خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طالبان: می‌خواستند پنجشیر را به «کانون فتنه» تبدیل کنند

سخنگوی طالبان به انتقادات نسبت به حملات به پنجشیر پاسخ داد و گفت عده‌ای می‌خواستند آنجا را به «کانون فتنه» تبدیل کنند.

به‌گزارش انصاف نیوز، ذبیح‌الله مجاهد گفت: اگر مردم پنجشیر در چند روز گذشته به دلیل اختلال در خدمات تلفن و بسته شدن جاده‌ها آسیب دیده‌اند، از این بابت بسیار متأسفیم، این نیز به خاطر کسانی بود که می‌خواستند پنجشیر را به کانون فتنه تبدیل کنند.

فارس نوشت: سخنگوی طالبان امروز در نشست خبری پس از اعلام تسلط بر پنجشیر گفت: جنگ در افغانستان به پایان رسیده است؛ اکنون باهم برای بازسازی کشور همکاری می‌کنیم.

وی افزود: مردمی که در دره افتخارآمیز پنجشیر زندگی می‌کنند جزء لاینفک کشور ما هستند. آنها برادران ما هستند. هیچ تعصبی علیه آنها وجود ندارد. همه حقوقی که سایر هموطنان ما دارند، مردم پنجشیر نیز از آن برخوردارند.

به گفته مجاهد، همه مقامات از خود پنجشیر انتخاب خواهند شد.

مجاهد ادامه داد: اگر مردم پنجشیر در چند روز گذشته به دلیل اختلال در خدمات تلفن و بسته شدن جاده‌ها آسیب دیده‌اند، از این بابت بسیار متأسفیم، این نیز به خاطر کسانی بود که می‌خواستند پنجشیر را به کانون فتنه تبدیل کنند.

سخنگوی طالبان تصریح کرد: همزمان با بازسازی فرودگاه، کمک‌های بشردوستانه نیز در جریان است، بسیاری از کشورها متعهد شده‌اند و ما امیدواریم که سایر کشورها نیز به مردم مظلوم ما کمک‌های بشردوستانه ارائه دهند. جامعه بین المللی نیز علاقه‌مند است که به مردم افغانستان کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما به دنبال حل مسئله پنجشیر از طریق مذاکره و تفاهم بودیم اما طرف مقابل نپذیرفت و ما چاره‌ای جز حل مسئله از نظر نظامی نداشتیم.

مجاهد افزود: تیم‌های فنی قطر، ترکیه و امارات متحده عربی در حال بازسازی فرودگاه کابل هستند، اشغالگران خسارات سنگینی به فرودگاه کابل وارد کردند که نتیجه آخرین دشمنی اشغالگران با مردم است.

وی ادامه داد: وضعیت گمرکات به حالت عادی بازگشته است. بانک ها باز هستند و سرای شهزاده نیز برای عموم آزاد است که نقش مهمی در حفظ ارزش پول ایفا خواهد کرد.

مجاهد در خصوص تشکیل دولت جدید افغانستان نیز گفت: مقدمات بیشتری برای اعلام دولت انجام شده است، فقط کارهای فنی باقی مانده است، ما نیز عجله داریم. در چند روز آینده شاهد اعلام دولت خواهیم بود.

وی تاکید کرد: احتمالاً دولت فعلاً یک دولت موقت خواهد بود و امکان اصلاح، تغییر و سایر مراحل اساسی را فراهم خواهد کرد.

به گفته وی، فعلا انتخابات در پیش نیست. دولت بعدی تصمیم می‌گیرد که روند بعدی چگونه پیش خواهد رفت.

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا