خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وقتی «ای لشکر صاحب زمان آماده باش…» را به بازی می‌گیرند!

غلامرضا بنی‌اسدی، روزنامه‌نگار در یادداشتی با عنوان «وقتی “ای لشکر صاحب زمان آماده باش…” را به بازی می گیرند!» که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، به بهانه‌ی یک ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی نوشت:

قصه به تمسخر گرفتنِ آهنگ “ممد نبودی ببینی، شهر آزاد گشته” توسط چند هنرپیشه را شاید به یاد داشته باشید. ماجرای لو رفتن آن هم خود حکایتی داشت. می گویند سارقی به خانه یکی از این هنرپیشه ها می زند و در میان اموال، فیلم این برنامه شان هم به دست او می افتد و او بعد دیدن به غیرتش برمی‌خورد و فیلم را می برد و به بنده خدایی می رساند که؛” ببین، ممدِ مسخره کردن!” همین باعث می شود که قصه لو برود و با عوامل آن برخورد شود. این را داشته باشید تا بگویم که الان کلیپی دارد در فضای مجازی می چرخد که بنده خدایی در لباس روحانی و در مجلس عروسی، آهنگ تاریخیِ “ای لشکرِ صاحب زمان، آماده باش، آماده باش!” را برداشته و به همان ریتم و آهنگ می خواند “آقا دامادِ مهربان، آماده باش، آماده باش!”

نمی دانم چه باید گفت اما می دانم بازی کردن با سرمایه های معنوی و به سخره گرفتن میراثِ معنوی یک ملت، خطاست. نسلِ ما با این آهنگ، خود را در شمار لشکر صاحب زمان تعریف و برای جهاد مقدس آماده می کرد. هنوز هم با این آهنگ، خاطرات عاشورایی خود را تجدید می کند. برای ما سخت است ببینیم برخی ها – به هرنام و عنوان – این خاطرات و این آهنگ هارا که میراث معنوی یک ملت است به بازی می گیرند. سخت تر از سخت است وقتی کسی در لباس روحانیت، چنین کند. آهنگ زیاد است برای عروسی، بگذارید این خرده میراث باقی مانده دفاع مقدس برای ملت، محفوظ بماند. ما با این آهنگ و نوحه سینه می زدیم. می خواهید دست بزنید، به سراغ آهنگ های دیگر بروید.
ما با آین نوحه به یاد برادران شهیدمان می افتیم، شما می خواهید ذهن مردم را به کجا ببرید؟ اندکی شرم و مثقالی حیا بد نیست برای آدم…

بعد التحریر: بزرگی از اهل قلم و معرفت در مواردی از این دست، می گفت “الباطل يموت بترك ذكره؛ اهل باطل با فراموش كردن و بى اعتنايى از ميان مى روند”. تاکید داشت که نگفته بگذاریم این قبیل ماجراها را. نگاهش هم این بود که به نوعی تشییع فاحشه نشود. حرف حقی است اما اینجا، آنها کار خود را کرده اند و شیوع هم پیدا کرده است. آنچه ما می گوئیم، اعتراضی است به این قبیل رفتارها. باید این اعتراض ها را آنقدر گسترده و صدا را چنان بلند کرد که غافلان بیدار شوند و دست بشویند از این کارها و آنانی که تعمد دارند بر خود بلرزند و بدانند جامعه نسبت به حفظ میراث معنوی خود حساس است. این چند خط را هم حساسیت نسل من ترجمه کنید، یا علی!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا