خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«همه مراجع اقدام به دریافت واکسن کرده‌اند»

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: خوشبختانه همه مراجع معظم تقلید در زمینه امر واکسیناسیون پیشقدم شده و اقدام به دریافت واکسن کرده اند که امیدواریم این امر به عنوان سیره عملی مراجع عظام تقلید، سبب تشویق بیشتر مردم به واکسینه کردن خود باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا قدیر که امروز در نشست ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با اشاره به آخرین آمار بستری های کرونایی در مراکز درمانی استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود یک هزار بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که حدود ۲۵۰ نفر از آنان در وضعیت بدحال قرار دارند.

وی با تاکید بر این که میزان ابتلای به بیماری کرونا در استان در وضعیت سینوسی قرار دارد اذعان کرد: متأسفانه شاهد برخی عادی انگاری ها هستیم، در حالی که هنوز به قله موج فعلی از این بیماری در استان نرسیده ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال از همه هم استانی ها خواست با تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ها در مبارزه با این بیماری فعال باشند.

قدیر با اشاره به اهمیت تزریق واکسیناسیون برای گروه های هدف ادامه داد: بر اساس آمار، بیش از ۹۰ درصد افراد جدید مبتلا، بستری و مرگ و میر کرونایی مربوط به افرادی است که واکسن نزده اند.

وی همچنین مراجعه دیرهنگام مبتلایان را به‌ مراکز درمانی به عنوان چالش دیگر این روزها در مسیر مبارزه با این بیماری همه گیر دانست و افزود: مبتلایان به این بیماری نباید زمان طلایی درمان را از دست بدهند، بویژه آن که از دست دادن این زمان طلایی سبب درگیری ریه های فرد بیمار می شود و روند درمان را مشکل می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تشکر و تقدیر ویژه از فعالیت نیروهای جهادی در بیمارستان های استان اظهار کرد: خوشبختانه همه مراجع معظم تقلید در زمینه امر واکسیناسیون پیشقدم شده و اقدام به دریافت واکسن کرده اند که امیدواریم این امر به عنوان سیره عملی مراجع عظام تقلید، سبب تشویق بیشتر مردم به واکسینه کردن خود باشد.

وی در عین حال از تزریق بیش از ۴۰۰ هزار دُز واکسن در استان قم خبر داد و بیان کرد: روند واکسیناسیون در مراکز واکسیناسیون با تزریق واکسن ایرانی و همچنین واکسن های وارداتی تداوم دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا