خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا این میوه بعد از نفت بالاترین ارزش تجاری را دارد؟؟؟؟

رپورتاژ آگهی

چکیده : اگر برای شما هم رقابت یک میوه با نفت بر سر میزان فروش جهانی جالب است، حتما به این مقاله نگاهی بیندازید!!

چرا این میوه بعد از نفت بالاترین ارزش تجاری را دارد؟؟؟؟

امکان ندارد از کنار قهوه فروشی ها رد بشوید و مست بوی قهوه نشده باشید. قهوه سومین نوشیدنی محبوب دنیا است و سرانه مصرف قهوه پس از نفت و بنزین در بالاترین رده قرار دارد . دانه های قهوه در واقع دانه های میوه ای شبیه به گیلاس است. این محصول استراتژیک می تواند یک روز خسته کننده را به یک روز پر نشاط تبدیل کند. دوست دارید بیشتر با این میوه شگفت انگیز آشنا بشید؟ اصلا چطور شد که میوه گیلاس مانند تبدیل به دانه های خوش عطر و طعم قهوه امروزی شد؟ با ما همراه باشید تا راز این میوه اسرار آمیز را به شما بگوییم.

رقابت نفت و قهوه

چیشد که قهوه، قهوه شد؟!

قهوه دانه های یک گیاه قرمز رنگ مانند گیلاس است که اولین بار توسط یک چوپان به نام کالدی کشف شد. بعد از آن این گیاه در عربستان رواج پیدا کرد. سپس سر از اروپا در آورد و مورد توجه اروپاییان قرار گرفت. در مدت کوتاهی قهوه به شدت در بین مردم اروپا رواج پیدا کرد و حتی کار به جایی رسید که کاتولیک ها و روحانیون مسیحی آن را شیطانی خطاب کردند زیرا نوشیدن قهوه باعث افزایش قدرت در افراد می شد و آن ها منشاء این قدرت را شیطانی می دانستند. در این زمان قهوه وارد بازار سیاه شد و هیچکس حق خوردن قهوه را نداشت تا اینکه کشف شد که دلیل انرژِی قهوه به خاطر وجود کافئین در آن است. از این پس بود که شاهد موج های تحول قهوه در سراسر جهان شدیم.

موج اول قهوه

موج اول تحول قهوه از زمان عثمانی آغاز شد. در این زمان قهوه به آسانی در دسترس بود و جایگاه مناسبی را در بین مردم پیدا کرده بود. قهوه در زمان عثمانی داخل جزوه یا قهوه جوش مسی آماده می شد.

دانه های قهوه را تبدیل به آرد می کردند و 3 قاشق از این آرد نخودچی مانند را در 20 گرم آب جوش داخل دله می ریختند و دله را داخل تشت ماسه می گذاشتند. زیر تشت شعله روشن می کردند و قهوه بدون حرارت مستقیم و با داغ شدن ماسه ها کاملا به جوش می آمد. قهوه دله این طور دم می آمد و مردم مصرف می کردند. بعد از دله ها اسپرسوساز های دستی و قوری های اسپرسو جایگزین شدند.

محبوبیت قهوه عربیکا و روبوستا

موج دوم قهوه

موج دوم تحول قهوه زمانی رخ داد که اسپرسوساز ها وارد بازار شدند. اولین اسپرسوساز در سال 1822 توسط لوئیس برنارد بابوت فرانسوی ساخته شد و در سال 1902 اولین دستگاه اسپرسو صنعتی که چیزی شبیه به سماور های استوانه ای بود توسط لوئیجی بزررای ایتالیایی روانه بازار شد.

برای استفاده از ماشین اسپرسو درجه آسیاب قهوه را باید از آرد به سمت ماسه تغییر می دادند و این شد تا دستگاه هایی با قابلیت درجه بندی آسیاب قهوه اختراع شد و تجارت قهوه و مشتقات آن آغاز شد.

موج سوم قهوه

موج سوم زمانی آغاز شد که مردم درگیر کار و مشغله های فراوانی بودن در این زمان قهوه های فوری راه حل بسیار کارآمدی بود و البته هنوز هم هست. قهوه های فوری مانند قهوه های دمی و یا اسپرسو ماشین ها نیستند ما در قهوه های فوری با مقدار کمی کافئین و درصد بالایی قند مواجه هستیم. کم کم اسانس ها و طعم دهنده های پودری وارد این صنعت شدند و کیفیت های متفاوتی از قهوه را به وجود آوردند.

قهوه های فوری، نسکافه های فوری و کاپوچینوهای فوری نوشیدنی های سریعی هستند که فقط کافی است پودر آن را با آب جوش مخلوط کنید و بعد، از خوردن نوشیدنی لذت ببرید. اگرچه قهوه های فوری کار را آسان کرده اند اما به دلیل وجود مواد افزودنی متخصصان تغذیه مصرف زیاد آن را توصیه نمی کنند. بهترین قهوه، قهوه طبیعی است با خرید اسپرسو ساز خود را مهمان طعم و بوی اصیل قهوه کنید.

موج چهارم قهوه

موج چهارم تحول قهوه مربوط به طعم قهوه و تحول در ذائقه مردم دارد. اگر در گذشته تلخی قهوه ملاکی برای سنجش کیفیت کافئین قهوه بود امروزه دیگر مردم طرفدار طعم تلخ و گس قهوه نیستند. در حال حاضر علاقه مندان قهوه دنبال کیفیت بالا، عصاره طعمی متفاوت، دم آوری غنی تر و بهتر هستند. کمپانی های فعال در حوزه قهوه سعی دارند تا محصولات متفاوتی را وارد بازار کنند محصولاتی که طعم و مزه دلچسبی داشته باشند و ذائقه های مختلفی را پوشش دهند.

 پیدا کردن چنین محصولاتی دشوار و نیاز به آزمون خطا دارد؛ همچنین شناخت قهوه ها تخصصی است و به سادگی قابل انجام نیست و تازه مشغله فراوان و دردسرهای رفتن به بازار و خرید هم وجود دارد. فکر می کنم با چنین تفاسیری وقت آن باشد خرید قهوه آنلاین را امتحان کنید. مجموعه الفا کافه سال ها در زمینه فروش آنلاین قهوه مشغول به فعالیت است و مرجع جامعی از انواع قهوه می باشد.

معرفی انواع قهوه

معرفی انواع قهوه کافی شاپی

  • اسپرسو: تمایز اصلی اسپرسو با سایر قهوه ها در سایز آسیاب کردن آن است. پودر اسپرسو از قهوه دمی و قهوه فرانسه ریزتر و از قهوه ترک درشت تر است.
  • دبل اسپرسو: برای هر شات اسپرسو از یک اندازه استاندارد استفاده می شود. دبل اسپرسو معادل دو اسپرسو و به اندازه 60 میلی گرم است.
  • آمریکانو: از ترکیب آب جوش و اسپرسو تهیه می شود.
  • ترک: پودر قهوه آسیاب شده ریز که در ظرف های مخصوص و بر روی شعله تهیه می شود.
  • موکا: قهوه به همراه طعم و بوی شکلات
  • فرانسه: قهوه فرانسه که با استفاده از فرنچ پرس تهیه می شود.
  • کاپوچینو: نوشیدنی ایتالیایی که از ترکیب اسپرسو یا شیر و با روش بخار دم تهیه می شود.
  • فراپاچینو: ترکیب اسپرسو، شیر، یخ، خامه، سیروپ و شکر قهوه ای
  • ماکیاتو: ترکیب اسپرسو با کمی شیر
  • آفوگاتو: ترکیب اسپرسو با یک اسکوپ بستنی
  • لاته: اسپرسو همراه با شیر
  • کورتادو: شیر گرم جوشیده به همراه اسپرسو

عربیکا یا روبوستا؟ کدام قهوه پر طرفدار تر است؟

به طور کلی قهوه 3 نژاد اصلی دارد که دارای زیر مجموعه های زیادی هستند.

  • روبوستا
  • عربیکا
  • لیبریکا

3 نژاد اصلی قهوه هستند که بیشتر دو مورد اول در بین مردم شناخته شده می باشد. قهوه عربیکا دامنه طعمی زیادی دارد و در در موج سوم تحول قهوه بسیار محبوب شد. درخت قهوه عربیکا معمولا در ارتفاع بیش از 700 متری از دریا رشد می کند و همین باعث می شود تا قهوه دیرتر رشد. این قهوه طعمی بسیار پیچیده و خاص دارد. قهوه های روبوستا بیشتر دارای طعم های نزدیک به زمین دارد. طعم های سوختگی، چوب سوخته، خاکستر و هر طعمی که بیشتر به طعم زمین نزدیک باشد همگی حاصل این نوع قهوه هستند و کافئین خوبی را در خود دارند. روبوستا در ارتفاع کمتر از 700 متری دریا رشد می کند و دامنه طعمی گسترده ای ندارد. شهرت روبوستا به دلیل وجود کافئین خوبی است که دارد.

اگر به دنبال تجربه خاص و طعمی پیچیده هستید پیشنهاد ما خرید قهوه عربیکا است. دامنه پیچیده طعمی عربیکا باعث ایجاد عطر قهوه فوق العاده می شود. اگر به دنبال آروما یا عطر قهوه قوی هستید دنبال قهوه عربیکا بروید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا