خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمبود نقدینگی، چالش احتمالی شهرداری تهران در 97

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران با تشریح واکنش معاونت برنامه‌ریزی به رخدادهای اقتصادی در سال 97، مهم‌ترین چالش شهرداری تهران را نقدینگی عنوان کرد.

امیر آریازند در گفت‌وگو با شهرنوشت، درباره مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی شهرداری تهران در سال 97 اظهار کرد: بر اساس نتیجه کار کارشناسی که انجام شده مشکل اساسی شهرداری در سال آینده نقدینگی خواهد بود و در درجات بعدی اهمیت، بحث تورم قرار دارد.

وی افزود: باتوجه به افزایش قیمت ارز و نرخ تورم، بسیاری از بنگاه‌ها در حوزه تامین نقدینگی با چالش مواجه خواهند شد. طبیعتا با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از بودجه شهرداری تهران به صورت نقد دیده شده و سعی کردیم از فضای غیرنقدی فاصله بگیریم، در این حوزه با چالش مواجه خواهیم بود.

وی با اشاره به راهکارهای شهرداری برای برون رفت از این چالش‌ها توضیح داد: خوشبختانه انعطاف کافی درون‌سازمان و بیرون‌سازمانی برای مواجه با شرایط خاص بیرونی پیش‌بینی شده است.

آریازند افزود: اگر در جریان عملکرد بودجه در حوزه درآمدها به خصوص درآمدهای بخش نقدی به مشکل برخوردیم، امکانات مختلفی برای جبران و جابه‌جایی سرفصل‌های هزینه‌ای و درآمدی پیش‌بینی شده، اما حتما این موضع شهرداری تهران را با چالش روبرو خواهد کرد.

قائم مقام معاونت برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، با تاکید بر موضوع که مقابله با این چالش‌ها به سادگی نخواهد بود، گفت: ما پیش‌بینی‌های لازم را در حوزه برنامه‌ریزی انجام دادیم. سعی بر این است که بر مبنای بودجه‌ریزی عملیاتی و مشارکتی در سال آینده که فراروی نظام تدوین بودجه ما خواهد بود، تا جایی که ‌می‌توانیم عملیات بودجه‌ای را به اهداف عملیاتی برنامه نزدیک کنیم.

وی افزود: در این صورت اگر احیانا در جایی از سرفصل‌های درآمدی با مشکل مواجه شدیم، می‌توانیم به نوعی تخصیص‌ها را تنظیم کنیم که در اجرا با مشکل کمتری مواجه شویم.

آریازند در پایان گفت: سعی می‌کنیم بخش‌های تملک دارایی سرمایه‌ای و به طور کلی حوزه‌های غیر نقد را طوری سامان دهیم تا به رخدادی مانند افزایش تورم و قیمت ارز که کلیت فضای اقتصاد کشور را در سال آینده تحت تاثیر قرار خواهد داد، واکنش متناسب نشان دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا