خرید تور تابستان ایران بوم گردی

طلای جهانی عقب نشست

طلای جهانی در معاملات امروز (سه‌شنبه) اندکی کاهش یافت اما همچنان نزدیک به بالاترین قیمت دو هفته گذشته قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۲۴۲.۷۱ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه تا سطح ۱۲۴۸.۴۰ دلار صعود کرده بود.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار آمریکا ۰.۱ درصد اُفت کرد و به ۱۲۴۵.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۴.۵۰ دلار یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و در ۱۲۴۷.۴۰ دلار بسته شد.

طلا روز جمعه پس از انتشار گزارش بسیار ضعیف اشتغال آمریکا صعود کرد و بیش از ۳۰ دلار یا ۲.۵ درصد جهش یافت و برای کل هفته حدود ۲.۲ درصد افزایش ثبت کرد.

این فلز ارزشمند پس از کاهش بیش از شش درصدی در ماه گذشته، از ابتدای ماه جاری تاکنون تحت تاثیر ضعیف شدن انتظارات برای تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست هفته آینده بانک مرکزی آمریکا، ۲.۴ درصد رشد کرده است. نرخهای بهره بالاتر تقاضا برای داراییهای بدون بازده مانند طلا را محدودتر می‌کند.

آمار روز جمعه نشان داد اقتصاد آمریکا ماه گذشته ۳۸ هزار شغل ایجاد کرده است که ضعیف‌ترین رشد ماهانه در شش سال گذشته و بسیار پایین‌تر از رقم ۱۵۸ هزار شغل مورد پیش بینی اقتصاددانان بود. این آمار باعث شد معامله گران و سرمایه گذاران احتمال افزایش نرخهای بهره در ماه جاری یا ماه آینده را منتفی بدانند. کمتر شدن احتمال مذکور به اُفت دلار منجر شد و از قیمت طلا حمایت کرد.

جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی روز دوشنبه خود ارزیابی مثبتی از دورنمای اقتصادی این کشور داشت و اظهار کرد افزایش نرخهای بهره انجام خواهد گرفت با اینهمه به زمان این افزایش اشاره ای نکرد.

بر اساس گزارش رویترز، دنیس لاکهارت و جیمز بولارد، روسای بانکهای منطقه ای آمریکا احتمال افزایش نرخها در نشست هفته آینده بانک مرکزی را منتفی اعلام کردند اما همچنان از دورنمای افزایش نرخها در آینده نزدیک حمایت می‌کنند.

به گفته تحلیلگران بانک استرالیا و نیوزیلند، هفته جاری آمارهای اقتصادی مهمی در آمریکا منتشر خواهد شد به همین دلیل شاید سرمایه گذاران نخواهند تا زمان انتشار این آمار اقدام قابل توجهی انجام دهند و برای یک حرکت بالاتر در هفته آینده آماده می‌شوند.

بازارهای سهام آسیا روز سه شنبه به بالاترین سطح در پنج هفته گذشته صعود کردند در حالیکه دلار تحت تاثیر پایین آمدن انتظارات برای تحکیم سیاست پولی آمریکا، پایین ماند.

ذخایر “اس پی دی آر گولد تراست” که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه ۰.۰۳ درصد کاهش یافت و به ۸۸۱.۱۵ تن رسید.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۶.۳۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۳ درصد کاهش یافت و ۹۸۸.۵۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۷ درصد اُفت کرد و به ۵۵۳.۲۸ دلار رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا