خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ریشه‌های خباثت آمدنیوز

«محسن مهدیان» فعال رسانه‌ای اصولگرا در یادداشتی تلگرامی با عنوان «ریشه‌های خباثت آمدنیوز» نوشت:

«خباثت» و «پلیدی» امثال آمدنیوز روشن است. طی سال‌های گذشته این میزان «ناپاکی» و «پلشتی» در کمتر رسانه‌ای یک جا جمع شده است. اما بعد از انتشار خبر جعلی، درباره‌ی صبیه‌ی آیت الله لاریجانی، برایم سوالی ایجاد شد که چرا کاسبی امثال این «دجال‌های رسانه‌ای» باید رونق بگیرد؟ پاسخ اینست که شکل گیری این رسانه‌ها را نباید از سهم تقاضای مخاطب منفک دید.

اما چرا و چگونه ذائقه‌ی مخاطب ما تغییر کرده است که «اصولی‌ترین» و «بدیهی‌ترین» اصل رسانه‌ای یعنی «مستند بودن» خبر را نادیده گرفته است؟

واقعیت تلخی است؛

اما گریزی از بیانش نیست. امثال ما رسانه‌ها در تغییر این «ذائقه رسانه‌ای» مقصریم.

چه کسانی پای «خبر بی منبع» را در رسانه‌ها باز کردند؟ چه کسانی «اخبار محفلی» را رونق دادند؟ آنروز که در انتشار «اخبار بولتنی» و «خبر محرمانه» و «خبر پشت پرده» و غیره از هم سبقت می‌گرفتیم باید برای تغییر ذائقه مخاطبان فکر می‌کردیم. فرقی هم نمی‌کند این انحراف رسانه‌ای در «سلام» موسوی خوئینی‌ها باشد یا رسانه‌های اصولگرا.

قدیم‌ترها انتشار خبر و افشاگری بدون سند شوخی بود و بی‌معنا. رسانه‌ای که خبر و گزارش بدون منبع منتشر می‌کرد، تحقیر می‌شد و مخاطبش را از دست می‌داد. بدعت خبرپنهان و خبربولتنی را کسانی ایجاد کردند که پشتوانه‌ی اعتماد مخاطب را قدرت سیاسی‌شان می‌دانستند نه تلاش و دسترنج خبرنگار.

رسانه‌ای موفق بود که نشان دهد دسترسی مدیرش به بولتن‌های خبری بیشتر است. مسابقه‌ی انتشار «اخبار سررسیدی»، مخاطب را به پذیرفتن خبر بی‌منبع عادت داد و امروز این خباثت‌های رسانه‌ای بر گرده‌ی همین تغییر ذائقه‌ی مخاطب نشسته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. جناب «محسن مهدیان» ، هر وقت مسئولين محترم مملکت و رسانه ها، وجود فساد و مفسد را در جامعه پذيرفتند و انکار نکردند، و خبررساني کردند، آن وقت خواهيد ديد که ذائقه رسانه اي مردم تغيير ميکند يا خير؟ همين الان رسانه (غير) ملي و شبکه هاي وابسته به آن، به روشني روز فقط دروغ و اباطيل به مردم ارائه ميدهد و جالب آنست که گاها درصدد توجيه آن هم برآمده است!! (ترجمه همزمان) آنوقت شما به ديگران تاخته ايد و آنها را خبيث ميدانيد!؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا