خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ماینرها برق یک شهر را می‌خوردند!

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران می‌گوید می‌توان با مجموع برق مصرفی ماینر های کشف شده استخراج ( ماینز) رمز ارز در ایران برق یک شهر را تامین کرد. به گفته او مجموع مراکز کشف‌شده غیر مجاز استخراج رمز ارز به ۵ هزار و ۳۸۰ مرکز رسید که این مراکز معادل یک شهر با ۸۰۰ هزار خانوار (حدود دو میلیون نفر جمعیت) برق مصرف می‌کنند.

5 هزار ماینر، برق یک شهر را می‌بلعد

تاکنون ۱۵ مرکز غیرمجاز استخراج رمز ارز با ۱۴۳ دستگاه ماینر در کشور کشف شد و مجموع ماینر های کشف شده را به ۵هزار و ۳۸۰ مرکز رساند. ظرفیت مصرف این ۱۵ مرکز، ۳۱۴ کیلووات است که به طور متوسط معادل مصرف برق روزانه ۸۵۸ واحد مسکونی برآورد می‌شود.

از زمانی که اطلاع رسانی شد، افراد یا مراکزی که از برق دارای یارانه به شکل غیر مجاز یا از برق غیر تعرفه رمزارز استفاده کنند، خلاف است و با سواستفاده کنندگان برخورد جدی می شود. همکاری مردم از آن زمان با صنعت برق برای معرفی این نوع فعالیت های غیرقانونی بیشتر شد.

توانیر با هدف تشویق بیشتر مردم، پاداشی برای معرفی استفاده غیرمجاز از برق در دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی در نظر گرفت و براین اساس معرفی کننده تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش دریافت خواهد کرد. معرفی کنندگان در سایر مکان ها هم تا سقف ۱۰ میلیون تومان پاداش دریافت می کنند. بر این اساس تاکنون یک میلیارد تومان پرداخت شده،  اما میزان پرونده های رسیدگی شده ۱.۸ میلیارد تومان است.

پیش از این موضوع مصرف برق ماینرها در انصاف نیوز نیز مورد بررسی قرار گرفته بود. در همین رابطه زارعی گفته بود: استخراج رمز ارز بیت‌کوین کار انرژی بری است. هر دستگاه به نسبت مصرف خانگی برق زیادی مصرف می‌کند. هر دستگاه حدودا اندازه‌ی یک اسپیلت ۲۴ هزار سنترال برق مصرف می‌کند و طبق قانون قیمت برق برای ماینینگ، قیمت برق صادراتی است. در این شرایط یک دستگاه ۳۰ میلیونی ۳۰۰ هزار تومان درآمد دارد. با این شرایط برای هیچ‌کس به‌صرفه نیست که پول برق صادراتی را بدهد و دستگاه روشن کند، مگر برای چینی‌ها که مزرعه گذاشته‌اند.

توضیح:

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است، رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به صورت غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

انتهای پیام.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا