خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ایسنا باز خبر خاتمی را منتشر نکرد

خبرگزاری ایسنا که پس از روی کار آمدن سرپرست جدید از حدود یک ماه پیش، بر خلاف سیاست دولت روحانی، سیاست سانسور سیدمحمد خاتمی را در پیش گرفته، خبر روز دوشنبه ی دفتر او را نیز منتشر نکرد.

خبرنگار انصاف نیوز از عصر دوشنبه در جریان قصد عدم انتشار این خبر قرار گرفته بود؛ حذفی که در ادامه ی مخالفت مدیریت جدید با انتشار اخبار خاتمی است. البته در این مدت یک ماهه، دو خبر ناقص و کاملا سانسور شده از رییس جمهور اسبق در ایسنا امکان انتشار پیدا کرد.
از سوی دیگر، تنها خبری که در این هفته در ایسنا درباره ی خاتمی منتشر شده، به اظهارنظری بر می گردد که روز یکشنبه 7 دی ماه با تیتر «کیفرخواست حقوقی محاکمه سران فتنه رونمایی شد»، منتشر شده که در آن به نقل از «مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران» آمده است: «ما سران فتنه را محدود به موسوی و کروبی نمی دانیم و سید محمد خاتمی را نیز جز عوامل اصلی فتنه می دانیم».
سابقه ی خبر
این خبرگزاری که در زمان خاتمی تاسیس شد و توانست انحصار تنها خبرگزاری کشور را بشکند و خبرگزاری پیشرو با بالاترین کارآمدی و اعتماد مخاطب باشد، در زمان ریاست جمهوری احمدی‌نژاد در دست نزدیکان او بارها دست به دست شد. ایسنا زیرمجموعه‌ی جهاد دانشگاهی است که در زمان احمدی‌نژاد وضعیتی مشابه داشت.
از جمله یکی از روسای جهاد در زمان احمدی‌نژاد، حمیدرضا طیبی از دوستان او بود که پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در زمانی که وزارت علوم مدیریت باثباتی پیدا نکرده بود، دوباره به ریاست این نهاد منصوب شده و حالا با منصوب شدن سرپرستی جدید در ایسنا، این خبرگزاری سیاست‌هایی بسته‌تر از دوره‌ی احمدی‌نژاد در پیش گرفته است.
پس از انتصاب علی متقیان در 6 آذرماه جاری به سرپرستی ایسنا [لینک]، این خبرگزاری که عنوان کامل آن «خبرگزاری دانشجویان ایران» است، برنامه‌های 16 آذر را سانسور شده منتشر کرد و پیام خاتمی را نیز منتشر نکرد.
فردای آن روز، انصاف نیوز در خبری [لینک] به این اتفاق اشاره کرد و فردای آن روز نیز همین سایت خبری با مجید انصاری، معاون رییس جمهور در این باره مصاحبه‌ای منتشر کرد که انصاری در آن وعده‌ی پیگیری داده و گفت که بعید است این خبرگزاری دست به چنین کاری زده باشد. او با رد هر گونه ممنوع التصویر بودن خاتمی در هیچ دوره‌ای، تصریح کرد که سانسور خاتمی، توهین به نظام است.[لینک]
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا