خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین دیدار ظریف به‌عنوان وزیر خارجه

جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در توییتی با اشاره به ملاقات امروزش با همتای ژاپنی در تهران نوشت در این دیدار درباره تقویت روابط دوجانبه، چگونگی احیای برجام و شرایط فاجعه‌بار مهندسی‌شده آمریکا در افغانستان بحث و تبادل نظر کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در تهران میزبان «موته گی توشیمیتسو» وزیر امور خارجه ژاپن بود، در توئیتی با انتشار تصاویری از دیدارش با همتای ژاپنی نوشت: خرسندم که یکشنبه میزبان موته گی وزیر خارجه ژاپن در تهران هستم.

وی افزود: در دیداری که احتمالا آخرین ملاقاتم با یک همتا در منصب وزیر امور خارجه ایران باشد، ما درباره تقویت روابط دوجانبه، چگونگی احیای برجام و شرایط فاجعه بار مهندسی شده و دست ساخته آمریکا در افغانستان بحث و تبادل نظر کردیم.

وزیر خارجه ژاپن شب گذشته وارد تهران شد و امروز هم علاوه بر ظریف با دیگر مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این اعلام کرده بود: موته گی توشیمیتسو وزیر امور خارجه ژاپن به دعوت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از تاریخ یکشنبه ۳۱ مرداد ماه جاری سفر دو روزه‌ای را به جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.

وی یادآور شد: این سفر که در آستانه تشکیل دولت سیزدهم از اهمیت بالایی برخوردار است، در پاسخ به سفر سال ۱۳۹۸ دکتر ظریف به توکیو انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد:روابط ایران و ژاپن به عنوان دو قدرت مهم در غرب و شرق آسیا همواره مهم بوده و دو کشور در ۹۰ سال روابط دیپلماتیک، بر اساس منافع مشترک، از روابط دوستانه برخوردار بود‌ه‌اند و در حال حاضر نیز رایزنی ها در مورد مسائل دو و چندجانبه در بالاترین سطوح بین دو کشور برقرار است.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: وزیر امور خارجه ژاپن در این سفر علاوه بر همتای ایرانی، با دیگر مقامات ارشد کشورمان نیز دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

وزیر امور خارجه ژاپن در آستانه این سفر اظهار داشته بود: ژاپن در موقعیتی است که با بهره گیری از دوستی دیرینه و سنتی خود با ایران می‌تواند با صراحت با این کشور تبادل نظر کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا