خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد نماینده رهبری به تصمیم ستاد اربعین

نماینده‌ی ولی فقیه در سازمان حج و زیارت نسبت به تصمیم ستاد اربعین مبنی بر اعزام موکب‌داران به عراق واکنشی منفی نشان داد.

به‌گزارش انصاف نیوز، حجت‌الاسلام نواب گفت: با توجه به محدودیت، بهتر بود برای قدردانی، به زائران خاصی چون مدافعان حرم و سلامت که علاقه‌مند هستند در این مراسم حضور یابند، سهمیه‌ای اختصاص می‌یافت و به قید قرعه کسانی به این سفر راه می‌یافتند. اعزام موکب‌داران و اعضای کمیته‌های اربعین به عنوان خادمان زائران حسینی در کنار زائران مشتاق معنا پیدا می‌کند و در توزیع سهمیۀ محدودی که از سوی عراق اختصاص یافته است، هرچند همه به نوعی زائر و دلباخته زیارت و خدمت به زائران هستند، خوب بود این نکته رعایت می‌شد.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی حج، شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز (دوشنبه ۱۵ شهریورماه) تشکیل شد، آخرین خبرها و تحولات در خصوص اعزام به مراسم اربعین را بررسی کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پس از گزارش رییس سازمان حج و زیارت درباره مصوبات امروز ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: با توجه به محدودیت، بهتر بود برای قدردانی، به زائران خاصی چون مدافعان حرم و سلامت که علاقه‌مند هستند در این مراسم حضور یابند، سهمیه‌ای اختصاص می‌یافت و به قید قرعه کسانی به این سفر راه می‌یافتند.

او گفت: اعزام موکب‌داران و اعضای کمیته‌های اربعین به عنوان خادمان زائران حسینی در کنار زائران مشتاق معنا پیدا می‌کند و در توزیع سهمیۀ محدودی که از سوی عراق اختصاص یافته است، هرچند همه به نوعی زائر و دلباخته زیارت و خدمت به زائران هستند، خوب بود این نکته رعایت می‌شد.

پس از آن که دولت عراق با ورود ۳۰هزار زائر ایرانی و ۱۰هزار زائر از کشورهای عربی و دیگر کشورها برای شرکت در مراسم اربعین امسال موافقت کرد، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، پس از برگزاری جلسه ستاد مرکزی اربعین گفت: این ۳۰ هزار نفر را در قالب موکب‌داران و کمیته‌هایی که وظیفه‌ای داخل عراق دارند، ساماندهی خواهیم کرد؛ چرا که این عدد در کل کشور قابل توزیع نیست. هر چند امسال تصمیم بر این بود که فقط ۱۰۰ هزار نفر از خدام شرکت کنند و اکنون باید از آن ۱۰۰ هزار نفر ۳۰ هزار نفر را اعزام کنیم.

عراق برای ورود زائران اربعین فقط مرزهای هوایی را باز گذاشته که معاون وزیر کشور خطاب به مردم تاکید کرد: تمام مرزهای زمینی بسته است و هیچ خدماتی در مرزهای زمینی داده نمی‌شود. دولت عراق به هیچ وجه با تردد زمینی موافقت نکرده است. چنان‌چه هموطنان ما به هر نحوی وارد کشور عراق شوند، عراق مجازات خودش را دارد.

سازمان حج و زیارت که از روز گذشته فراخوان پیش ثبت‌نام اربعین را داده بود، امروز این پیش ثبت‌نام را متوقف کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سلام علیکم
    صحبت من ارتباطی با کلام بالا ندارد بلکه به خود اربعین می باشد
    شکی نیست که مومنین و مومنات هر ساله منتظر امدن اربعین هستند تا به زیارت سید الشهداء آقا امام حسین علیه السلام بروند
    متاسفانه در سال های قبل خیلی کم اما امسال خیلی زیاد به بعضی مسائل توجه نمی شود یکی از مطالب مهمی که اصلا توجه نمی شود کثرت خانم های مانتوئی و حتی دختران 13 و 14 ……. ساله بدون حتی روسری است
    عزیران من آقا امام حسین فقط کافی است نامش برای ایجاد شور در شیعیان
    اگر ستاد اربعین این وظیفه را قبول کرده است فقط به تبلیغ رفتن نپردازد باید کار شود
    اربعین وادی مقدس است به دختران و زنان کشورمان اموزش بدهیم
    نکته دیگر از عزیزان بعضی از کشور ها خواهش می کنم آنها هم کار کنند زائرین یک کشور متاسفانه فکر می کردند اربعین یعنی خوردن …….
    ماشینی در کاظمین موز پخش می کرد این عزیزان این کشور زن و مرد از کول هم بالا می رفتند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا