خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا دیر نشده برای افغانستان

علی‌اصغر سیدآبادی در یادداشتی تلگرامی با عنوان «تا دیر نشده برای افغانستان» نوشت:

نمی‌دانم اعترضات امشب کابل و چند شهر دیگر افغانستان، چقدر جدی است، اما اگر راهی مانده باشد، همین است. شاید هنوز که طالبان قدرتش را تثبیت و دولتش را مستقر نکرده و می‌کوشد پیشینه‌ی سیاهش را با موضع‌گیری‌های اروپا پسندتری رنگ کند، بتوان از یکدست طالبانی شدن افغانستان جلوگیری و از استقلالش در برابر پاکستان دفاع کرد. 

برای ایران هم فرصت اندکی باقی است تا از بلاهتی که گریبان برخی از صاحب‌منصبانش را گرفته است، نجات یابد و کسانی را که صرف ضدآمریکایی بودن طلبان آن را جزو محور مقاومت و جنبش اصیل می‌خوانند و در تلویزیون و خبرگزاری‌های وابسته برای پیروزی‌های این هیولاهای بدسابقه غش و ضعف می‌کنند، مهار کند. آیا ما که دلمان برای پنجشیر می‌تپد، طرفدار دخالت نظامی ایران هستیم؟ نه! ما طرفدار مداخله نظامی ایران در هیچ جای جهان نیستیم، اما پشتیبانی سیاسی از خواسته‌های درست همه‌ی مردم افغانستان و به ویژه حقوق زنان و فشار به طالبان برای پذیرفتن این حقوق و مشارکت همه‌ی گروه‌ها در قدرت کم‌ترین کار است. اگر این کم‌ترین کار را نکند، پیامدهای حکومت یکدست طالبان و برادران داعشش به ویژه در مواقع ضروری که پول‌های برخی از کشورهای رقیب منطقه ای هم به آن اضافه شود، مردم ایران را گرفتار خواهد کرد. 

فرصت برای مردم افغانستان اندک است و برای ما حتی کم‌تر تا کمی جلوتر را ببینیم، فقط کمی جلوتر را از نوک دماغمان را که طالبان حکومت یکدست تشکیل داده است و همسایه‌ی ماست و دنبال نزاع مذهبی با پول پدران و برادرانش. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا