خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تغییر الگوی سنی ابتلا به کرونا

دکتر هوشنگ عطاپور در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «تغییر الگوی سنی ابتلا به کرونا» نوشت:

در روزهای اخیر، حجم بالایی از مراجعین بخش سرپایی با علائم بیماری حاد تنفسی را، نوحوانان و جوانان تشکیل می دهند که در دوره های همه گیری قبلی به ندرت این الگو مشاهده می شد. حتی همه گیری در بین کودکان زیر ۶ سال و شیرخوار هم به کرات قابل مشاهده است و کلینیک های کودکان نسبت به ماه‌های مشابه سال قبل، شلوغ تر شده و به یک دغدغه اصلی پزشکان کودکان تبدیل شده است.

به ویژه، اکنون که به پیک پنجم کرونا رسیده ایم و در فاز کم شیب آن قرار داشتیم، این الگو غالب شده است و به نظر می رسد باز در حال اوج گیری است و اگر فرض بگیرم سوش غالب فعلی، کووید ۱۹، دلتا است، همه گیری در نوجوانان و جوانان و حتی کودکان، بایستی بسیار مورد توجه علمی و مدیریت همه گیری قرار بگیرد.

متاسفانه بسباری از والدین هم، این علائم (سردرد، آبریزش بینی، گلو درد، سرفه خفیف و بدن درد خفیف در ابتدای شروع بیماری) را دست کم می گیرند و رفتار سهل انگارانه ای از خود نشان داده و اغلب بیمار را، دیرهنگام جهت مداوا و درمان می آورند که این هشداری است به مقامات بهداشتی که در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهند و با تدوین پروتکل های پیشگیرانه و آگاهی بخش مانع توسعه همه گیری در خانواده ها گردند.

باز سوی دیگر با، شرایط فوق و الگوی ابتلای سنی زیر ۳۰ سال که هنوز واکسن دریافت نکرده و قرار هم نیست فعلا واکسن دریافت بکنتد؛ بازگشایی مدارس و دانشگاهها به شکل حضوری در مهرماه سال جاری می تواند به فاجعه ملی منجر شود.

والسلام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا