خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علم‌الهدی: وعده‌های دولت باید عملی شود

امام جمعه مشهد با اشاره به وعده‌های رئیس و اعضای دولت سیزدهم بر عملی شدن آنها تاکید کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، سیداحمد علم‌الهدی گفت: سه وعده تاکنون داده شده است؛ اول اینکه وزیر بهداشت گفته است تا پنج ماه دیگر و سالروز پیروزی انقلاب تمام مردم واکسینه می‌شوند، یعنی بیش از ۹۰ میلیون دوز واکسن باید تزریق شود. دو وعده دیگر یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن تا سال آینده است که باید عملی شود تا اعتماد مردم بازگردد.

گزارش فارس از خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد:

آیت الله سیداحمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در جوار مضجع شریف امام رضا(ع)، اظهار کرد: در هفته دولت، اولین جلسه‌ای که کابینه دولت سیزدهم برای آن به محضر مقام معظم رهبری رسیدند، مقام معظم رهبری رسالت جدیدی را برای این دولت مشخص کردند که در دولت‌های قبلی این رسالت وجود نداشت و آن رسالت بازسازی و ترمیم اعتماد عمومی مردم به دولت بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام خدشه‌دار شده است، ادامه داد: چرا اعتماد مردم به نظام مهم است؟ در دولت‌های دیکتاتوری جریان حاکم به مردم کاری ندارد و خود را متکی به قدرت و ثروتی می‌داند که مردم را دچار محرومیت کرده، اگر آموزش و پرورش متولی خوبی پیدا کند، دوران ستمشاهی را برای این نسل تبیین می‌کند.

وی در ادامه افزود: دوران ستمشاهی متکی به مزدورانی مانند آمریکا بود و پول‌هایی که به زور به دست آورده بود را در بانک‌های مختلف برای خودش انباشت می‌کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شاه می‌گفت هرکجا قدرتی وجود دارد وابسته به دربار است، تشریح کرد: دولت استکبار این‌گونه است نه دولتی مانند جمهوری اسلامی که نظام مردم‌سالاری دینی دارد و با خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به این نظام، خود نظام خدشه‌دار می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی متذکر شد: برای بازسازی اعتماد مردم به نظام، مردم و دولت و مجلس هر کدام وظایفی دارند؛ وظیفه مسئولان این است که مانند مردم زندگی کنند تا مردم آن‌ها را از خود و مانند خود بدانند و اعتماد کنند.

مسئولان برای عمل به سه وعده خود جهادی کار کنند

وی افزود: کار دومی که دولتمردان باید انجام دهند این است که تا جایی که ممکن است وعده ندهد؛ کار را انجام دهند و بگویند این کار را انجام دادیم؛ سه وعده تاکنون داده شده است؛ اول اینکه وزیر بهداشت گفته است تا پنج ماه دیگر و سالروز پیروزی انقلاب تمام مردم واکسینه می‌شوند، یعنی بیش از ۹۰ میلیون دوز واکسن باید تزریق شود.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه باید جهادگرانه برای این سه وعده بدوند، یادآور شد: ۲ وعده دیگر یک میلیون شغل و یک میلیون مسکن تا سال آینده است که باید عملی شود تا اعتماد مردم بازگردد.

امام جمعه مشهد در خصوص وظیفه مجلس تصریح کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی است این است که بر کار دولت نظارت کند و جلوی تخلفات را بگیرد.

امام سجاد(ع) شخصیتی انقلاب‌ساز بود

آیت الله علم‌الهدی، در خطبه اول نیز اظهار کرد: کلام ما در خصوص تقوای عملی در ارتباط با همسایه بود اما امروز از آنجا که سالروز شهادت امام سجاد(ع) است، خطبه اول را به شخصیت انقلاب‌ساز و عظمت امام سجاد(ع) می‌پردازیم.

امام جمعه مشهد در ادامه تشریح کرد: انقلاب کربلا از سه رهبر معصوم برخوردار بود، رهبر زمینه‌ساز، رهبر عملیاتی و رهبر نهادینه‌ساز؛ زمینه‌ساز انقلاب کربلا امام حسن مجتبی(ع)، رهبر عملیاتی هم امام حسین(ع) و رهبر معصوم سوم و نهادینه‌ساز، امام سجاد(ع) بودند.

وی با بیان اینکه کسی که جریان اسارت اهل بیت را به عنوان ضامن انقلاب‌سازی کربلا رهبری کرد امام سجاد(ع) بود؛ ادامه داد: خطبه‌خوانی حضرت زینب(ع) هم با رهبری امام سجاد(ع) انجام گرفت.

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: امام سجاد(ع) تا ۴۰ سال این انقلاب را ادامه و در آن دوران نفوذ دادند؛ به ما گفته‌اند که ایشان در کربلا مریض بودند و در ۴۰ سال گریه می‌کرد و نماز می‌خواند اما ابتکارات امام سجاد در این ۴۰ سال برای ما درست تبیین نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آزادسازی غلامان توسط امام سجاد فقط برای ثواب نبوده است، متذکر شد: امام سجاد غلامانی را می‌خریدند و پس از یک سال تربیت، آن‌ها را آزاد می‌کردند و آن غلام تبدیل به یک نیروی تبلیغی ضدحکومت می‌شد.

وی اضافه کرد: جریان مبادی هم توسط غلامان آزاد و تربیت شده توسط امام سجاد(ع) بود که در دوران پدر ایشان انجام گرفت؛ حتی گریه کردن امام سجاد بر آب و ذبح گوسفند هم در مواقع انقلاب‌ساز بوده است تا جایی که در مواقعی مدینه یک پارچه گریه می‌کرد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه انقلاب کربلا که امروز در تمام جوامع و امت اسلام نهادینه شده، به برکت امام سجاد بود؛ با بیان داستانی از امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد: از آنجا که مردم مدینه نسبت به حادثه کربلا فقط گریه کردند و نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بودند،حضرت تا دوسال در مدینه پا نگذاشتند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا