خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۷ آذر سال ۷۹ | انتقاد از وجود اختلاف‌ها و باندها در مجلس‌

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۲۷ آذر سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

يكشنبه 27 آذر 1379  |  20 رمضان 1421               17 دسامبر 2000

شوراي معاونان مركز تحقيقات استراتژيك [مجمع تشخیص مصلحت] جلسه داشت. درباره تأسيس پژوهشكده و كيفيت پرداخت حق‌الزحمه كارهاي نيمه‌تمام و معوق و مسايل روز، منجمله مسأله عدم‌كفايت [سیاسی] رياست‌جمهوري و پخش خاطرات آیت‌الله منتظري در اينترنت‌ كه اسناد مضري عليه امام و انقلاب هم دارد و اختيارات رئيس‌جمهور مذاكره شد.

عصر و افطار، اعضاي شوراي مركزي حزب اعتدال و توسعه، میهمانم بودند. به خاطر عدم امكانات مالي، فعال نيستند و مجله و روزنامه ندارند. گفتند، قرار شده هر يك مبلغي به حزب وام بدهند، براي راه انداختن مجله و روزنامه و براي انتخابات رياست‌جمهوري هم دنبال پيداكردن نامزدي مناسب هستند. در مورد دبيركل هم چند نفر داوطلب شده‌اند و قرار شده، در جلسه بعدي‌شان انتخاب كنند.

آقايان [حسن] قشقاوي، [نماینده رباط‌کریم] و [فریدون] حسن‌وند، [نماینده اندیمشک]، از وجود اختلاف‌ها و باندها و فراكسيون زياد در مجلس‌ گفتند كه مانع تصميمات اساسي مي‌شود. در رسانه‌هاي داخلي و خارجي، هنوز مسأله [استعفای] آقاي [عطاءالله] مهاجراني، رونق دارد و اظهارات به نفع او خيلي بيشتر از اظهارات منفي است. معلوم شده، هنوز پرونده ايشان در خصوص سپرده‌هاي حج، مختومه نشده است. خبر بازداشت مجدد آقايان مهندس [عزت‌الله] سحابي و [علی] افشاري هم انعكاس وسيعي يافت.

رد مصوبه مجلس تركيه كه مي‌توانست باعث آزادي 40 هزار زنداني و عفو آقای [نجم‌الدین] اربكان، [رهبر حزب رفاه] شود، در مورد عفو عمومي از سوي آقاي [احمد نجدت] سزر، ریيس‌جمهور، وتو شده و مشكل ايجاد كرده است؛ در حالي‌كه اعتصاب غذاي ده‌ها هزار زنداني سياسي تركيه، به پنجاه و نهمين روز خود رسيده و تاكنون عده‌اي مُرده‌اند و جان عده‌اي در خطر است و علاوه بر مشكلات اقتصادي و امنيتي، موانع همكاري تركيه با اتحاديه اروپا، همگي باعث بي‌ثباتي اين كشور شده است.

در افغانستان، ممنوعيت كشت خشخاش از سال گذشته اعلان و باعث مشكلات براي كشاورزان افغاني شده و قيمت ترياك خيلي بالا رفته است. در عربستان، سومين سوءقصد به جان افراد تابع انگلستان در يك ماه اخير انجام شده و يك آمريكايي هم به اتهام دست‌داشتن در سوءقصدها بازداشت شده، ولي هنوز معلوم نيست كه ريشه در كجاست.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا