حال قضاوت کنید طالبان افغانستان از عزاداری شیعیان حمایت می‌کنند و طالبان ایران در ام القرای جهان اسلام به یاران پیامبر و به جد بزرگوار امام جعفر صادق اهانت می کنند.
قضاوت کنید طالبان ایران بدترند یا افغانستان؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. شما هم ادب را فقط در حمایت از خلفای سه گانه می بینی. نتیجۀ حکومت عمر و عثمان حکومت معاویه و یزید شد. شما بچسب به طالبان افغانستان شاید چیزی گیرت بیاید.

    3
    3
  2. دست پیش می گیری پس نیفتی طالبانی!!!!
    داعش و طالبان و تمام گروه های تکفیری تروریستی که به نام اسلام تشکیل شده دست پرورده همین مکتب خلفایی هست که ازش دفاع کردی حالا تو شدی آدم خوبه و دم از ادب می زنی و کسانی که مکتب خلفا رو قبول ندارن شدن طالبان ایران!!!!

    1
    2
    1. دقیقا ریشه تمام تروریسم و افراطی گرایی در رهبران اهل سنت است مثل احمد حنبل و ابن تیمیه و حتی اوحنیفه و …

  3. متاسفم برای همه شما که دم از اسلام میزنید و ذره ای از اسلام را نیاموختید. هنوز نیاموختید که به عقاید دیگران نباید توهین کرد حتی اگه صد در صد به نظر شما نادرست باشد. متاسفم که هنوز نمیدونید چه خبر هست و چه خبر بوده و الکی نظر میدین. ما در اسلام هیچگاه شیغه و سنی نداشتیم گروه های بودن مخالف هم درسته اما هیچگاه تا زمان امامان هم شیعه و سنی نداشتیم چرا که امام شافعی مرجع تقلید اهل سنت شاگرد امام صادق بوده. چرا تفکر نمیکنید چرا خودتون و به تفرقه های انگلیس و امریکا انداختین. بخدا قسم اگه کسی دم از شیعه و سنی بزنه از روی عمد و عقده نه سنی هست نه شیعه و نه اسلام. اسلام راستین اتحاد بین همه مسلمانان هست با هر گرایشی من باید بگم مسلمانم نه شیعه یا سنی. امت اسلام چرا بیدار نمیشید. چرا تفاوتها رو فاحش جلوه میکنید. یکی به یک نفر اعتقاد نداره دیگیری داره این دلیل به اختلاف نمیشه شمای که اعتقاد نداری فقط نباید توهین کنی ولی حق داری منطقی انتقاد کنی تا در جامعه گفتمان درست رایج بشه نه تعصب و پیروی جاهلانه و کورکورانه.

  4. برید مطالعه کنید قران بخوانید. انماالمومنون اخوه. واعتصموا بحبل الله ولا تفرقوا. بازم متاسفم و متاسفم و متاسفم. که به مردم ایران اموخته نشده تعصبات و کنار بزارن. اگر کسی رو که من قبول دارم کسی دیگه قبولش نداره ودلایل خودش و داره این دشمن من نیست بلکه صرفا عقیده ش هست. اما نباید کار به توهین بکشه. من خلافای راشدین و قبول دارم معتقدم همه از اطرافیان نزدیک پیامبر بودن حتی اگه اشتباه هم کرده باشن خدمات بزرگی به اسلام رساندن ولی دلیل نمیشه اگه کسی بگه من قبولشون ندارم این فرد ضد من و دشمن باشه خیر اصلا اینطور نیست درک هرکسی از یک موضوعی متفاوته. شما زمانی ادم خوبی حساب نمیشید که بدونید حقیقت چیه و پنهانش کنید بخاطر منافع و غیره. ولی اگه واقعا درکتون از یک مطلب اینه و قلبا دارید بیان میکنید شما ادم خوبی هستید و عقیده تون ولو اینکه صد در دصد غلط هم باشه محترمه. خواهش میکنم این مطالب ابتدایی را درک کنید و مطالعه کنید. من اهل تسنن هستم ولی شناسنامه ای چون من اصلا جدایی مذاهب و قبول ندارم دین یکیه و اونم دین واقعی اسلام مهم نیست شما شیعه ای یا سنی یا مذهب دیگه اگه هدف واقعیت رضای خدا پیروی از رسول خدا باشه شما برادر دینی محسوب میشی اختلاف همیشه بوده و هست نمیشه بخاطر اختلاف دور شد. متاسفم در جامعه ای که زندگی میکنم الان من بخوام تو مسجد اهل تشیع نماز بخونم من فکرم باز هست واصلا اهمیت نمیدم حتی پشت سر روحانی اهل تشیع هم نماز میخونم ولی ایا دید اطراف من به من هم همینطوره ساده نگر و ازاد؟ چرا وقتی منسنی بخوام نماز بخونم همه باید با تعحب به من نگا کنن؟ ایا برای یک جامعه اسلامی زشت نیست اینطور نگاه و دید؟ چرا راحت نگیریم و هرکسی با هر روشی بیاد نماز بخونه و عادی بشه و وجود شیغه وسنی و دوستی برادریشون کاملا عادی بشه براستی چرا اینطور نمیشه؟ اندکی تفکر خوبه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا