خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فهم غلط!

علی‌اکبر جوانفکر در یادداشتی تلگرامی با عنوان «فهم غلط!» نوشت:

آقای صفارهرندی در تریبون یکطرفه صدا و سیما ادعا کرد که هدف دولت دکتر احمدی نژاد اجرای عدالت برای مردم و محرومین و مستضعفین نبود که اگر بود چرا از دم به همه مردم یارانه می داد؟!

فهم غلط همیشه باعث گمراهی، حیرت و سردرگمی خود فرد و دیگران می شود و این همان بلایی است که آقای صفار هرندی و همفکرانش به آن گرفتار شده اند!

یارانه پولی بود که از اغنیا و طبقات برخوردار بابت اضافه مصرف حامل های انرژی، دریافت و سپس به طور یکسان میان همه مردم توزیع می شد.

دادن یارانه مساوی به همه آحاد مردم، به معنای نگاه انسانی و عادلانه به همه دهک های جامعه است. کسانی که پول بیشتری بابت بهره مندی بیشتر از حامل های انرژی می پردازند، در واقع به طور غیرمستقیم سرگرم پرداخت یارانه به کسانی هستند که از این موهبت برخورداری کمتری داشته اند.

از نگاهی دیگر، ثروت عمومی به طور مساوی متعلق به همه مردم یک سرزمین است. بخش مهمی از فاصله طبقاتی جامعه، متاثر از بهره برداری نامساوی و تبعیضی از ثروت طبیعی است.

عده ای به ناحق بر این باورند که ثروت طبیعی متعلق به دولت و حکومت است و او مجاز است هرطور که می خواهد آن را توزیع کند. کاری که 60 سال در ایران اجرا شد و حاصل آن نیز وضع اسفبار موجود شده است.

همچنین ثروتمندان وقتی در زمره یارانه بگیران قرار می گیرند، احساس می کنند که در حکومت به عنوان یک شهروند به رسمیت شناخته شده اند و از حقوقی، مشابه دیگران برخوردارند، بنابراین با میل و رغبت به ایفای نقش موثر و به سزای خود در اجرای عدالت می پردازند.

آقای هرندی در سخنانی که شنبه شب گذشته از برنامه جهان آراء در رسانه به اصطلاح ملی و در واقع حزبی منتشر شد، پرچمداری عدالت و عمل به آن، برای شیرین آمدن در چشم مردم و جلب محبت مردم را “سخیف ترین نوع عدالت خواهی” برشمرد.

به این ترتیب نامبرده معتقد است که هر کس به اجرای عدالت می پردازد، باید کاری کند که مورد محبت مردم قرار نگیرد که اگر خلاف آن اتفاق بیفتد، سخیف ترین کارها را انجام داده است! پناه برخدا از جمود فکری اینگونه مدعیان!

معلوم می شود که چه کسانی و با چه ترفندهای کودکانه ای علیه دکتر احمدی نژاد و یارانش توطئه کردند و اذهان دیگران را مشوه ساختند تا از او برای بیرون راندنشان از جایگاهی که صلاحیتش را نداشتند، انتقام بگیرند.

متاسفانه رسم شده است که هرکس علیه خادم ملت ایران، سخنی به گزاف بگوید، برای نظام و تصاحب پست ها و مسئولیت ها، فردی قابل اعتماد شناخته می شود، بنابر این رفتار و اظهارات آقای صفار هرندی، در چارچوب تلاش وی برای دستیابی به صندلی ریاست صدا و سیما قابل ارزیابی است!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا