خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنشی به ادعای «مرگ قاسم فتح‌اللهی تسویه حساب داخلی سپاه بود»

خبرگزاری اصولگرای تسنیم که به رسانه‌ای نزدیک به نهادهای امنیتی و نظامی مشهور شده است، درباره‌ی برخی ادعاهای مطرح‌شده در شبکه‌ی ایران‌اینترنشنال پیرامون «شهادت قاسم فتح‌اللهی» نوشت:

«وقوع یک تیراندازی در شامگاه روز چهارشنبه 14 دی 1401 در یکی از کوچه‌های خیابان مختاری تهران به‌سرعت در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی انعکاس یافت.

فردی که مورد هدف تیراندازی قرار گرفت، «قاسم فتح‌‌اللهی» از نیروهای سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و فرمانده پایگاه بسیج مسجد امام سجاد(ع) محله مختاری بود.

مسئولیت وی موجب شد در همان لحظات نخست احتمال تروریستی بودن حمله را تقویت و نگاه رسانه‌ها را به خود جلب کند.

اما ساعاتی بعد سرهنگ صباحی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت عنوان کرد که ممکن است این حادثه تروریستی نباشد و با توجه به اینکه سرقتی در همسایگی منزل فتح‌اللهی صورت گرفته است، احتمال می‌رود او در درگیری با سارقان به شهادت رسیده است.

در ادامه با انتشار تحقیقات تکمیلی آنچه سرهنگ صباحی گفته بود، تأیید شد.

شهادت قاسم فتح‌‌اللهی چگونه بود؟

قاسم فتح‌اللهی ساکن یک ساختمان چهارطبقه در یکی از کوچه‌های خیابان مختاری بود.

او ساکن طبقه اول، برادرش ساکن طبقه دوم، یکی از اقوام نزدیکش در طبقه سوم و طبقه چهارم خالی از سکنه بود.

آن شب برادرش در خانه‌اش نبود و او نیز از نبودنش اطلاع داشته است، اما به‌یک‌باره متوجه حضور یک نفر در خانه برادرش می‌شود.

وقتی به خانه برادرش می‌رود، متوجه حضور یک سارق می‌شود. سارق از بالکن طبقه دوم به پایین می‌پرد تا فرار کند. او نیز از پله‌ها به پارکینگ می‌رود تا مانع از گریختن سارق شود، یکی از همسایه‌ها نیز به کمک او می‌آید.

اما سارق که مسلح بود و در گوشه‌ای گیر افتاده بود، دست به کلت کمری‌اش بُرد و گلوله‌هایی به‌سمت او و همسایه شلیک کرد که فتح‌اللهی به شهادت رسید، همسایه مجروح شد و سارق نیز فرار کرد.

روایت‌ عجیب اینترنشنال با ادعای اختصاصی

اما شبکه اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی روایت عجیبی از این اتفاق بیان کرد؛ روایتی که از آن تسویه حساب در سپاه بیرون آمد.

البته آن چیزی که گفت روایت نبود؛ چرا که این شبکه بدون اینکه اسناد و مدارکی به مخاطبانش ارائه کند و نشان بدهد، فقط مدعی شد که بر اساس اطلاعات اختصاصی رسیده نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران قاسم فتح‌اللهی را کُشتند.

اینترنشنال پیش از این هم چنین خبرهایی منتشر کرده بود؛ از جمله اینکه مقامات نظام و خانواده‌هایشان از کشور خارج شدند، یا اینکه مقامات ایران با ونزوئلا برای پناهندگی پس از سرنگونی مذاکره کرده‌اند، این خبرها در دو سه ماه گذشته منتشر شد.

بعد هم محسن سازگارا اپوزیسیون خارج‌‌نشین در شبکه اینترنشنال حضور یافت تا تحلیل‌های خودش را ارائه دهد. او پیشتر هم ادعاهایی در مورد سپاه بیان کرده بود، اما نام فرماندهان را اشتباه بیان کرد و صحبت‌هایش نشان داد که از ساختار کنونی سپاه بی‌اطلاع است.

این شبکه برای واقعی نشان دادن ادعاهایش همچنین گفت که فتح‌اللهی در چت پلی‌استیشن با معترضان در ارتباط بوده است،
اما این ادعا به‌قدری غیرواقعی بود که علی افشاری در گفتگو با این شبکه گفت: «کشته شدن قاسم فتح‌اللهی از سوی سپاه پاسداران به‌قصد تسویه‌حساب داخلی، یک فرضیه محتمل است که شواهد کافی برای آن وجود ندارد.»

شبکه اینترنشنال وابسته به عربستان سعودی پس از این سخنان حرفی درباره این فرمانده پایگاه بسیج که در درگیری با سارقان به شهادت رسیده است، بیان نکرد و به داستان‌سرایی‌اش خاتمه داد»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا