خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است»

سخنگوی سازمان غذا و دارو برخی ادعاها درباره‌ی خروج واکسن‌های اسپوتنیک از ایران را تکذیب کرد.

به‌گزارش انصاف نیوز، کیانوش جهانپور گفت: خروج هرگونه واکسن کرونا از ایران ادعای کذب است و مقصود و انگیزه گوینده از نشر این مطلب کذب در شرایط حاضر مشخص نیست.

ایرنا نوشت: کیانوش جهانپور روز شنبه در واکنش به اظهارات معاون قرارگاه پدافند زیستی مبنی بر تولید ماهانه دو میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در ایران و انتقال آن به روسیه گفت: اظهارات ایشان کذب محض بوده و هنوز طرف روسی محصول تولید شده اولیه واکسن اسپوتنیک لایت تولیدی شرکت خصوصی ایرانی را برای تولید انبوه تحت لیسانس تایید نکرده است.

وی اظهار داشت: واکسن اسپوتنیک لایت بصورت بچ تست یا محموله اولیه تولید شده و هفته هاست در انتظار تایید نهایی موسسه گامالیا روسیه برای ورود به چرخه تولید انبوه است و خروج و ورود هر نوع واکسن مستلزم مجوز سازمان غذا و دارو خواهد بود که چنین چیزی تاکنون در مورد واکسن های کرونا از جمله واکسن اسپوتنیک وی صادر نشده و اظهارات نامبرده صحت ندارد.

محمد کریمی‌نیا معاون قرارگاه پدافند زیستی کشور گفته بر اساس قرارداد بین ایران و روسیه برای تولید واکسن اسپوتنیک، توافق شده است که «واکسن اسپوتنیک در ایران تولید و به روسیه تحویل شود» و اکنون این کار انجام می‌شود.

وی در گفت‌وگو با یک نشریه، با تاکید بر اینکه ستاد ملی مقابله به کرونا در ایران «استراتژی ندارد» و لجاجت بر اشتباهات باعث مرگ و میر گسترده شده، قرارداد روسیه برای تولید واکسن در ایران را درست و «استراتژی خیلی خوب» دانسته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا