خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیسبوک ۱۱۵ حساب کاربری مشکوک را بست

فیسبوک اندکی مانده به انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا اعلام کرد که حدود ۳۰ حساب مشکوک در این شبکه اجتماعی و ۸۵ حساب مشکوک در اینستاگرام را مسدود کرده‌ است.گفته شده این حساب‌ها احتمالا از خارج از آمریکا هدایت می‌شده‌اند.

دویچه وله گزارش داد:

مسئولان شرکت فیسبوک گفته‌اند که نهادهای آمریکایی برخی فعالیت‌های مشکوک آنلاین را که از خارج از آمریکا هدایت می‌شده‌اند، به آنها گزارش کرده‌اند و بر همین اساس ۳۰ حساب کاربری در این شبکه اجتماعی و ۸۵ حساب کاربری در اینستاگرام مسدود شده‌اند.

به گفته ناتانیل گلایشر، رییس سیاست امنیت سایبری فیسبوک، این حساب‌های مشکوک به دقت بررسی و تجزیه و تحلیل خواهند شد. گفته شده بیشتر صفحات متعلق به این حساب‌های کاربری مطالب خود را به زبان‌های فرانسوی یا روسی پست می‌کرده‌اند.

حساب‌های مسدود شده در اینستاگرام به زبان انگلیسی بوده‌اند و به گفته مسئولان فیس‌بوک محتوای پست‌های آنان در مورد شخصیت‌های معروف یا موضوعات سیاسی بوده‌اند.

فیس‌بوک احتمال داده پشت این حساب‌های کاربری “یک رویکرد هماهنگ” بوده باشد. فیس‌بوک قصد دارد در بررسی‌های خود منشاء این حساب‌های مشکوک را روشن کند تا مشخص شود آیا آنها از سوی آژانس تحقیقات اینترنتی روسیه مشهور به “کارخانه ترول‌” هدایت می‌شده‌اند یا گروه‌های دیگری در این عملیات دست داشته‌اند.

انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا که روز سه‌شنبه ۱۵ آبان (۶ نوامبر) برگزار می‌شود از ماه‌ها پیش در کانون توجه شبکه‌های اجتماعی بوده‌اند.

مقامات آمریکایی دولت روسیه را به دخالت سایبری و انتشار اطلاعات نادرست با هدف دخالت در سیاست این کشور متهم می‌کنند. روسیه همچنان متهم است که در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا با تحت تأثیر قرار دادن فضای شبکه‌های اجتماعی به ویژه فیس‌بوک، زمینه را برای پیروزی دونالد ترامپ فراهم آورده است.

تحقیقات در زمینه ارتباط مخفیانه احتمالی ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه همچنان در آمریکا در جریان است.

توییتر نیز روز شنبه اعلام کرد شماری از حساب‌های کاربری در این شبکه اجتماعی را که در انتشار اخبار نادرست فعالیت داشته‌اند، حذف کرده است. در بیانیه توییتر به تعداد این حساب‌های مسدود شده اشاره‌ای نشده بود.

فیس‌بوک اوایل آبان‌ماه امسال نیز ده‌ها حساب کاربری را که در اصل به ایران متصل بودند، مسدود کرد. صاحبان این حساب‌ها چنین وانمود می‌کردند که در ایالات متحده یا بریتانیا سکونت دارند. مسوولان این شرکت در آن زمان گفته بودند نمی‌توان ثابت کرد که فعالیت این حساب‌های کاربری به خواست دولت ایران صورت گرفته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا