خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی جلال جلالی‌زاده خطاب به دریادار ایرانی

جلال جلالی‌زاده، نماینده‌ی اهل سنت مردم سنندج در مجلس ششم در یادداشتی تلگرامی نوشت:

جناب امیر دریادار شهرام ایرانی

با سلام

انتصاب جناب عالی را به سمت فرمانده نیروی دریایی تبریک گفته و امید است در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.

جناب امیر از زمانی که جناب عالی در این پست جدید منصوب شده‌اید روزی شاید یک ساعت وقت اینجانب به پاسخ تلفن‌ها و پیام‌ها می‌گذرد. از تلگرام گرفته تا واتساپ و اینستاگرام پرسش‌ها، انتقادها و حتی توهین‌ها به بنده سرازیر شده است.

از روز اول یک نوع ذوق‌زدگی و احساساتی شدن چنان عده‌ای را فرا گرفته بود که سر از پا نمی‌شناختند و تبریک می‌گفتند و عده‌ای با بدبینی و بی تفاوتی به موضوع می‌پرداختند. عده ای این انتصاب را سرآغازی برای تغییر مواضع مقامات عالی رتبه‌ی نظام نسبت به به‌کارگیری شایستگان اهل سنت می‌دانستند و در این راستا از شمال و جنوب و غرب و شرق پیام‌های تقدیر و تشکر فرستاده شد.

تماس‌ها با سنندج و اهالی محله‌ی شریف آباد گرفته شد و از همسایه و فامیل پرس‌وجو شد. کنجکاوی‌ها و تجسس‌ها و تفحص‌ها آغاز گشت و پیرزنان و کودکان هم مورد سؤال قرار گرفتند.

یکی شما را سنی می‌داند و دیگری متشیع، حالا هرچه باشد به من مربوط نیست، اما باور کن من دیگر حوصله‌ی پاسخ دادن را ندارم، خواهشمند است از طریق خودتان یا روابط عمومی نیروی دریایی قال این قضیه را بکنید و خیال ما را راحت کنید و با اعلام مذهب خود از ابهامات و ایهامات جلوگیری کنید. البته می‌بخشید این فضولی‌ها فقط کار ما ایرانیان است و گرنه در کشورهای متمدن پرس وجو از مذهب وعقیده‌ی افراد جرم است و زندان دارد.

ولی سؤالی که هست ذوق‌زدگی اهل سنت و یا کثیری از برادران اهل تشیع دراین باره بود که انسان متاسف می‌شود‌‌. مگر در هشت سال جنگ تحمیلی همین کوردها و اهل سنت نبودند که جانانه مقاومت کردند و از مرزهای ایران دفاع کردند؟ خب حقشان است که در مقطعی فرمانده شوند اما اینکه اهل سنتی فرمانده شود و یا به خاطر حفظ مرتبه و درجه‌اش تغییر مذهب دهد و این همه در جامعه سؤال‌برانگیز باشد بسیار جای تأسف و مایه‌ی تعجب است. و این بازتاب فراگیر در جامعه‌ی ما نشان‌دهنده‌ی تبعیضاتی است که در کشور ما مشهود است. و انتصاب یک نظامی از اهل سنت با بهت و حیرت همگان مواجه می‌شود.

امید است دریادار شهرام ایرانی با یک مصاحبه‌ای این ابهامات را برطرف کند و بار پاسخ به سوالات فراوان را از دوش ما بر دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عجیبه که ایشون به جای تکیه بر سوابق درخشان امیر به سراغ مذهب ایشون میرن و این مدل تفتیش عقاید می کنند
    در ضمن کرد نه کورد ، مهم نیست در محلی بهش چی میگن مهم رسم الخط معیاره
    ان شاء الله که سوادشون مثل متنشون نم کشیده نباشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا