خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رئیسی: رفع تحریم را با قوت دنبال می‌کنیم

ابراهیم رئیسی، رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه «برنامه ما تعامل با کشورها خواهد بود»، گفت: رفع تحریم‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم اما سفره مردم را بند به این مسائل نخواهیم کرد. اقتصاد شرطی و بازاری که ثباتش به دلیل تکانه‌هایی از دست برود، ایجاد مشکل می‌کند و ما نمی‌خواهیم اجازه بدهیم که بازار دچار تکانه شود.

به‌گزارش ایرنا، رئیسی روز چهارشنبه در پایان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در صحن مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، مجلس و نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه رجایی و باهنر برای همه خدمتگزاران کشور و ملت آرزوی توفیق کرد.

رییس جمهوری گفت: این روزها پزشکان، پرستاران و کادر درمان کشور مجاهدانه از جان مردم صیانت می‌کنند و همه ما باید از حرکت مجاهدانه کادر درمانی کشور و خدمتگزاران برای این صیانت متشکر باشیم و امیدوارم خداوند شهدای سلامت را غریق رحمت واسعه خود قرار دهد و همه آنها را در سفره وجود مقدس امام رضا علیه السلام مهمان کند.

رییسی با قدردانی از مجلس شورای اسلامی، کمیسیون‌های مختلف، هیات رییسه و رییس مجلس بابت صرف وقت دو هفته‌ای برای وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌ها و صحن علنی، گفت: در آیین‌نامه تصریحی وجود ندارد وزیران پیشنهادی در کمیسیون‌ها بررسی شوند و شما وقت و همت گذاشتید و این کار بسیار خوبی بود که بررسی وزیران پیشنهادی انجام شد.

وی این اقدام مجلس را جلوه ای از مردم سالاری دینی توصیف کرد که نمایندگان مردم با دغدغه مندی و با حساسیت صلاحیت کاندیداها را بررسی می‌کنند و بیان این حساسیت‌ها هم برای وزیران که مجلس به آنان رای اعتماد خواهد داد و هم برای عموم مردم بسیار خوب است چون مردم می دانند حساسیت وکلای شان به مسائل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اداره کشور چیست و بیان این حساسیت‌ها و تبیین آن برای مردم و مسئولان کار مفید و جلوه‌ای از همان مردم سالاری دینی است.

معرفی وزرای پیشنهادی براساس شاخص‌های قول داده شده زمان انتخابات بود

رییس دولت سیزدهم با اشاره به معرفی اعضای کابینه به مجلس اظهار کرد: فرایند معرفی وزیران پیشنهادی و مجلس در آغاز بررسی صلاحیت‌ها در جلسه گذشته به نحوی بیان کردم. برخی نکات مطرح شد دوباره اشاره‌ می‌کنم که معرفی وزیران پیشنهادی به مجلس شورای اسلامی بر اساس شاخص هایی بود که نسبت به آن شاخص‌ها در دوره انتخابات به مردم قول داده بودم. همکاران را بر اساس این شاخص‌ها معرفی و انتخاب می‌کنم و تلاش شد همین شاخص‌های کارآمدی، تخصص، مردم داری، فسادستیزی و صداقت با مردم باشد که محور همه آنها مسئله کارآمدی است.

وی ادامه داد: بررسی صلاحیت علمی و عملی همه وزیران پیشنهادی مورد تاکید ما بوده است و در این فرآیند بررسی شده هم صلاحیت علمی و هم صلاحیت عملی و اجرایی افراد معرفی شده را در نظر داشتیم.

رییسی گفت: اسم دو وزیر پیشنهادی اطلاعات و دفاع در سایت اعلام شده که توسط بسیاری از نخبگان و مردم و کادرهای فعال در سازمان‌های اداری استعلام نشده بود با نیروهای مسلح درباره وزارت دفاع مشوررت کردم و با نخبگان و کارشناسان درباره وزارت اطلاعات بررسی شد.

رییس جمهوری اضافه کرد:از ۱۷ وزیر پیشنهادی دیگر، نام برخی ۲۰ تا ۶۰ بار از ناحیه مردم در آن سایت تکرار شده بود که می‌توانند در مدیریت مورد استفاده در کابینه باشند و بقیه آنها در رده‌های مدیریتی بعدی از اطلاعات مردم استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: در رده معاون وزیر، استانداران یک بانک اطلاعاتی از نگاه مردم است. این بانک اطلاعاتی قابل توجه است که بعد هم تک تک در اختیار وزیران قرار خواهد گرفت تا از پیشنهادات مردم استفاده کنند و بهره بگیرند.

رییسی گفت: علاوه بر فرآیند بررسی در کمیته‌ها و کارگروه‌های مسوول استعلام از مراکز اطلاعاتی و قضایی هم در دستور کار بود. نسبت به تک تک کسانی که در معرض وزیر شدن بودند استعلاماتی نسبت به صلاحیت آنها گرفته شده است که استعلامات آنها موجود است.

رییس جمهور افزود: جا دارد هم از سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، و هم وزارت اطلاعات و هم از سازمان بازرسی کل کشور و هم از دیوان محاسبات به دلیل استعلامات و پاسخ استعلامات کمک کردند که ما به اطلاع بیشتری نسبت به هم صلاحیت وزرا و هم شرایط علمی و عملی آنها پیدا کنیم، تشکر کنم.

وی تاکید کرد: صلاحیت وزیران نسبت به سلامت نفس و داشتن شرایط لازم برای سالم بودن از هر گونه شائبه‌های فساد، کجی و آلودگی مساله مهم ما است که این شرط، شرط مطلق ما نسبت به همه مورد توجه بوده است. این موضوع شرطی نیست که بشود از آن گذشت لذا سلامت وزیران معرفی شده مورد تاکید بوده است. چون دولتی که می خواهد فسادستیز باشد حتما باید عناصر پاکدست و فسادستیز امر اجرای آن را به دست بگیرند.

رییس دولت سیزدهم با بیان این که پاکدستی و فسادستیزی از تاکیدات ما بوده است گفت: این شرطی نیست که ابتدا ضرورت داشته باشد در ادامه هم ضرورت دارد. این شرطی نیست که امروز فقط مورد تاکید باشد و فردا بعد از رای اعتماد مورد تاکید نباشد، همواره مورد تاکید است.

سلامت امر مهم و محوری در دولت است

رییسی تاکید کرد: نمایندگان بدانند هر زمانی مشخص شود نسبت به کسی که با دولت همکاری می کند نه فقط در جایگاه وزیر، معاون وزیر، معاون کل و در تمام دست اندرکاران دولت، سلامت یک امر مهم و محوری در دولت است و کوچکترین ناسلامتی تحمل نخواهد شد.

وی گفت: در دولتی که خدمتگزار مردم است و شرط اساسی آن پاکدستی است، باید بدانند که سلامت نفس و دوری از فساد و آلودگی را در این دولت جزو مسائل محوری و شرایط اساسی می‌دانیم و معتقدیم که مساله سلامت یک موضوع کاملاً محوری است که باید همواره مورد توجه باشد لذا این شرط همواره به عنوان شرطی است که باید مورد توجه همه ما در دولت مردمی قرار بگیرد.

رییسی با تاکید بر اینکه من در مورد مبارزه با فساد به هیچ عنوان کوتاه نخواهم آمد، یادآورشد: این شرط ضمنی که مردم عزیزمان به رای بنده داشتند ولو به زبان ممکن جاری نکرده باشند، اما به قول ما طلبه‌ها دلالت التزامی دارد موضوع مبارزه با فساد است. اگر به من گزارش متقنی برسد مبنی بر این که کسی در مسوولیتی از دولت مرتکب فساد شده است در برخورد او درنگ نخواهم کرد.

حرمت مومن حرمت کعبه است/ اتهام قطعی نسبت به وزیران وجود ندارد

وی گفت: به ملت به عنوان بهترین ناظر و شما نمایندگان می‌گویم این که صرف یک اتهام و نکته ای که در نامه‌ای نوشته شود و برای کسی احساسی پیدا شود و در جایی مکتوب شود، کفایت نمی‌کند. ما و نمایندگان باید این اتهام را بررسی کنیم. امام صادق (ع) فرمودند که حرمت مومن حرمت کعبه است که بلکه بالاتر از آن است بنابراین ما باید حرمت مومن را حفظ کنیم. اگر ما به سند مقتن رسیدیم به این که اتهام متوجه است طبیعتا باید سازوکار خود را داشته و پیگیری شود.

رییس جمهوری با اشاره به برخی نکات مطرح شده نسبت به برخی از وزیران گفت: باید اینجا بگویم هیچ اتهام مستقر و قطعی شده نسبت به هیچ کدام از وزیران وجود ندارد. مواردی نسبت به شخصی مطرح بوده که مورد بررسی قرار گرفته است. در یک مرحله‌ای هم ممکن است نظری داده شده اما این اتهام مستقر نشده یعنی این امر قطعی نسبت به کسی تعلق نگرفته است. من به اطمینان می‌گویم که نسبت به وزیران معرفی شده اتهام مستقر شده ای وجود ندارد و اگر اتهامی به کسی یا جایگاهی وارد کرده رفع اتهام شده است.

رییسی یادآور شد: ما در برخورد فساد خط قرمز نداریم. خط قرمز ما در رابطه با فساد فقط بی‌استناد سخن گفتن و نسبت دادن است. در دستگاه قضایی هم که توفیق خدمتگزاری داشتم، همیشه گفته بودم که خط قرمز ما این است که کسی بدون استناد و بدون امر متقنی بخواهد به کسی نسبتی بدهد. این که چه کسی باشد و وابسته به کجا باشد این برای ما مهم نیست. در عمل هم دیدید که مشی ما این گونه بوده است و ان‌شاءالله خواهد بود.

وی گفت: بعضی از مواردی که این روزها اعلام شد مواردی بود که من خودم نسبت به یک مورد یا دو مورد حساس شدم. در همین ایامی که بحث صلاحیت‌ها مطرح بود با دوستانمان در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه تماس گرفتم گفتم نکته‌ای که مطرح است سریع بررسی کنید که گفتند حاج آقا همین الان که گفتم بله همین الان. گفتند آقا اثر آن چیست گفتم اگر برای من روشن شد که شخصی که معرفی شده مرتکب جرمی شده و اتهامی مورد توجه او است من قسم نخوردم که کسی را معرفی کنم که اتهامی متوجه او است. اگر شما بررسی کردید نظر شما قطعی شد به من خبر دهید من خودم می‌دانم که چگونه عمل کنم چرا که توقع مجلس از من این است. معتقدم مردم به من اعتماد کردند حتما باید افراد صالح معرفی کنم.

رییس دولت سیزدهم افزود: بررسی که عزیزان انجام دادند سه روز وقت گذاشتند تیمی را گذاشتند و من هم پیگیری کردم، اعلام کردند که ما تمام ابعاد را بررسی کردیم اتهامی متوجه نیست و در نهایت رسیدیم به این که اطلاعات، اطلاعات درستی نیست. بنابراین باید بگویم این را ما نسبت به همگان و نه فقط به وزیر انجام می دهیم و اگر هر نکته ای متوجه هر یک از وزیران شد آن را بررسی می‌کنیم.

رییس دولت سیزدهم اضافه کرد: در روند و فرایند بررسی‌های انجام شده رییس مجلس به دلیل ارتباطی که باهم داریم و حضور در جلسات هفتگی، در جریان مسائل و روند کار بود و قبل از مطرح شدن اسامی وزیران پیشنهادی در صحن علنی، برای هر وزارتخانه نام دو یا سه نفر را به برخی از دوستان مجلس بیان کردم تا به روسای کمیسیون ها اعلام شود و صلاحیت این افراد بررسی شود.

مردم تاب تحمل اختلاف مجلس و دولت را ندارند

وی در ادامه همکاری با مجلس و همراهی مجلس با دولت را یک ضرورت عنوان کرد و گفت: مردم تاب تحمل اختلاف بین مجلس و دولت را ندارند و از تکرار خاطرات تلخ ادوار گذشته از گفت و گوهای بین قوا سخت در رنج هستند. به عنوان یک ضرورت عرض می کنم همکاری ملت و دولت و مجلس برای پیش برد امور یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و آن را در عمل تاکید خواهیم داشت.

رییس جمهوری با اشاره به شرایط و وضعیت کشور و مطالب مطرح شده توسط موافقان و مخالفان اظهار کرد: باورم این است که عزیزان از سر دغدغه و دلسوزی مطالبی را مطرح کردند و ما هم این شرایط را پیگیری می‌کنیم و با استقرار دولت به صورت کاملاً جدی کار دنبال خواهد شد.

شرایط می‌طلبد کار دولت سریعتر آغاز شود

رییسی خاطرنشان کرد: این شرایط می‌طلبد کار دولت سریع‌تر آغاز شود و شرایط معیشتی و سفره مردم و وضعیت این مردم و شرایطی که کشور را فرا گرفته، سخت من و شما را رنج می‌دهد و هر روز خانواده‌هایی مصیبت دیده می‌شوند که این درد برای همه ما است.

رییس جمهوری ابراز امیدواری کرد با استقرار دولت و همکاری و پیگیری مجلس شورای اسلامی شرایط تغییر یابد به طوری که دغدغه مردم و مجلس، حل شود و مشکلات مردم هر چه بیشتر کاهش یابد.

وی با مهم خواندن همه وزارتخانه‌ها گفت: بخش‌هایی که امروز بحث جان و نان مردم دستشان است مانند وزارت بهداشت، اقتصاد، کشاورزی، رفاه و صمت وزارتخانه‌های در خط مقدم خدمت رسانی به سفره مردم هستند، اهمیت خاصی دارند و تاکید می‌کنم هرچه زودتر با رای اعتماد شما این وزارت‌خانه‌ها و همه وزارتخانه‌ها سر و سامان یابد.

رییس دولت سیزدهم اضافه کرد: وزیرانی که قبلا مشغول کار بودند چون ادامه کار با آنها نیست به طور طبیعی سستی در کار ایجاد شده و می‌طلبد این افراد سریع و بدون فاصله مشغول کار شوند و خواسته من این است همه وزیران معرفی شده که صلاحیت آنها هم بررسی شده، اگر مجلس به آنان نظر دارد با رای و پشتوانه جدی مجلس شورای اسلامی کار را شروع کنند.

رییس جمهوری درباره مسائل مطرح شده نسبت به برخی وزیران جوان و گلایه‌های نمایندگان از حیث علمی و عملی، گفت: توانایی عملی و اجرایی همه وزیران و همچنین آنها را احراز و معرفی کردم. نگاه می‌کنید کسی سی سال در یک دستگاه بوده و می‌گویید صلاحیت و تجربه آنها برای ما روشن شده است اما کسی که ۱۰ سال یا کمتر بوده برای شما مورد سوال است.

وی افزود: به دوران اول انقلاب و ادوار مختلف برگردیم که امام راحل چگونه به جوانان اعتماد کردند. مگر من و قالیباف چند سال‌مان بود که او تیپ و لشکر اداره می‌کرد و من دادستان بودم. بیست و چند سال داشتم که دادستان مرکز یک استان بودم.

رییس دولت سیزدهم ادامه داد: بسیاری از جوانانی که در مجلس می‌درخشند آیا مگر معلوم بود که چنین هستند و آیا قبلاً وارد مجلس شدند. شاید زمانی فکر می‌کردند او نمی‌تواند آشنا به مسائل کشور باشد، اظهار نظر کند و مسائل سیاسی اجتماعی احساس نظر کند اما این موارد به خوبی دارد نمود پیدا می‌کند. اگر به جوانان میدان ندهیم چگونه جوانگرایی پا بگیرد و این دغدغه هم درست است که اگر تجربه ندارد چگونه می تواند کار را پیش ببرد.

سعی کردیم کابینه ترکیبی از جوان‌گرایی و تجربه‌گرایی باشد

رییسی اضافه کرد: بارها مقام رهبری در جلسات عمومی و خصوصی فرموندند که امام (ره) به جوانان اعتماد داشتند و من نیز به جوانان اعتماد دارم. بعضی از انتصابات ایشان را نگاه کنید، برخی از آنها سابق اجرایی ندارند ولی به آنها میدان داده‌اند و ما سعی کردیم ترکیب کابینه ترکیبی از جوان‌گرایی و تجربه‌گرایی باشد.

وی یادآورشد: جوانانی هم که انتخاب شدند، کسانی نیستند که تازه از دانشگاه مدرک گرفته باشند بلکه کسانی هستند که کار کرده، مدیریت داشته و تجربه داشته‌اند. وزیر آموزش و پرورش چندین سال تجربه داشته، در دانشگاه درس خوانده است. اول گفتند سابقه معلمی دارند، بعد گفتند که سابقه قومی و خویشی دارد. مهم این است که تجربه در زندگی او وجود دارد.

روحیه جوان کنار تجربه موجب تحول می‌شود

رییس دولت سیزدهم با بیان اینکه می‌خواهیم در کنار جوان‌گرایی، تحول‌گرایی هم رخ دهد، تصریح کرد: روحیه جوان در کنار تجربه موجب تحول می‌شود که ضرورت هر بخشی از بخش‌های کشور است. عزیزانی که به عنوان جوان در کابینه آمده‌اند، هم با اقدام خود، هم پیگیری ما و هم نظارت شما می‌درخشند که تحول در یک وزارتخانه و مجموعه انجام شود.

به گفته رییسی، گذاشتن جوانان در راس وزارتخانه، پیام امید به جوانان کشور است که اگر بدانید جوان با استعدادی است، ما حاضریم میدان را به شما بدهیم. باورمان آن است جایی که به جوانان اعتماد کردیم، ضرر نخواهیم کرد. امیدواریم مجلس محترم هم این مساله را مورد عنایت قرار دهد.

وی رای اعتماد به مجلس را آغاز همکاری با مجلس شورای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شما دغدغه‌هایتان را در این جلسات مطرح کردید که باید بررسی و مورد تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار گرفته و به مرحله اجرا برسد. متخصصان ارزشمندی در مجلس داریم که در کمیسیون‌ها صاحب‌نظرند. اگر این نظرات را به سازوکارهای اجرایی تبدیل شود و به عمل برسد، خواست ملت ایران است.

رییس قوه مجریه با بیان اینکه همکاری و تعامل بین دولت و مجلس در سطوح مختلف و با نظر کارشناسان و متخصصین می‌تواند موجب تحول شود، ابراز کرد: اینکه گفتند برنامه تفصیلی به مجلس داده نشده، این برنامه را تقدیم مجلس نکردیم. قرار نبود شما ببیند. این برنامه مختصری بود که نمودی از آن برنامه تفصیلی است که قرار است در آینده تقدیم شود.

رییسی ادامه داد: این حق شما است که آن را بدانید. من در جلسه تنفیذ هم گفتم براساس برنامه هفتم، برنامه دولت سیزدهم را ارائه خواهیم داد یعنی مشکل، علل وقوع آن، راهبردی آن و راهکارها به صورت تفصیلی ذکر شده که در مورد ۳۰ مشکل کشور است. بخشی از مشکلات فراوزارتخانه‌ای است که تقدیم مجلس و نمایندگان می‌شود.

رییس دولت سیزدهم گفت: ما بعد از رای اعتماد شما نمایندگان، از اول صبح فردا نخستین جلسه دولت را برگزار خواهیم کرد و بدون هیچ وقفه‌ای دولت شبانه‌روز مشغول به‌کار می‌شود.

وی عنوان کرد: ما گرفتار مسائلی هستیم که یک ساعت هم برای ما غفلت جایز نیست. کرونا و ضرورت واکسیناسیون عمومی از مسائل بسیار مهم ما است که من در ارتباط با دولت‌هایی که می‌توانستند این میزان واکسن را تأمین کنند این موضوع را پیگیری کرده‌ام.

رییس جمهوری بیان کرد: در ارتباط با ارزی که باید تامین می‌شد خداوند تفضل کرده و گشایش‌هایی در حال ایجاد است من در اینجا به صورت کلی عرض می‌کنم و بعداً هم به صورت خاص عرض خواهم کرد که گشایش‌های جدی نسبت به بخش‌های مختلف به وجود می‌آید.

رییسی تصریح کرد: امیدوارم کرونا که امروز یکی از مسائل بسیار دردآور ما شده و همچنین مسئله معیشت مردم که درد مضاعف شده است ان‌شاالله با فعالیت‌ دولت و حمایت شما نمایندگان عزیز و با پیگیری‌هایی که خواهد شد در شرایط و وضعیتی که در زندگی مردم وجود دارد، شاهد تغییر باشیم که ما آن را شدنی و دست یافتنی می‌دانیم.

وی ادامه داد: برخلاف آنچه برخی معتقد هستند با این وضعیت اعتبارات و برنامه و دشمنی‌های خارجی مگر می‌شود اما ما معتقدیم امکان انجام همه اینها وجود دارد. با همین وضعیت و امکانات مادی و معنوی و به‌ویژه نیروی متراکم جوان و کارآمدی که در کشور داریم امکان برون رفت از مشکلات کاملا ممکن است و ما با تاسی از بزرگانمان و با یاد گرفتن از فرهنگی که حاج قاسم عزیز به همه ما یاد دادند می‌گوییم “ما می‌توانیم”.

برنامه ما تعامل با کشورها خواهد بود/رفع تحریم‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش درباره موضوع سیاست خارجی اظهار کرد: در موضوع سیاست خارجی همچنان که وزیر پیشنهادی در نقطه نظرات و برنامه‌های خود اعلام کردند و من در جلسات گذشته هم عرض کردم، برنامه ما تعامل با کشورها خواهد بود.

وی با بیان اینکه عزت، حکمت و مصلحت محور دولت است، گفت: حقوق حقه و منافع ملت ایران مسئله محوری ما است و در همه سخنان، اعلام نظرها و ملاقات‌ها روی این نکته تاکید کرده‌ام و باز هم تاکید خواهم کرد.

رییسی خاطرنشان کرد: رفع تحریم‌ها را با قوت دنبال می‌کنیم اما سفره مردم را بند به این مسائل نخواهیم کرد. اقتصاد شرطی و بازاری که ثباتش به دلیل تکانه‌هایی از دست برود، ایجاد مشکل می‌کند و ما نمی‌خواهیم اجازه بدهیم که بازار دچار تکانه شود.

وی عنوان کرد: برخی سیاست‌ها، در کشور بسیار راهگشا است اما به آن توجه بایسته و شایسته نشده است البته نمی‌گویم اصلاً به این سیاست‌ها توجه نشده زیرا بی‌انصافی است و ما با بی‌انصافی با هیچ‌کس برخورد نمی‌کنیم و کار خوب را می‌گویم خوب است.

رییس جمهوری بیان کرد: برخی از کارها و قدم‌ها برداشته شده اما اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اعلامی رهبری می‌توانست کشور را از مشکلات خارج کند و متاسفانه این کارها را انجام نداند.

رییسی خاطرنشان کرد: تصمیم ما این است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به عنوان دستور کار- نه به عنوان شعار یا نوشتن در برنامه برنامه-ما باشد. راه برون رفت کشور از مشکلات توجه به اقتصاد مقاومتی است و بنای ما هم این است که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را با قدرت دنبال کنیم.

وی درباره دغدغه‌های مطرح شده از سوی نمایندگان گفت: وزیران خودشان نسبت به دغدغه‌ها یا مسائلی که نمایندگان داشتند توضیحاتی ارائه دادند اما ممکن است وقت کافی نبوده، عزیزان نسبت به برخی از مسائل نپرداختند یا همه آنچه که در ذهن نماینده سوال کننده یا مخالف بوده، توضیح داده نشده است. من کلیاتی را عرض کردم که این کلیات شاید شامل سه، چهار مورد از مسائل مد نظر عزیزان شود.

رییسی خاطرنشان کرد: وزیری که می‌خواهد وارد یک مجموعه شود تنها نیست. در کنار وزیر تیمی که می‌خواهد وزارتخانه را اداره کند، برای ما بسیار مهم است. علاوه بر وزیر، نسبت به تیم وزارتخانه هم نظر خواهم داشت که وزیران معاونین کارآمد داشته باشند. اگر معاونان وزیران و استانداران و سفیران کارآمد نباشند حتی اگر وزیران هم خوب باشند اتفاقی نمی‌افتد.

رییس جمهوری گفت: گام بعدی ما در ارتباط با وزارتخانه‌ها، تیمی است که در آن وزارتخانه نقش آفرینی می‌کند. ما حتما نسبت به معاونان وزیران و مدیران کل و همین طور بخش‌های مختلف نظر خواهیم داشت. اگر نمایندگان هم نظری داشتند، حتما مسائل و نظراتشان را اعلام کنند که وزیران از مشورت دوستان نماینده هم بهره‌مند شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید وزارتخانه قوی داشته باشیم، خاطرنشان کرد: ایران قوی نیازمند دولت قوی و وزارتخانه قوی و سازوکاری با مولفه‌های قوت است. همه مولفه‌های قوت باید در وزارتخانه‌ها باشد وگرنه قوت اتفاق نمی‌افتد.

رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: قوت موضوعی لفظی نیست و باید در عمل دیده شود. وزیران محترم حتما باید به این موضوع توجه داشته باشند که همکارانشان هم فسادستیز، پاکدست، کارآمد و مردمی باشند و همه صفاتی که در مورد وزیران هست باید در مورد معاونان و مدیران کل هم صدق کند و این خصوصیات باید به همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و بخش‌ها که مسئول اجرای قانون و سیاست‌ها هستند، سرایت کند.

رییس جمهوری با بیان اینکه ارتباط ما با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی و بخش‌های مختلف مجلس حتماً باید ارتباط تنگاتنگی باشد، گفت: ارتباط دولت و مجلس باید به نحوی باشد که ما هم بتوانیم از تجربیات و نظرات دوستان نماینده بهره ببریم و هم دغدغه‌های وزیران که در میدان کار، نیازمند حمایت عملی مجلس هستند را به نمایندگان منتقل کنیم.

وی یادآورشد: آقایان از فردا که وارد میدان کار می‌شوند با مسائل و مشکلاتی روبه رو هستند، این مسائل و مشکلات را باید به مجلس منتقل کنند و مواردی که نیاز به قانون و حمایت مجلس دارد، ان‌شاالله حمایت لازم را نمایندگان داشته باشند.

رییسی تصریح کرد: انتظار ما این است که ان‌شاءالله نتیجه بررسی‌های نمایندگان، گره‌گشایی برای کشور و رای اعتماد به وزیران پیشنهادی باشد و مردم انتظار دارند که دولت زودتر شکل بگیرد و بتواند کار را آغاز کند. حتی اینکه یک وزارتخانه را با سرپرست بخواهیم اداره کنیم و کار را با سرپرست دنبال کنیم و تعیین وزیر طول بکشد وزارتخانه و مردم دچار مشکل می‌شوند. انتظار من این است که همه عزیزان به کابینه رای دهند و قطعا بدانید رای قطعی با شماست.

وی با بیان اینکه من به نظر شما اعتماد دارم، گفت: یقین دارم صلاح کشور در نظر شماست و این نظر مورد احترام ماست و به آن اعتماد داریم و آنرا قاطع و تعیین‌کننده می‌دانیم.

رییس جمهوری با تقدیر از دست‌اندرکاران مجلس، هیات رییسه و نمایندگان در طول دو هفته بررسی وزیران پیشنهادی، گفت: امیدوارم که آنچه در این دو هفته درباره کابینه گفته شد، برای رضای خدا بوده باشد و خداوند متعال به آرای نمایندگان در جهت گره‌گشایی از مسائل کشور برکت دهد و امیدوارم آنچه خیر و صلاح ملت عزیز ایران و رضای خداست، اتفاق بیافتد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا