خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایتی از یک بی‌نظمی در تزریق واکسن خبرنگاران

در حالی که طی روزهای قبل اورژانس کشور برای خبرنگارانی که دوز اول واکسن کرونا را در باغ کتاب زدند، دوز دوم واکسن را تزریق می‌کرد امروز هشتم شهریور از پذیرش خبرنگاران امتناع کرد. این در حالی است که مرکز واکسیناسیون باغ کتاب بسته شده و خبرنگاران بلاتکلیف بودند و بسیاری از آنها از راه‌های دور به این مرکز مراجعه کرده بودند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، ماموران اورژانس می‌گفتند امروز صبح برای آنها ابلاغیه آمده است تا فقط به کسانی واکسن بزنند که دوز اول را در همان مرکز زده‌اند، در حالی که می‌توانستند این مساله را امروز صبح اطلاع‌رسانی کنند تا مردم به این مرکز نروند.

خبرنگاران در روزهای قبل با شماره‌ی ۱۹۰ اورژانس تماس گرفتند و آنها هم گفته بودند که در صورتی که نام شما در لیست باشد، در مرکز اورژانس شهید ستاری واکسن می‌زنند.

یکی از خبرنگارانی که در مقابل مرکز اورژانس کشور بود، به انصاف نیوز گفت: «با ۱۹۰ تماس گرفتم و گفتند، به اینجا بیایم. مرکز دوز اول بسته شده است، الان باید چه کار کرد؟»

اما ماموران اورژانسی پاسخی به این سوال نداشتند، فقط به مردم و خبرنگاران می‌گفتند که فعلا باید صبر کنید چون تعداد واکسن محدود است.

بعضی از مردم هم با ماموران حراست اورژانس درگیری لفظی پیدا کردند، بسیاری از آنها به‌واسطه‌ی اخباری که شنیده بودند به این مرکز آمده بودند، برخی از آنها سن بالا بودند و حتی توان راه رفتن نداشتند و اما واکسنی گیرشان نیامد.

تا اینکه ساعت ۱۲ ظهر امروز لیستی در رسانه‌ها منتشر شده، مبنی بر اینکه خبرنگاران به آن مراکز برای تزریق دوز دوم مراجعه کنند. خبرنگار انصاف نیوز ساعت یک و پانزده دقیقه ظهر به سوله‌ی الزهرا در پارک شهر رسید اما مسئولین آن مرکز گفتند که طبق ابلاغیه‌‌ی امروز تا ساعت یک ظهر واکسن می‌زنند، در حالی که روز گذشته تا ساعت دو مراکز باز بودند.

یکی از حاضران در آن مرکز با صدای بلند گفت: «تا اینجا اومدیم، هر کشوری بود ما رو به زور به داخل می‌برد تا واکسن بزنیم. چرا در این شرایط خطرناک مراکز فقط باید ۴ ساعت باز باشند؟»

این روند کند واکسیناسیون در حالی است که روزانه بالای ۶۰۰ نفر در کشور بر اثر کرونا می‌میرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا