خرید تور تابستان ایران بوم گردی

از تهران تا لندن

مرتضی زارعی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «از تهران تا لندن» نوشت:

از کرامات دنیای سیاست این است که گاه با شعبده بازی هایش چنان سحر عظیمی به پا می کند که خیرگی‌اش نه چشم خلایق معمولی که دل و دین به اصطلاح خبرگان سیاست را می رباید و امروز طالبان با تکیه بر اجنبیان از جمله دشمن دیروز و ارباب مکار امروزش روسیه توانسته دست به تردستی هایی بزند که از مدعی ترین افراد انقلابی داخل کشور تا فلان مهاجر لندن نشین به تطهیر و بلکه تقدیس طالبان، این قوم عقب افتاده و بنده زرو زور و امروز اضافه کنید تزویر بپردازند.

و عصای ویرانگر این معرکه طالبانی فقط برخورداری از وارستگی است و کلید بصیرت در شناخت ماهیت طالبانی که امروز جبّه حقه به تن کرده توجه به اصل های بنیادی دین و اخلاق و از همه مهمتر اصالت صراط است. راه و روش در دین و اخلاق الهی معیار سعادت‌ورزی یا شقاوت مداری است و این همه تکرار دعا و درخواست هدایت به صراط مستقیم در نماز واجب از همین روست که پایه ایمان و اخلاق توحیدی بر صراط مستقیم است و راه اگر مهم تر از هدف نباشد در حد هدف مهم است.

طالبان مدعی تغییر اگر راست می گوید باید راهش را تغییر می داد و به جای تکیه بر زور اسلحه و زر اجنبی در کسب قدرت و خریدن خیانتکاران، آن هم در شرایطی که اشغالگر قلدری چون آمریکا در حال ترک افغانستان است، بر توان و اراده افغانی متکی می شد و به جای ترور بیگناهان از جمله هنرمندان و متخصصان و نظامیان افغان به روش مردمی در کسب قدرت رو می آورد. البته طالبان تغییر نموده و تغییرش در اضافه کردن تزویر به روش های قبلی خود است. اگر در گذشته فقط با تکیه بر زر سعودی و غیر سعودی و زور و خشونت اجیران تندرواَش به حکومت چنگ زد امروز این را با تزویر روسی نیز در آمیخته و معجونی از زر و زور و تزویر را به صحنه آورده لذا دل و دین برخی از خوش باوران را برده است.

و شاید مهم‌ترین دلیل تاثیر تزویر طالبان در نفوس برخی از سیاست ورزان این است که آنان گمان می برند خشونت عریان دیروز طالبان از سر جهالت و سادگی بود و اینها حالا اصلاح شده اند اما از این نکته به عمد یا سهو غفلت می ورزند که فرقه ای که سر در آخور مثل سعودی از ابتدا تا کنون داشته و همه چیزش از این طریق نامشروع در گذشته و حال تامین می شده و می شود ساده نیست بلکه شیادی است که طبق خواست اربابانش عمل می کند. دیروز از او خشونت عریان می خواستند و امروز خشونت خدعه گرانه.

در واقع تا روش طالبان در کسب قدرت مستبدانه و منبع تغذیه و ارتزاق این قوم از حرام و حرامیان خارج از افعانستان است یعنی خانه‌شان از پای بست ویران است و خواجه هایی در داخل یا خارج از جنس انقلابی یا غیر انقلابی با نقش ایوان نمی توانند فکری برای ویرانی نظام طالبانی کنند و عیوب عریان آن را بپوشانند و هر کس از مسئول سیاسی و غیرمسئول بخواهد آبرو و وجهه خود را با این قوم عقده ای قدرت و ثروت پرست گره بزند قدم در راه ویرانی خود و وجاهتش برداشته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا