خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خودسر» یا …؟! | احمد حیدری

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان ««خودسر» یا …؟!» نوشت:

هر عاقلی می‌داند که در حکومت، بخصوص حکومت‌های قدرتمند، نیروی «خودسر» وجود ندارد زیرا اگر نیرویی به واقع «خودسر» باشد و از قانون تجاوز کند و منافع ملی یا آزادی و حقوق دیگران را زیر پا نهد، به سرعت شناسایی شده و با کیفر سخت حکومت مواجه می‌شود تا هم خود متنبّه شود و هم عبرت دیگران گردد و دیگر کسی نتواند از قانون تجاوز کند و منافع ملی یا حقوق و آزادی دیگران را خدشه‌دار سازد.

در کشورمان چند دهه است با نیروهایی مواجهیم که عنوان «خودسر» را با خود یدک می‌کشند، مرتکب قتل‌های زنجیره‌ای می‌شوند، به سفارتخانه‌های خارجی حمله می‌کنند، سخنرانی‌ها و متینگ‌های اشخاص و احزاب را به هم می‌زنند، علیه اشخاص و احزاب راهپیمایی غیر قانونی به راه می‌اندازند و…؛ عجیب هم این که این نیروها که علنی و در روز روشن قانو‌شکنی می‌کنند، غالبا شناخته نمی‌شوند و اگر هم شناخته شوند، محاکمه نمی‌گردند و اگر محاکمه هم شوند، محکوم نمی‌گردند و اگر هم محکوم شوند، محکومیتشان اجرایی نمی‌شود! و هیچ نهاد و گروهی هم حاضر نیست عواقب اقدامات غیرقانونی و زورگویانه آنان را عهده‌دار شود و خیلی راحت با دادن عنوان «خودسر» به آنها، از عواقب وخیم اقداماتشان رهانیده می‌شوند. البته مردم هم به خوبی می‌دانند که نیروهای موسوم به «خودسر»، به کدامین کانون‌های قدرت وابسته‌اند و از کجا پشتیبانی می‌شوند و مسئولانی که برای فرار از مسئولیت، این نیروها را «خودسر» می‌نامند، نمی‌توانند با این ادعا خود را در دادگاه عمومی تبرئه کنند.

آقای ذوالنور، نماینده قم در مجلس و رئیس سابق و عضو فعلی کمیسیون امنیت ملی در دفاع از آقای خطیب، وزیر پیشنهادی آقای رئیسی برای وزارت اطلاعات می‌گوید: «جلسه سخنرانی آقای هاشمی در 15 خرداد 85 در مسجد اعظم قم به هم خورد و قوه قضائیه برای برخورد با اخلالگران فشار سنگینی داشت، وزارت اطلاعات هم فشار سنگین داشت؛ بارها خود ما مدافع آن بچه‌ها بودیم که آزاد شوند؛ آقای خطیب [مدیر کل وقت اطلاعات قم] می‌گفتند من دنبال آن هستم که هم این فشارها جواب داده شود و هم این بچه‌ها آسیب نبینند. بچه‌ها محکوم شدند ولی هیچکدام از این احکام اجرایی نشد! دستگاه امنیتی نمی‎‌تواند بیاید شعار بدهد که من دارم این کار را می‌کنم».

ایشان که خود وابسته به کانون‌های قدرت است، با خیال راحت و با افتخار! از پشت تریبون مجلس اعلام می‌کند که برهم زنندگان جلسه سخنرانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با این که قوه قضائیه و وزارت اطلاعات بر شناسایی و کیفر آنان اصرار داشتند و حتی در قوه قضائیه محکوم هم شدند، ولی چون مستظهر به کانون‌های قدرت بودند، با وجود محکومیت، کیفر نشدند و همان کانون‌های قدرت با تمام توان در دفاع از آنان اقدام کردند.

وقتی در کشوری کانون‌های قدرت در اعمال غیرقانونی پشتیبان نیروهای به اصطلاح «خودسر» باشند و حتی مقاماتی در حد رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یا رئیس مجلس یا وزیر مورد اهانت آنان واقع شوند و نتوانند از طریق قانونی آنان را محکوم و کیفر کنند، معلوم است که مخالفان و ضعیفان مغضوب این کانون‌ها از دست این به اصطلاح خودسرها چه می‌کشند! و طبیعی است که فریادشان هم به گوش دادخواهی نخواهد رسید و به فرضی هم که برسد، از آن دادخواه کاری برنخواهد آمد.

مسئولان بالای نظام، رئیس محترم جمهور و رئیس محترم قوه قضائیه که اخیرا بر این مسندها تکیه زده‌اند و شعار قانونگرایی و اعاده حقوق را سر داده‌اند، امروز با اعتراف صریح مقامی که خود وابسته این کانون‎ها است مواجهند و دیگر نباید بر خودسر بودن اینان پای بفشرند و اولین اقدام لازم بر آنان، ریشه‌کن کردن چنین خودسرهای ادعایی و مستظهران کانون‌های قدرت است تا مردم باور کنند که در این کشور بناست قانون حاکم باشد و هیچ کانونی نمی‌تواند با اتکا به قدرت، قانون‌شکنی را باب کرده و قانون‌گرایی را زیر پا نهد. بدان امید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. خودسری آنقدر زیاد است که علا شما هم آنرا اجرا میکنید، مثلا جایی برای نظر دهی میگذارید، اما هرچی نوشته شود میفرمائید که این مورد قبلا گفته شده است ، با ارسال این پیام ، منتظر همین جمله شماهستم.

  2. هو الحق المبین
    اگر بخواهیم نظم و حق در نظام جمهوری اسلامی مانا و پایاشود، باید حرکت بر اساس نظم و انضباط بدون استثنا جاری باشد، تا نتایج مطلوب نظام حاصل شود، وگرنه، در روند نتیجه‌بخش بودن نظام دچار مشکل می‌ود،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا