خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دسته گل جدید آقای ولایتی! | احمد حیدری

حجت‌الاسلام احمد حیدری در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «دسته گل جدید «آقای ولایتی»؛ اخراج دکتر «عبدالکریمی» از دانشگاه آزاد!» به بهانه‌ی حکم اخراج بیژن عبدالکریمی از دانشگاه آزاد نوشت:

اخیرا حکم «اندوه‌خیز» اخراج آقای عبدالکریمی از دانشگاه آزاد به گوش رسید. گفتم «اندوه‌خیز»!، اما نه به جهت آقای دکتر بلکه به جهت «جمهوری اسلامی و اسلام» که چگونه به وسیله متولیانش مشّوه و زشت جلوه داده می‌شود! اما این حکم قطعا به سود آقای دکتر است چون او را به مردمش بلکه به جهان می‌شناساند و افکار و دغدغه‌هایش [مهمترین وجهه همت یک دانشمند و متفکر] را نشر می‌دهد و چه بهتر از این؟ پس تبریک بر او!

اما چرا آن را «دسته گل جدید آقای ولایتی» خواندم؟ زیرا ایشان قدرتمندترین فرد در دانشگاه آزاد و رئیس هیئت امنا و جانشین مرحوم رفسنجانی است که گویا مأموریت دارد این میراث گرانقدر وی را در راستای خوشامد بعضی نابود کند از این رو از بعد ریاستش بر هیأت امنای این دانشگاه، اقداماتی از او سرزده که واقعا ستیز با علم و عالم است و صاحب این قلم در دو یادداشت « دفاع از رسول خدا(ص)، اخراج استاد دانشگاه و “دین گریزی” جامعه!!» و « آقای دکتر ولایتی، “قلم شکستن و زبان بریدن”!» به آن اشاره داشته است.

در 7 آبان 96 دستوری از دکتر ولایتی خطاب به رئیس دانشگاه اراک صادر شد که: «بر اساس اطلاعات واصله یکی از اساتید آن دانشگاه به هنگام تدریس و در حضور دانشجویان، نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) و سایر مقدسات اسلامی، صریحا اهانت نموده است. در صورت اثبات، بدون درنگ ایشان را از کل سمت‌های آموزشی خلع نموده و از آن دانشگاه اخراج نمائید.» متعاقب این دستور حکم «خلع از کلیه سمت‌های دانشگاهی و آموزشی و اخراج قطعی از دانشگاه» که دست کمی از حکم اعدام [که حکم سب کننده پیامبر(اعاذنا الله منه) است، ندارد] در عرض 48 ساعت صادر شد با این که بنا به نامه 22/6/96 دکتر ولایتی خطاب به رئیس دانشگاه که شرح اظهارات ضد دین و اسلام استاد نامبرده بود، توهین صریحی به پیامبر وجود نداشت. خوشبختانه این حکم بعداً توسط دادگاه تجدید نظر با استناد به «عدم منع از بحث و گفتگو در دانشگاه»، نقض شد.

حدود دو ماه پیش هم در اوضاع فاجعه‌سان حاصل از همه‌گیری کرونا، یکی از پزشکان «فوق تخصص آی‌سی‌یو» بیمارستان مسیح دانشوری اختیار از کف داد و به اعتراض گفت: «این دیگر اسمش بی کفایتی نیست؛ اینان دارند نسل کشی می‌کنند و …». جناب دکتر که علاوه بر ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد و ریاست بیمارستان مسیح دانشوری، ده‌ها پست مهم دیگر از جمله «مشاور امور بین‌الملل رهبری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ریاست هیئت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی، ریاست شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان، عضو مجمع جهانی اهل بیت را دارد!، به جای جوابگویی؛ خطاب به دکتر منتقد مورد اشاره، او را متخلّف و مصرّ بر تخلّف خواند و به چندین جرم متهم و به بریدن نان[حقوق] و زبان تهدید کرد! و امروز مجموعه تحت اشراف و نظارتش آن تهدیدش را در مورد یک استاد دیگر اجرا کرده است!

خنده‌دار این که جرم اصلی آقای عبدالکریمی، «دفاع از نظام سلطنتی پهلوی» ذکر شده حال آن که کوچکترین آشنایی با او و سخنانش (در حد این بنده که فقط چند کلیپ از سخنان او بعد از شنیدن خبر اخراجش، را شنیده‌ام) نهیب می‎زند که او به نه به جهت دفاع از سلطنت و پهلوی؛ که به جهت دفاع صریح از آزادی علم، عالم، تحقیق و پژوهش [وجود رکورد بی‌سابقه مهاجرت نخبگان علمی خود گواه ادعای نبود این آزادی است] و دفاع از علوم انسانی جدید و مخالفت با اقداماتی که تحت عنوان «اسلامی سازی دانشگاه‌ها و اسلامی سازی علوم انسانی» و … صورت می‌گیرد؛ اخراج شده و اصولا مدافع آزادی علم، فرهنگ و مردم نمی‌تواند مدافع استبداد در هر جامه‌ای -چه جامه استبداد پهلوی و چه جامه مذهب- باشد! اتهام دفاع از سلطنت و استبداد به کسانی می‌چسبد که مردم‌سالاری را به اقلیت سالاری تقلیل می‌دهند، انتخاب اقلیت را به مردم نسبت می‌دهند، اختیارات مطلقه برای خود قائلند و بر خود وظیفه پاسخگویی به بنی‌بشری قائل نیستند. امید که صاحبان قدرت متنبه شده و از این اقدام منع کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. آقای ولایتی که اگر در یک کشور متمدن حضور داشت، به سبب کهولت و عارضه های دیگر ناشی از آن و ناشی از غیر آن ، به 3 بار بازنشستگی مکوم شده بود! حالا در کثرت شغل و پست و میز و … با برخی حدادها و امثالهم رقابت دارد ! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل : عبدالکریمی آزاده و چاپلوسان واداده

    8
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا