خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نیروی پلیس مینیاپولیس منحل می‌شود؟!

نه نفر از اعضای شورای شهر مینیاپولیس وعده داده‌اند که نیروی پلیس این شهر ایالت مینه‌سوتا آمریکا را منحل خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری بی‌بی‌سی، ۹ عضو شورای شهر مینیاپولیس عصر یکشنبه با حضور در تجمع معترضان به کشته شدن یک مرد سیاه‌پوست به دست پلیس در این شهر، این خبر را اعلام کردند.

در دو هفته گذشته شهرهای آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده در اعتراض به مرگ جورج فلوید ۴۶ ساله در حین بازداشت به وسیله پلیس مینیاپولیس بوده است.

به گفته این گروه ۹ عضوی از اعضای شورای شهر مینیاپولیس که اکثریت را در این شورای ۱۲ عضوی در اختیار دارند، هدف آن‌ها از انحلال پلیس پایان دادن به روابط مسموم پلیس با شهروندان است.

به گفته آن‌ها یک نیروی ضامن امنیت عمومی با محوریت محله‌ها و جوامع جایگزین نیروی پلیس خواهد شد. جزییات طرح این نمایندگان برای جایگزین کردن پلیس مشخص نیست. به گفته این گروه از اعضای شورای شهر مینیاپولیس، اقدام‌های قبلی برای اصلاح عملکرد پلیس موفق نبوده است.

در پی گسترش تظاهرات نژادی و اعتراض به خشونت پلیس نسبت به سیاه‌پوستان، گروهی از معترضان خواهان قطع بودجه پلیس‌های محلی و انحلال آن‌ها شده بودند.

با وجود گذشت دو هفته از مرگ جورج فلوید، آمریکایی آفریقایی‌تبار، شعله اعتراض‌ها در آمریکا نه تنها خاموش نشده، که اعتراض علیه نژادپرستی به سایر شهرهای بزرگ دنیا هم کشیده شده است. رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توییتری گفت دستور خروج نیروهای گارد ملی از پایتخت را صادر کرده است. به گفته ترامپ، همه چیز تحت کنترل اکامل است و فعلا نیازی به گارد ملی نیست اما در صورت نیاز آن‌ها آماده هستند تا بازگردند.

روز یکشنبه سناتور میت رامنی که پیشتر نامزد پست ریاست جمهوری از حزب جمهوری‌خواه بود، به اعتراضات واشنگتن دی‌سی پیوست تا از جنبش “زندگی سیاه‌پوستان مهم است” حمایت کند.

براساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، رامنی در کنار معترضان حرکت می‌کرد و پیشتر هم تصویری از خودش که در راهپیمایی مردمی شرکت کرده، در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا