خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امیر جعفری: مردم نقره پارالمپیک را از من بپذیرند

امیر جعفری، وزنه بردار تیم ملی پارالمپیک ایران گفت: می‌توانستم مدال طلا بگیرم ولی امیدوارم مردم مدال نقره را از من بپذیرند.

به گزارش ایرنا، جعفری بعد از کسب مدال نقره در وزنه برداری پارالمپیک توکیو اظهار داشت: خیلی خوشحالم که با این مدال کاروان ایران وارد جدول مدال های پارالمپیک شد. خیلی دوست داشتم این مدال طلا باشد و تلاشم را هم کردم. امیدوارم مردم کشورم این مدال را از من بپذیرند.

وی خصوص اینکه چرا نتوانست در مهار وزنه های دوم و سوم موفق عمل کند، تاکید کرد: کار من طبق پیش بینی جلو نرفت. این جزوی از شرایط مسابقه است و نتوانستم وزنه ها را ثبت کنم.

وزنه بردار پارالمپیکی وزن منهای 65 کیلوگرم ایران درباره اینکه با کسب مدال نقره بالاتر از پیش بینی های کمیته ملی پارالمپیک ظاهر شده است، گفت: در هفت، هشت ماه گذشته فشار مضاعفی به خودم وارد کردم برای اینکه بتوانم این جایگاه را تغییر بدهم. حتی می توانست این مدال خوشرنگ تر باشد ولی همین که توانستم این جایگاه را ارتقا بدهم و این مدال را به نام ایران بگیرم، خوشحالم.

جعفری درباره حریفانش در این دسته یادآور شد: حریف چینی را به خوبی می شناختم. او قهرمان سه دوره پارالمپیک است و این چهارمین مدال او است. می دانستم او چه وزنه ای را می تواند ثبت کند و شرایط مسابقه به گونه ای پیش رفت که الان به نقره قانع هستم.


رقابت های دسته منهای ۶۵ کیلوگرم وزنه برداری پارالمپیک توکیو ساعت ۱۶:۳۰ امروز (جمعه ۵ شهریور ماه) به وقت محلی در سالن توکیو اینترنشنال فوروم شروع شد. در این دسته، ۱۰ ورزشکار از کشورهای مختلف جهان حضور داشتند و امیر جعفری نیز نماینده کشورمان روی تخته بود.

در پایان رقابت این دسته، لیو لی از چین با کیلوگرم۱۹۸ به مدال طلا رسید. امیر جعفری با ۱۹۵ کیلو روی سکوی دوم رفت و بتیر حصینه از الجزایر با ۱۹۲ سوم شد.

امیر جعفری در حرکت اول یکضرب ۱۹۵ کیلوگرم را به ثبت رساند. ملی پوش کشورمان در حرکت دوم که ۱۹۶ کیلوگرم بود، دچار خطا شد. وی در حرکت سوم هم نتوانست ۱۹۸ کیلوگرم را ثبت کند.

با این مدال جعفری، نخستین مدال کاروان اعزامی کسب شد. بر مبنای ارزیابی کمیته ملی پارالمپیک، جعفری مدعی مدال برنز بود که با عملکردی بهتر، مدال نقره را به دست آورد.

در حاشیه این مسابقات، محمد ترباش از اردن در حرکت اول که ۱۲۰ کیلوگرم را درخواست کرده بود، مصدوم شد و نتوانست به رقابت ادامه دهد و کناره گیری کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا