خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پروژه «خالص سازی» نمایندگان مجلس، از وزارت کشور شروع شد؟

خبرآنلاین نوشت: هشت ماه مانده به انتخابات، وزارت کشور در نامه ای به استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها، عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در سال پایانی مجلس را ابلاغ کرد. اگرچه این ابلاغیه با واکنش شدید بهارستانی ها لغو شد اما خبر از فعالیت جریانی در وزارت کشور دارد که پروژه خالص سازی انتخاباتی را پیش می برد.

ارسال بخشنامه ای از معاونت سیاسی وزارت کشور به استانداری ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی در سال پایانی مجلس، گمانه‌زنی هایی را درخصوص تلاش برخی در رده های بالای وزارت کشور برای مهندسی انتخابات مجلس را به دنبال داشت. شائبه مهندسی انتخابات که از سوی نمایندگان مجلس مورد تاکید قرار گرفته، مشخصا به تصمیم معاون سیاسی وزیر کشور باز می گردد که سابقه حضور در دستگاه های امنیتی را در کارنامه خود دارد.

مهندسی انتخابات مجلس در راه است؟

شائبه مهندسی و مدیریت انتخابات از سوی دولت، مهمترین فرضیه ای است که نمایندگان مجلس در واکنش به بخشنامه وزارت کشور داشتند. در همین ارتباط شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه نمایندگان در بین مردم مرجعیت دارند، گفته «بخشنامه اخیر وزارت کشور شائبه مدیریت و مهندسی انتخابات مجلس از سوی دولت را تقویت کرده است.»

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز گفته: بخشنامه اخیر وزارت کشور شائبه مدیریت انتخابات آتی مجلس از سوی دولت را تقویت می کند. در همین راستا مجتبی توانگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در اعتراض به بخشنامه غیر قانونی وزارت کشور تاکید کرده: «این اتفاق فراتر از یک بخشنامه اداری و حلقه‌ای از یک زنجیره سازمان یافته علیه مجلس و دخالت دولت در انتخابات است به همین دلیل نمایندگان مجلس از رئیس جمهور محترم می خواهند که شخصاً به این موضوع ورود کنند.»

مهندسی ناشیانه انتخابات از «اتاق عملیات» ساختمان فاطمی / آیا پروژه «خالص سازی» نمایندگان مجلس، از وزارت کشور شروع شد؟

شکاف بین دولت و مجلس ماحصل بخشنامه معاون سیاسی

دسته ای دیگر از نمایندگان معتقدند، بخشنامه وزارت کشور به فاصله دولت و نمایندگان مردم منجر می شود. فاصله ای که دولت با عملکرد غیرقابل دفاعش آن را تشدید می کند.

در همین ارتباط فلاحی نماینده مردم همدان و فامین گفته «از سوی دیگر متأسفانه برخورد با نمایندگان نیز از سوی برخی مقامات دولتی‌ اصلاً درست نیست، استانداران در برخی استان‌ها برخورد نامناسبی داشته و ما انتظار داریم، وزارت کشور فکری به حال استانداران خود کند، این نوع نگاه نشان می‌دهد که ایرادی در وزارت کشور وجود دارد.»

سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان تهران در مجلس نیز، با بیان اینکه طبق قانون زمانی باید فعالیت‌های نمایندگان محدود شود که برای شرکت در انتخابات مجلس ثبت‌نام کرده باشند چرا که بسیاری از نمایندگان معلوم نیست برای انتخابات دوره بعد کاندیدا شوند، از اقدام دولت برای تفسیر قانون در این زمینه انتقاد کرد.

حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه مردم تنها به نمایندگان دسترسی داشته و این نمایندگان هستند که از مشکلات و مسائل حوزه‌ انتخابیه آگاه هستند و مطالبات مردم، بودجه و اعتبارات مربوطه را پیگیری می‌کنند، در صورتی که مسئولان دولتی حتی تلفن مردم را هم پاسخ نمی‌دهد! گفـت: هم اکنون شهرستان اسلام آباد خاش با ۸ هزار نفر جمعیت فاقد آب است، اگر بنده پیگیری نکنم، چه کسی پیگیری می‌کند!

مهندسی ناشیانه انتخابات از «اتاق عملیات» ساختمان فاطمی / آیا پروژه «خالص سازی» نمایندگان مجلس، از وزارت کشور شروع شد؟
محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزیر کشور

بی تدبیری مشاوران نفوذی در وزارت کشور!؟

این در حالی است که برخی نمایندگان مشخصا شخص معاون سیاسی وزیر کشور را مسئول بحران سازی بین دو قوه ارزیابی کردند. حسن محمدیاری عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد شدید از بخشنامه غیرقانونی معاونت سیاسی وزارت کشور، گفت: هیچ حکمت و عقلانیتی پشت بخشنامه معاونت سیاسی وزارت کشور نیست و با این مدل نگاه به نظام مسائل، عملاً باید کشور را در سال‌های منتهی به انتخابات تعطیل کرد.

انتقادات به معاون سیاسی وزیر کشور به اینجا ختم نشد و عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: صدور این بخشنامه یا نوعی بی تدبیری سیاسی است یا حضور مشاورانی بی تجربه و نفوذی در بدنه وزارت کشور است که نمی خواهند دولت و مجلس در حل مشکلات مردم موفق شوند.

وزارت کشور رئیسی به دنبال چه مجلسی است؟

در چنین شرایطی، این سوال مطرح است در صورت عمل به بخشنامه وزارت کشور و عدم ورود نمایندگان مجلس به پروژه های در حال اجرا، چه تاثیری بر نتایج انتخابات مجلس وارد می شد؟ نمایندگانی که در یکسال پایانی حضور خود در مجلس دسترسی به امور اجرایی ندارند، در رقابت رقبایی که قصد ورود به مجلس را دارند، از چه نقاط ضعف و قوتی برخوردار خواهند شد؟ و سوال مهمتر آنکه دولت با ابلاغ این بخشنامه به کل استانها، چه اهدافی را دنبال می کرده که تا قبل از آن دولت های ماقبل دولت سیزدهم دنبال نمی کردند؟

بنظر می رسد دولت رئیسی هشت ماه زودتر از قصد خود برای تشکیل مجلسی یکدست برای همراهی با دولت در دوسال پایانی خود، پرده برداشته است. خالص سازی مجلس از آنجا اهمیت دارد که با ابلاغ این بخشنامه به کل کشور، این فرضیه تقویت می شود نمایندگان فعلی مجلس، نمایندگانی ایده آل برای پیشبرد اهداف دولت رئیسی محسوب نمی شوند و منع این افراد از ورود به پروژه ها و امور اجرایی آن هم هشت ماه به انتخابات مجلس، نشانه برجسته ای از سوی نمایندگان مجلس برای مهندسی انتخابات به نفع دولت تلقی می شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. عدم دخالت نمایندگان به امور اجرایی چه ربطی به مهندسی انتخابات داره؟ اتفاقا این بخشنامه از سواستفاده نمایندگان در سال انتخابات یکم کاهش میده. دولت رئیسی اگر به کار مثبت کرده باشههمینه اتفاقا

  2. نه قاطع خانواده ۱۲ میلیون نفری بازنشستگان کشوری و لشگری به نمایندگان فعلی در اسفند ماه
    بازنشستگان لشکری و کشوری همراه با خانواده های خود بزرگتر صنف جمعیتی از وزیر وکیل تا سرایدار ومعلم از قلب پایتخت تا دور افتاده ترین از نمایندگان فعلی مجلس می خواهد دیگر نطق پیش از دستور و مصاحبه های تان برای همسان سازی حقوق باز نشستگان اثری ندارد
    شما لایحه دولت سابق برای همسان سازی را پس گرفتید
    مصوبه هیات دولت در سال ۹۹برای همسان سازی ۹۰درصدی حقوق باز نشسته نسبت به شاغل را اجرا نکردید
    هیاهونم.دید ۲۰۸نماینده طرحی را امضا نمودید برای همسان سازی که قالیباف آن را وتو‌کرد
    راستی تکلیف نامه فتحی نماینده سنندج با ۱۰۰امضا برای همسان سازی چه شد
    نه فریاد های فریبکارانه سارا فاتحی
    نه وعده های فریبکارانه حاج بابایی برای قانون هفتم توسعه هیچ کدام ارزش ندارد
    شما قانون ششم توسعه ماده ۳۰ که مربوط به همسان سازی است را اجرا نکردید وعده برنامه هفتم می دهید
    باز نشستگان لشگری و کشوری با تشکیل بیش از ۱۲کمپین نه قاطع به نمایندگان فعلی مجلس منتظر اسفند ماه هستند
    ما نه کاری با جناح وخط سیاسی داریم و نه حزب
    بلکه نماینده ای که حتی قوانین مصوب شده خودش را اجرا نمی کند را در اسفند ماه از مجلس بیرون می کنیم
    نه به قالیباف وتو کننده همه طرح ها و لوایح همسان سازی

    1. سارا فلاحی نماینده ایلام
      حاج بابایی
      قالیباف
      و نمایندگانی که این روز ها فریاد های نطق پیش از دستورشان گوش فلک را کر می کند اگر راست می گویید صداقت دارید بفرمایید چرا ۱۴همت که در بودجه ۱۴۰۱برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تصویب کردید هنوز اجرایی نشده
      الان ۱۴۰۲هست شما هرگز نپرسید تکلیف ام ردیف بودجه چی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا