خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت انصاف | واکنش‌ها به پیام خداحافظی ظریف

واکنش‌های توییتری به پیام خداحافظی جواد ظریف، وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز می‌خوانید:

دیاکو حسینی: ‏در این سالها مفتخر بودم که گاه خودم را طرف بحث دوستانه با دکتر ‎#ظریف قرار دادم؛ گاهی در مقام انتقاد، گاهی در مقام حمایت و اغلب در مقام درس آموزی. برای هر تاریخ خوانی، دکتر ظریف در میان همه وزرای خارجه معاصر ایران، جایگاهی ممتاز و متمایز دارد. ‏متواضع، مشورت پذیر، میهن دوست، باهوش با مهارت اجرایی بالا و دانش نظری گسترده. دوران وزارت ظریف تمام شد اما ظریف و سرمایه اجتماعی عظیم او برای ایران تمام شدنی نیست. این آغازی جدید است برای ظریف و برای ایران!

رضا نصری: ‏ظریف یک‌تنه مقابل دستگاه عظیم تبلیغاتی جریان متخاصم ایستاد؛ نتانیاهو، عادل‌الجبیر، بولتون‌‌ها وغول‌های رسانه را عاصی کرد؛ ضدایرانی‌ترین دولت آمریکا را بارها در محافل بین‌المللی – از جمله در شورای امنیت – شکست داد؛ ایران را روی نقشه دیپلماسی جهان نشاند؛ چه کردیم با این مرد بزرگ؟

محمدحسین کریمی‌پور: ‏خدا قوت آقای وزیر!
کاش در زمانه ای بهتر و [مسئولانی] معقول تر خدمت کرده بودی. دلِ من یکی برایت تنگ می شود.

روزبه شهرستانی: ‏شاید الان حکم موقعیت این باشه که صرفاً در قدردانی از ظریف گفته بشه (که قطعاً به حق و به جاست و ‎ممنون ظریف )، ولی علیرغم جذابیتی که نگرش اسطوره‌انگارانه برای آدم داره، بنظرم باید بیشتر به این فکر کرد که چرا ظریف‌ها استثنائند و نه قاعده. ‏باید پرسید چرا امثال ظریف در تاریخ این کشور، مثل شهاب‌هایی معدود در آسمونش پدیدار می‌شن و لحظه‌ای نورافشانی می‌کنن و بعد باید کلی بگذره تا دوباره شبیهشون پیدا بشه. چرا آسمونمون پر از ستاره نیست؟ چرا مدرسهٔ پرورش ظریف نداریم؟

سمیه توحیدلو: ‏خدا قوت آقای ظریف
دیر نیست روزی که قدرتان شناخته شود …

محسن عبداللهی: ‏امروز وزیری از سکانداری سیاست خارجی ایران خداحافظی کرد که هنری کسینجر او را “یک دشمن محترم” نامید. ایران همچنان به وی نیاز دارد. پیشنهاد می‌شود رهبری ایشان را بعنوان رئیس شورای راهبردی روابط خارجی منصوب کند تا کشور از مشاوره ایشان بهره‌مند گردد.

مریم مهذبیه: ‏البته انتخاب ماندن ظریف به جای تماشای خداحافظیش ممکن بود ولی ترجیح دادید با ‌کودتا، حکومت یک‌دست شود.
در ۴ سال آینده تفاوت بودن ظریف و انقلابی شدن وزارت خارجه و نتایج ایده نامشروع کردن جمهوری اسلامی با تحریم انتخابات را هم خواهیم دید.

حوّا: ‏حسرت ‎ظریف رو می‌خورید.
دور نیست اون روز.

رضا زبیب: ‏می توانیم با دیدگاه یا عملکرد  دکتر ‎جواد ظریف موافق یا مخالف باشیم. اما این یک واقعیت است که ‎ظریف با منش، دانش و تجربه گرانبهای حرفه ای و بین المللی خود، سطح دیپلماسی ایران را بصورت ملموسی بالا برد.
برای او آرزوی سلامتی و کامیابی می کنم.

فرهاد داریوش: ‏فعلا خداحافظ رفیق🌹
‎ظریف چهره عملی  گفتگوی تمدنها در عصر حاضر
است و ما هنوز با او کار خواهیم داشت.

سامان رحمتی: ‏ظریف و روحانی واسه من نماد تعقل تو حاکمیت بودند، وقتی کشور در شرایط سختی قرار میگرفت همیشه بعد خدا به این دو نفر امید داشتم.
این دو دیگه مسئولیتی ندارند و حیف و صد حیف و هزاران حیف.
غمگینم.

سینا جهانی: ‏دکتر ‎ظریف به قطع یکی از وطن‌دوست‌ترین وزرای تاریخ معاصر ایران است. برگ‌های تاریخ به تحسین از شما ورق خواهد خورد و روسیاهی‌اش برای وطن‌فروشان تحریم‌پرست…

سعا: ‏آقا وزیر ممنون از زحماتی که برای ایران عزیزم کشیدید
روزی با افتخار برای نسل‌های بعد تعربف خواهیم کرد که ۲۳ میلیون نفر متحد شدیم و دولت ملی تشکیل دادم که وزیرخارجه ‌اش شما بودید.

میترا جلوداری: ‏تلخی خداحافظی سیاستمدار عاقل، با درایت و وطن دوست 😔
خسته نباشی مرد بزرگ

سیدپیمان طاهری: ‏اگر امیر کبیر بودید درسته وگرنه آغاخان نوری ها زیاد بودن درتاریخ بویژه الان دراین چاپلوس خانه و قحط الرجالی
خدا نگهدار دیپلمات واقعی مرد بزرگ⚘⚘

فَرِه: ‏خداحافظ آقای وزیر، ما هم شهادت میدیم جز وطن پرستی در تو ندیدیم

ف. نسیم: ‏سراپا اگر زرد و پژمرده ایم، ولی دل به پاییز نسپرده ایم
آقای ظریف عزیز
شما فقط از وزارت امور خارجه میروید ولی در دل میلیونها ایرانی مایه افتخار و امید میمانید، چون تلاش کردید ایرانیان، شهروندان سربلند و محق جهانی باشند…

حضرت آدم: ‏جناب ‎ظریف، علیرغم همه‌ی مشکلات و فشارها ما مردمی قدرشناس هستیم.
با اینکه نشد ولی باز از تو سپاسگزاریم. می‌دانیم که تو زحمت خود را کشیدی.
دلمان برایت تنگ می‌شود.
در پناه حق باشی.

نازنین: ‏ویدئوی خداحافظی دکتر ‎ظریف رو دیدم، بغض کردم. نه برای ظریف. برای خودمون. برای ایران. برای گوشت قربانی‌ای بنام وطن.
خدانگهدارت باشه آقای وزیر. تاریخ قضاوت می‌کنه.

مرضیه: ‏جناب دکتر ‎ظریف ما پیش از تاریخ شهادت می‌دهیم که شما هیچ معیاری جز منافع مردم این مرز و بوم نداشتید. خدا نگهدارتان باشد.

مهبد: ‏جناب ظریف ما از شما متشکریم به خاطر درایت، سواد و رفتار عاقلانه. خداحافظی نمی کنیم. به امیددیدار.

رضا عابدینی: ‏آقای ظریف
شما اعتبار و افتخار «منِ ایرانی» خواهی ماند
و «تاریخ»، به گواهیِ من خواهد آمد اگرچه کمی دیر…
‎#ظریف‌متشکریم

میرزا احمد: ‏پیام خداحافظی ‎ظریف حرفه‌ای و محترمانه بود…

گیو: ‏ظریف؟
داستان چاقوی بی‌تیغه! اما با همان دسته‌ی چاقو هم‌ اثرات خوبی گذاشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. به نظر شما در 40 سال گذشته چه دولتی لیاقت داشته ( با دلیل) و فکر می کنید در 40 سال اینده چه دولتی در ایران لیاقت خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا