خرید تور تابستان ایران بوم گردی

زهرا نعمتی برای سومین بار قهرمان پارالمپیک شد

زهرا نعمتی، ستاره‌ی درخشان تیم ملی تیراندازی با کمان ایران برای سومین دوره‌ی پیاپی به مدال طلای پارالمپیک دست یافت.

به‌گزارش انصاف نیوز، نعمتی در دیدار فینال به مصاف وینچنزا پتریلی از ایتالیا رفت و با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و طلایی شد.

گزارش تسنیم از نهمین روز پارالمپیک توکیو:

در نهمین روز از بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو، ورزشکاران کشورمان در پنج رشته تیراندازی با کمان، دوومیدانی، پاراکانو، بسکتبال با ویلچر و والیبال نشسته به مصاف رقبای خود رفته و می‌روند.

نتایج بدست آمده تا این لحظه و برنامه رقابت ورزشکاران ایران به شرح زیر است:

  • بسکتبال با ویلچر:
    تیم ملی ایران از ساعت 8 صبح در رقابت برای رتبه نهم و دهم به مصاف کره جنوبی رفت و با کسب پیروزی 64 بر 54 مقابل این حریف در رده نهم بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو ایستاد.

این بازی با برتری کره‌ای ها آغاز شد و کوارتر اول 16 بر 10 به نفع حریف به پایان رسید. شرایط در کوارتر دوم به نفع ایران تغییر کرد و شاگردان آقاکوچکی به پیروزی 16 بر 14 دست یافتند تا نیمه اول 30 بر 26 شود.

در کوارتر سوم یکی از بهترین عملکردهای تیم ایران رقم خورد و نتیجه 21 بر 12 به ثبت رسید تا تیم کشورمان از حریف جلو بیفتد. کوارتر چهارم نیز با برتری 17 بر 12 ایران همراه بود تات در نهایت شاگردان عباس آقاکوچکی 64 بر 54 پیروز شوند و به مقام نهمی برسند.

امتیازآورترین بازیکن تیم ایران در این بازی محمدحسن سیاری بود که 26 امتیاز گرفت.

تیم ایران در دوره قبلی بازی‌های پارالمپیک در رده دهم ایستاده بود، اما در بازی‌های 2020 توکیو یک پله پیشرفت داشت و رتبه نهم را به خود اختصاص داد.

  • دوومیدانی:

رقابت پرتاب دیسک کلاس F11 از ساعت 6:02 صبح با حضور مهدی اولاد و نورمحمد آرخی، دو ملی‌پوش کشورمان پیگیری شد. در این رقابت که علاوه بر نمایندگان ایران، پرتابگرانی از لهستان، کمیته پارالمپیک روسیه (2 نفر)، اسپانیا، برزیل، اتریش و ایتالیا نیز حضور داشتند، اولاد به مدال نقره دست یافت و آرخی در رده ششم ایستاد.

مهدی اولاد که در همین دوره از بازی‌های پارالمپیک در پرتاب وزنه به یک مدال طلا نیز دست یافته است، در پرتاب اول رکورد 39.22 را به ثبت رساند، اما در پرتاب دوم مرتکب خطا شد. وی در تلاش‌های سوم و چهارم دیسک را 39.68 متر و 40.60 متر پرتاب کرد. اولاد در پرتاب‌ پنجم خطا کرد و در پرتاب ششم رکورد 38.21 متر را داشت و در نهایت با بهترین عملکردش یعنی 40.60 متر به مقام نایب قهرمانی دست یافت و شانزدهمین مدال‌آور کاروان ایران لقب گرفت.

همچنین نورمحمد آرخی رکوردهای 28.78 متر، 30.19 متر، 31.77 متر و 33.37 متر را در پرتاب‌های اول، سوم، پنجم و ششم داشت و در پرتاب‌های اول و سوم نیز مرتکب خطا شد.

در پایان این رقابت «الساندرو رودریگو داسیلوا» از برزیل ضمن شکستن رکورد پارالمپیک، صاحب مدال طلا شد. همچنین «اونِی تاپیا» از ایتالیا به مدال برنز دست یافت.

  • تیراندازی با کمان:
    زهرا نعمتی از ساعت 7:15 صبح و در مرحله یک‌هشتم نهایی ماده ریکرو انفرادی بانوان به مصاف «اِستِولانا بارانتسِوا» از کمیته پارالمپیک روسیه رفت و با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی دست یافت.

نعمتی از ساعت 13:30 به وقت تهران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف «فابیولا درگوویچس» از برزیل رفت و با نتیجه 7 بر یک به پیروزی رسید و راهی دور نیمه‌نهایی شد.

زهرا نعمتی در دور نیمه‌نهایی مسابقات به مصاف دوروتیا پویمنیدو از یونان رفت و با نتیجه 6 بر 2 به پیروزی رسید و فینالیست شد.

نعمتی در دیدار فینال به مصاف وینچنزا پتریلی از ایتالیا رفت و با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و طلایی شد. نعمتی در سه پارالمپیک پی در پی صاحب مدال طلا شده است.

  • پاراکانو:
    اسلام جاهدی از ساعت 6:45 صبح در مرحله مقدماتی کانو انفرادی انفرادی 200 متر کلاس VL2 و در گروه دوم با نمایندگان بلاروس، اسپانیا، پرتغال و مجارستان رقابت کرد و با زمان 1:01.395 دقیقه در رده چهارم قرار گرفت و راهی نیمه نهایی شد. در پایان این مسابقه نماینده پرتغال فینالیست شد و سایر ورزشکاران به نیمه نهایی رفتند. رقابت در مرحله نیمه نهایی روز شنبه 13 شهریور برگزار می‌شود.

شهلا بهروزی‌راد از ساعت 6:50 در مرحله مقدماتی کایاک انفرادی 200 متر کلاس KL3 در گروه اول با نمایندگان استرالیا، آلمان، بریتانیا و سوئد رقابت کرد و با زمان 54.755 ثانیه در رده چهارم ایستاد و راهی نیمه نهایی شد. در این رقابت نماینده بریتانیا به طور مستقیم گام به فینال گذاشت. رقابت در مرحله نیمه نهایی روز شنبه 13 شهریور برگزار می‌شود.

  • دوومیدانی:
    علی اصغر جوانمردی – پرتاب وزنه F35 – ساعت 15:28
    علی پیروج – پرتاب نیزه T13 – ساعت 15:56
  • والیبال نشسته:
    ایران – بوسنی – مرحله نیمه نهایی – ساعت 16

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا