خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حمله بي‌سابقه به رئيس‌جمهور

روزنامه ی شرق نوشت:‌ هرچه به اردیبهشت سال آینده نزدیک‌تر می‌شویم، انتقادات و اغلب حملات به دولت و شخص «حسن روحانی» هم بیشتر می‌شود. حرف می‌زند، به فاصله دو، سه روز جوابش داده می‌شود. انگار آتشبار حملات تغییر «گرا» داده و شخص رئیس‌جمهوری را هدف گرفته است. در تازه‌ترین مورد رئیس‌جمهوری «خیانت‌کار» خطاب قرار گرفته و پیشنهاد ردصلاحیت «احمدی‌نژاد» و «روحانی» برای انتخابات سال ٩٦ مطرح شده است؛ پیشنهادی که یادآور ردصلاحیت هم‌زمان «اکبر هاشمی‌رفسنجانی» و «اسفندیار مشایی» یار گرمابه و گلستان «احمدی‌نژاد» در انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٢ است. گوینده این سخنان هم یکی از چهره‌های اصولگرا است که به داشتن زبانی تند و تیز مشهور است: حجت‌الاسلام «سیدحمید روحانی»، رئیس سابق مرکز اسناد انقلاب اسلامی و رئیس فعلی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی. او در سال ١٣٧٦ از مرکز اسناد انقلاب اسلامی استعفا و در سال ١٣٨٨ بنیاد جدیدی به نام تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را تأسیس‌کرد. گفتنی است در بودجه امسال كه از سوی دولت تقدیم مجلس شد، ٣٤٦‌میلیون‌و پانصد هزار تومان برای بنیاد «تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی» در نظر گرفته شده است.«سیدحمید روحانی» این سخنان را روز پنجشنبه در همایشی در شمال غربی ایران، یعنی «تبریز» گفته؛ یک روز بعد از او در شمال شرقی ایران یعنی «مشهد» از رئیس‌جمهوری انتقاداتی شد که اگر نتوان لقب بی‌سابقه را به آن داد، قطعا کم‌سابقه بوده. حجت‌الاسلام «سیداحمد علم‌الهدی» در خطبه‌های نماز جمعه مشهد، بدون بردن نام، گوینده این سخن را که «برجام برای ایران عزت آورد» به باد انتقاد گرفت و او را فردی «ساده‌لوح» توصیف کرد.

مقایسه روحانی با بنی‌صدر  و  عمروعاص
«حمید روحانی» که گویا مسئولیت فضاسازی برای عبور از روحانی را برعهده گرفته، چندی پیش هم از لزوم محاکمه «رئیس‌جمهوری» سخن گفته بود. ٢٠ تیرماه «حمید روحانی» در یک نشست خبری گفته بود: «اگر برای رئیس‌جمهوری حریم قائل نمی‌شدیم، در جریان حمله به سفارت سعودی آقای روحانی نیز باید محاکمه می‌شد». حالا کمتر از یک ماه از این سخنان، «حمید روحانی»، «حسن روحانی» را با «بنی‌صدر» مقایسه و از سوی دیگر رئیس‌جمهوری را با «عمروعاص» مشابهت‌ داده است. این سخنان «حمید روحانی»، ابتدا در سایت محلی «زیتون» منتشر و سپس در سایت‌های اصولگرای «دانا» و «رجانیوز» بازتاب یافت.او در همایش «از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی» که در دانشگاه هنر تبریز برگزار شد، رئیس‌جمهوری ایران را خطری بزرگ برای ایران دانسته. «حمید روحانی» در سخنانش از لزوم عبور از «احمدی‌نژاد» و «روحانی» به صورت هم‌زمان در انتخابات ٩٦ صحبت کرده است. به نظر این فعال اصولگرا، «روحانی» به دلیل آنچه «خیانت» خوانده و «احمدی‌نژاد» به دلیل «مکاتب ناسیونالیستی و شبهه‌ناک، شایسته مملکت‌داری اسلامی نیستند».حجت‌الاسلام «سیدحمید روحانی» در سخنانش به صورت تلویحی رئیس‌جمهوری را با «عمروعاص» مقایسه کرد و گفت: «آن روزی که رهبری فرمودند من مذاکره را بیهوده می‌دانم، عمروعاص‌های امروز، رهبری را مجبور به مذاکره کردند. روحانیت و ائمه جمعه باید در برابر مذاکره با شیطان نهضت به راه می‌انداختند؛ اما کوتاهی کردند. ما امروز رسوایی مذاکره و برجام را دیدیم؛ والخیر فی‌ ماوقع. اگر سیل نامه از بسیج و روحانیت به ریاست‌جمهوری گسیل می‌شد، آقای روحانی جرئت مذاکره با آمریکا را نداشت. نباید می‌نشستند و نظاره‌ می‌کردند».رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی افزود: «اینها برای هر سخنرانی رهبری دهن‌کجی  نشان می‌دهند و باید مجازات شوند. یکی از بدعت‌های آقای روحانی این بود که مردم را از جریان مذاکرات دور نگه داشت. آقای روحانی به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود».

خیانتی که روحانی کرد بنی‌صدر نمی‌توانست انجام دهد
او ادامه داد: «در انتخابات ریاست‌جمهوری باید از روحانی و احمدی‌نژاد عبور کنیم. روحانی به دلیل خیانت و احمدی‌نژاد به دلیل مکاتب ناسیونالیستی و شبهه‌ناک شایسته مملکت‌داری اسلامی نیستند».«حمید روحانی» افزود: «احمدی‌نژاد امتحان بدی داد و اندیشه‌های ایران‌پرستی و مکتب ایرانی ضربه سنگینی بر نهضت‌های اسلامی منطقه زد. امروز شرایط به‌مراتب بدتر شده است. روحانی نه‌تنها علیه رهبری، بلکه به صورت عریان بر امام هم شمشیر بست. روحانی در حرم امام گفت که ما باید مانند متحجران خود را به مشتی کلمات بی‌روح امام محدود نکنیم!! خیانتی که آقای روحانی انجام داد، بنی‌صدر نمی‌توانست بکند. باید مراقب بود». او با انتقاد از شورای نگهبان افزود: «ای کاش شورای نگهبان قبل از تصویب اعتبارنامه ایشان کتاب ایران و جهانی‌شدنشان را مطالعه می‌کرد. در این کتاب به نویسندگی آقای سریع‌القلم موارد متعددی خلاف نص اسلام نوشته شده است».

علم‌الهدی: آقای ساده لوحی می‌گوید ما با برجام عزت پیدا کردیم
اما در «مشهد» روز جمعه حجت‌الاسلام «سیداحمد علم‌الهدی» پشت تریبون نماز جمعه این شهر قرار گرفت و از سخنان رئیس‌جمهوری به‌شدت انتقاد کرد.به گزارش «دانا» به نقل از «صبح‌ توس»، «علم‌الهدی» گفت: «ده‌ها و صدها فروشگاه مدلینگ می‌خواهند ایجاد کنند و جوان ما را منحرف کنند و یک پیچ و مهره از دستگاه الکترونیکی خود را نیز حاضر نیستند به ما بفروشند». او در ادامه افزود: «آقای ساده لوحی می‌گوید ما با برجام عزت پیدا کردیم! چه عزتی؟ اینکه شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید عزت است؟ این را در برجام پیش بردید؟ چرا دستگاه‌های دانش‌بنیان خارجی حاضر نیستند سرمایه‌گذاری کنند؟ این عزت است؟».خطیب جمعه مشهد گفت: «عزت متعلق به خدا و پیغمبر و مؤمنان است. این عزت،‌ آوردن جنس بنجل مدل خارجی به کشور است یا دشمنی با کفار و مشرکان و دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی است؟ این عزت مال این شهید محمدزاده است که ۳۰ سال هر روز و هر شب شهید بود».دوشنبه هفته گذشته «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری در همایش پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه برجام برای کشور عزت به همراه داشت، گفت: «اینکه دیگران برای صادرات نفت ایران تعیین تکلیف کنند، خلاف عزت است. عزت ما، اجرای اراده ما است». فردای این سخنان، روحانی به تلویزیون آمد و در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با بیان اینکه امروز کسی نمی‌تواند برای صادرات نفت ایران تعیین تکلیف کند، تأکید کرد: «این عزتی است که الان نفت را به مقداری که می‌خواهیم، می‌فروشیم و این علاوه بر مسئله اقتصادی، از لحاظ سیاسی و از لحاظ ابعاد انقلابی نیز حائز اهمیت است».امروز ١٦ مرداد، کمی بیش از ٩ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری مانده و شاید پیشنهاد «حمید روحانی» مرحله اصلی فشار بر دولت و رئیس‌جمهوری را آغاز کرده باشد؛ فشاری که دیگر انگار از اطرافیان دولت به شخص «حسن روحانی» انتقال یافته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا