خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جناب ذوالنوری، عیار یک نماینده انقلابی؟!

مجتبی لطفی، از شاگردان و مسئولان دفتر مرحوم آیت الله منتظری در یادداشتی تلگرامی با عنوان «جناب ذوالنوری، عیار یک نماینده انقلابی؟!» نوشت:

ایام معرفی وزرا به مجلس و بررسی‌ها روزهای جالبی است. درباره وزیر پیشنهادی اطلاعات دفاعیه آقای ذوالنوری، خیلی مهم و دقیق است. فرازهایی از این نور افشانی با پی نوشت می آید:

  1. «آقای خاتمی رئیس جمهور شده بود و دیدار با مرحوم آیت الله منتظری در 13 رجب  داشت ملاقات کرد و مرحوم منتظری آقای خاتمی را رسما دعوت به آشوب علیه نظام و ترغیب به استعفا کرد.»

پی‌نوشت: آرشیو و اخبار دیدار روسای جمهور موجود است! چنین دیداری نبود یعنی در توان و ذهن خاتمی نمی‌گنجید! خاتمی خود، علیه آیت الله سخن گفت! وی حتی پس از اتمام ریاست جمهوری، در تشییع جنازه آیت الله منتظری (علی رغم حضور کروبی و میر حسین) به دلیل سرماخوردگی نیامد چه رسد در قامت رئیس جمهور! مهم نیست، ولی چقدر یک نماینده باید بی ربط بگوید!

  1. «پیروی این مسئله قم یکپارچه هیجان و حرکت شد که رسانه‌های بیگانه جمعیت حاضر در خیابان‌های قم را 400 هزار نفر عنوان کردند».

پی‌نوشت: 400 هزار نفر! آن هم در قم! علیه آقای منتظری؟! کی تا حالا رسانه‌های بیگانه منبع شدند برای شما؟! لابد از عوامل دیگر حمله به بیت ایشان که با هم هماهنگ بودید هم سوال می­‌کردید مانند: احمد پناهیان و هیأت اهل بیت، گروه کاوه اصفهان،…حسین استادآقا، حسین یکتا، مهدی سلحشور، از خود بچه‌های اداره اطلاعات قم، سپاه قم و فرمانده آن! حداقل از خود آقای خطیب مدیرکل وقت اطلاعات قم که قرار است مجتهد عادل باشد!
فراموشی آن هم طی این چند سال به یک طرف! لابد یک حساب و کتاب می­‌کردید که طول و عرض خیابان منتهی به بیت آیت الله منتظری چقدر است بعدا جمع می‌زدید! آدم یاد قصه آخوند کاشی می‌افتد!

  1. «شورای عالی امنیت ملی به ریاست آقای خاتمی بود که مرحوم منتظری را محصور کرد.»

پی‌نوشت: خبر درستی است و منتظر می‌مانیم که توضیحات خاتمی را بشنویم که آیا موافق بود؟ چرا؟ با کدام نرم از توسعه سیاسی باید منتقد و استاد یک رهبر و رئیس‌جمهور، در خانه زندانی شود؟! ولی، مصوبات این شورا با امضای رهبر لازم الاجراست، درست است؟!

  1. «در 8 سالی که وی رئیس جمهور بود مرحوم منتظری در حصر بود.»

پی‌نوشت: آیت الله منتظری 5 سال و 2 ماه و 12 روز در حصر بود از 23 آبان 76. و در تاریخ 10 بهمن 1381 آزاد شد. پس حصر 8 سال نبود، و در دور دوم ریاست جمهوری خاتمی حصر ایشان شکست!

چند نکته جالب دیگر در این دفاعیه وجود داشت:

«تمام دنیا و نظام سلطه و ایادی داخلی آنها بسیج شدند تا آنتی تز انقلاب از قم در بیاید… قم یکپارچه پشتیبان نظام اسلامی و ولایت است که دو عامل داشت یک عامل طبیعت قم و حوزه های علمیه و دوم تاثیر سربازان گمنام امام زمان.»

پی‌نوشت: ظاهرا اصطلاح آنتی تز انقلاب از قم از سخنان رهبری باشد که تازه می‌شنویم و نیاز به تبیین دارد اما دفاع از نظام در قم را مرهون اداره اطلاعات آن بدانیم به چه معنایی است؟ با امور امنیتی هم، از مردم قم پشتیبان برای نظام  و ولایت درست کردن، سبک کردن نظام و ولایت نیست؟!

نماینده راه یافته قم به جلسه سخنرانی آقای هاشمی در 15 خرداد 85 در مسجد اعظم قم اشاره کرده که جلسه با خشونت و تنش به هم خورد و «بارها در جلسات از آقای خطیب شنیدیم که می گفت من به دنبال این هستم که هم فشارها جواب داده شود و هم به بچه‌ها آسیبی وارد نشود. سوال این است که چرا احکامی که علیه نیروهای دستگاه امنیتی صادر شده بود هیچ کدام اجرایی نشد؟ چرا شلاق و حکمی که داده شده بود اجرایی نشد؟»

پی‌نوشت: از این راز مگو چه می­‌توان فهمید؟ آیا گروهی از مقامات امنیتی قم در جریان حمله یه جلسه آقای هاشمی دست داشتند و حتی قوه قضاییه رسیدگی و حکم صادر کرده اما برای آن چه «آسیب ندیدن بچه ها» از سوی خطیب شمرده شده، مانع شده است؟ این «بچه‌ها» همان «گروه‌های فشار» هستند که با حمایت مقامات امنیتی وارد صحنه شده تجمعات را به خشونت می‌کشند؟! آقای هاشمی فکرش را هم می‌کرد؟!

آقای ذو النوری به ماجرای مسجد محمدیه و حسینیه شریعت قم هم اشاره دارد.

در تبلیغات انتخابات خرداد76 آقای سیدهادی خامنه‌ای در این مسجد مورد حمله فیزیکی قرار گرفت زخم برداشت و توسط یک طلبه نجات یافت و به بیت آیت الله صانعی آورده شد. به جای رسیدگی به ضاربان، طلبه نجات دهنده بارها به اطلاعات قم احضار شد! به وی گفتند خودت با ساعت مچی، او را زخمی کردی! حسینیه شریعت قم، متعلق به طایفه ریشه دار شریعت در قم،  نیز در زمان جناب خطیب تخریب شد و مدتی پارکینگ موتور سیکلت بود و الان به نیروی انتظامی واگذار شده است!

ذوالنوری در باره سطح تحصیلات آقای خطیب این سوال را مطرح کرد که: مگر کسانی که پیش از این در جایگاه وزیر اطلاعات قرار داشته‌اند از نظر علمی از آقای خطیب بالاتر بوده‌اند؟

در ایام قرنطیه وقت خود را تلف کردیم تا فقط مشت نمونه خرواری از افاضات تاریخی، ریاضی و امنیتی سردار ذوالنور را به لحاظ شناختی که از دوران جنگ از وی داشتیم بیان کنیم! قصد توهین نیست فقط تصویری است از یک نماینده شاخص انقلابی در یک مجلس موصوف به انقلابی!

من اگر جای وزیر پیشنهادی اطلاعات بودم، از دفاع مشعشع امثال ذوالنور خجالت می‌کشیدم وانگهی اصلا نیازی به این همه هزینه‌های میلیاردی از جیب ملت هست؟ چرا که حسین جلالی، نماینده رفسنجان در مجلس می گوید: “آقای قالیباف گفتند لیست 19نفره وزرا خدمت مقام معظم رهبری ارائه شده است و  حضرت آقا مخالفتی نداشتند و لیست را رد نکردند”.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا