خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض «انقلابی‌ها» به وزیر خارجه دولت رئیسی

اظهارات وزیر امور خارجه دولت سیزدهم در گفت‌وگوی تلفنی با هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با واکنش منفی بخشی از حامیان دولت رئیسی همراه شده است.

به‌گزارش انصاف نیوز، حسین امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو اصل مذاکرات احیای برجام را قابل قبول دانسته و بر انجام آن تاکید کرد.

تعدادی از کامنت‌های اعتراضی به این بخش از اظهارات وزیر امور خارجه دولت رئیسی که خبرگزاری اصولگرای فارس ذیل خبر گفت‌وگوی او با وزیر امور خارجه آلمان منتشر کرده است را می‌خوانید:

*شما هم که همان راه دولت قبل را می روید جناب آقای وزیر. چه فرقی کرد؟

*اشتباه محض. ایشان هم مثل ظریف دارد کم کم باعث نا امیدی و دلسردی میشود. رهبری فرمودند اگر امریکا برجام را پاره کرد ما اتش میزنیم. امریکا برجام را پاره کرد. حالا وظیفه امیر عبد اللهیان است که خواسته رهبری را اجرا کند که خواسته ملت ایران و دستور قران در این مورد اتش زدن برجام است. مذاکرات وین از اول فریب و حقه بازیی بیش نبوده و نیست . همچنانکه اینستکس و اس پی وی و… همه خدعه غرب بود. اگر برای برگشت به برجام اول جبران خسارت محض را خواسته بودیم امروز اروپا از موضع طلبکاری با ایران حرف نمی زد.

*دولت نبايد مذاکرات مجدد و احیای برجام را در دستور کار قرار دهد حتی اگر تمام تحریم ها لغو شود

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری که اسمش یادم نیست در خبرگزار ی فارس با اقای زاکانی مناظره کرده بود و گوش داد م که به اقای زاکانی گفت بالاخره دیر یا زود باید مذ اکره کنیم الان هم سخن همان کاندیدای رد صلاحیت شد ه میشه که مذ اکر ه را قبول داریم . مذاکره چی؟طبق مصوبه مجلس تحریم باید لغو می شد کجاست لغو تحریم؟

*اروپاییها دارند به منافقین امکانات می دهند، جهت آشوب و …، اما سیاستمداران ایرانی دارند با دشمنان قسم خورده ملت ایران مذاکره می کنن

*موضوع پیچیده ای نداریم که نیاز به مذاکرات طولانی باشد. غرب برجام را زیر پاگذاشت و ایران هم ناچار به عدم اجرای تعهدات شد. حالا اگر غرب می خواهد مجددا برجام را اجرا کند، بسم الله، تعهدات را اجرا کند تا ما هم اجرا کنیم. این نیازی به مذاکره ندارد.

*عبرت این 8سال ثابت کرد برجام برای مردم ایران با طراحی ترفند وعده ها توسط غرب تنظیم شد لذا نباید ذهن مسؤلین فعلی را بخود مشغول کند و از کار اصلی باز دارد الان هم مرتب پیام می‌دهند تا جلوی حرکت دولت را با سایر کشورها بگیرند.

*چرادولت جدید بازهم ازبرجام ومذاکره حرف میزند ؟ این نوع پاسخ ایران باعث بلاتکلیفی مردم وتولیدکنندگان درداخل کشور می شود. دولت به صراحت اعلام کند برجام تمام شد.

*نبايد دولت جدید هم به فکر مذاکره باشه

*مداکر مجدد رفتن توی تله دشمن است.چه در وین باشد چه در جایی دیگر. بجای مذاکره بیانیه رسمی بدید که تحریمها را بردارند.

*از ایشان میخواهم لطفأ بگویند “اصل گفتگوهای وین” که “قابل قبول است” چه بوده؟

*از یک سوراخ دوبار گزیده شدن!؟

*برجام رو فراموش کنید با این افتضاحی که بایدن به بار آورد ترامپ سه سال دیگه دوباره قدرت رو دست میگیره و روز اول برجام رو پاره می کنه.

*مذاکره برای چیست؟ میخوان هسته ای رو گل بگیرن و در عوض مثل سری قبل قول بدن دست از تحریم های شیطانی بردارن و پول خودمون رو پس بدن!

*بازگشت به برجام اشتباه است اشتباه، برجام بدون fatf بی ثمر هست. پس برای بهره بردن ما ناچار به تصویب fatf می شویم که در نتیجهتمام راه های دور زدن تحریم و کسانی که با ما همکاری کردند و می کنند را لو می دهیم.

*اینکار دوباره این دور باطل میخواد انجام شه وکل کشور ازبازار و تولید و…گرفته همه باید منتظر نتیجه برجام باشن.این یعنی رکود وبیکاری وتورم بیشتر

*جای تاسف داره که دوباره باید به کسانی اعتماد کنیم که حتی به امضای خودشون هم ارزشی قائل نیستن.

*از مذاکرات وین چیزی در نمیاد. دنبال مذاکره اقتصادی با همسایگان باشید. ویتنام ، اندونزی ، چین ، هند ، و غیره

*اگر هدف از تماسهای اروپا اجرای برجامه که نیاز به مذاکره و نوشتن متن نیست و خودبخود با اجرای تعهدات اروپا و امریکا برجام احیا میشه ولی وزارت خارجه ایران باید معلوم کند هدف از اصرار اروپا بر مذاکرات جدید چیه؟آیا آنها قصد تغییر در مفاد برجام و نوشتن برجام جدید و اجبار ایران به تعهدات جدید و وسیع تر در حوزه های منطقه و موشکی و…را دارند؟اگر اینطور است که شواهد نشان می دهد هدف آنها همین است وزارت خارجه نباید اجازه چنین مسئله ای را بدهد. اگر قرار باشد مسیر غلط دولت قبل تکرار شود بسیار جای تاسف است.جناب امیر عبداللهیان باید تبیین کند هدف از مذاکرات دقیقا چیست ؟به هر حال مردم به دولت جدید با اهداف و سیاست دیگری رای دادند و نه تکرار قبل.

*شما هم اگر به مذاکرات ادامه بدهید منافع ملی ایران تأمین نخواهد شد و خواهیم دید،…

*مذاکره از ناتوانی هست

*در طول تاریخ هیچ کشوری با مذاکره منافعش تامین نشده و هیچ وقت هم نخواهد شد.

*نباید دوباره فریب غربیهای شیطان صفت رو بخوریم.

*حتی تصور مذاکره با ترور کنندگان شهید سردار سلیمانی هم…آوره

*اروپا شخصیت مستقلی نداره و اصولا شرکت دادن این بی خاصیتها در توافقات بزرگ به درد نمی خوره.

*قبل از مذاکرات چند موضوع روشن شود آیا برجام یک تعهد دوطرفه هست یا خیر؟ طی 8 سال هیچ عایدی نصیب ایران نشد چرا؟ هدف غرب همچنان دادن وعده به آینده نامعلوم است؟ اقدامات طرفین در کفه ترازو گذاشته شود و تا شاخص برابر نشود گفتگو یک دام برای سرگرم کردن ایران است.

*اگر هم قرار باشد برجام احیا شود، اورانیومی نباید از کشور خارج شود و سانتریفیوژی نباید اوراق شود. ما نیروگاه اتمی داریم و طبق NPT می توانیم برایش سوخت تهیه تولید کنیم. در عین حال به غرب اعتمادی نیست و هیچ تضمینی نیست که آنها دوباره بازی درنیاورند و در واقع نگه داشتن اورانیوم‌ها در داخل کشور بطور نسبی تضمینی می شود که بازی در نیاورند. ما نهایتا اورانیوم‌ها را به صفحات سوخت برای نیروگاه بوشهر و نیرو گاه‌های جدید در دست احداث تبدیل می‌کنیم.

*اگر کسي همچين کوته فکري اي بکنه و شتابزده با غرب توافق کنه سايه تحريم تا ابد بالاي سر کشور و اقتصادش خواهد موند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا