خرید تور تابستان ایران بوم گردی

یک امام جمعه: در افغانستان حق و باطل مطرح نیست

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به انتقادات از سیاست جمهوری اسلامی در تحولات افغانستان گفت: در جریان افغانستان حق و باطل مطرح نیست.

به‌گزارش انصاف نیوز، حجت‌الاسلام خضری گفت: جریان افغانستان پیچیده است و در آن جریان حق و باطل مطرح نیست روایتی را طراحی می‌کنند که در افغانستان جنگ حق و باطل به راه افتاده است و عده‌ای نیز عنوان می‌کنند که چرا ایران در پنجشیر ورود نمی‌کند. این جملات دلسوزی برای افغانستان نیست تنها عده‌ای می‌خواهند عقبه‌شناسی جریان مقاومت زیر سوال ببرند.

به‌نوشته‌ی ایسنا، حجت‌الاسلام‌ سیدمهدی خضری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مسجد النبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: در زیارت عاشورا کسانی که امام حسین (ع) را با دستان و زبانشان کشتند لعن می‌کنیم؛ حضرت زینب (س) ریشه عاشورا را در جریان سقیفه می‌دانند و به آن اشاره می‌کنند.

وی ادامه داد: کسانی که غدیر را به‌گونه‌ای دیگر روایت کردند موجب شهادت سیدالشهدا(ع) شدند، عاشورا جنگ‌روایت‌ها بود یعنی دشمنان از حقیقت روایتی غلط را مطرح کردند و منجر به عاشورا و شهادت اولیای خدا شدند. جنگ روایت‌ها از جریان حکمیت آغاز شد زمانی که گفتند حضرت علی (ع) کافر است و توبه نکرده و قتلش واجب است.

امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: در زیارت عاشورا کسانی که روایت غلط را مطرح کردند را لعن می‌کنیم، معاویه در رأس راویان دورغین قرار دارد نامه عبیدالله به عمر سعد موجود است در آن نوشته شده بود چون خلیفه سوم را تشنه کشتند آب را بر روی امام حسین (ع) ببندند این روایت غلط تا ۲۰۰ سال موجب جنگ شد در اینجا جنگ روایت‌ها را به وضوح مشاهده می‌کنیم. امام سجاد (ع) اشاره کردند که ۳۰ هزار نفر در روز عاشورا برای قربت‌الی‌الله پدرم را کشتند.

وی اضافه کرد: گفته شد اسرایی که وارد شام شدند خارجی هستند و در آنجا نیز شاهد جنگ روایت‌ها بودیم امام سجاد(ع) در جنگ روایت‌ها جنگیده است، روایاتی که شهید را به قاتل و مومن را به کافر تبدیل می‌کرد.

حجت‌الاسلام خضری اشاره کرد: امروز نیز در جنگ روایت‌ها به سر می‌بریم این جنگ در ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شده است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس عنوان کردند که چه کسی جواب خون شهدا را می‌دهد و اینگونه جنگ روایت‌ها را طراحی کردند؛ امروز هم جریان افغانستان را مطرح کردند که این جریان نیز نمونه‌ای از جنگ روایت‌هاست.

وی بیان کرد: جریان افغانستان پیچیده است و در آن جریان حق و باطل مطرح نیست روایتی را طراحی می‌کنند که در افغانستان جنگ حق و باطل به راه افتاده است و عده‌ای نیز عنوان می‌کنند که چرا ایران در پنجشیر ورود نمی‌کند. این جملات دلسوزی برای افغانستان نیست تنها عده‌ای می‌خواهند عقبه‌شناسی جریان مقاومت زیر سوال ببرند.

امام جمعه موقت قزوین بیان کرد: آنانی که علیه مدافعان‌حرم مطلب منتشر می‌کردند امروز می‌گویند چرا از افغانستان دفاع نمی‌کنید باید در پاسخ بگوییم این سخنان جریان فکری عقبه مقاومت و دستاوردهای سردار سلیمانی را مورد هدف قرار می‌دهد. ایران مدافع ملت افغانستان و خواستار تشکیل دولت ملی در این کشور است البته در این میان هم نمی‌توانیم طالبان را تطهیر کنیم طالبان، حزب‌الله و داعش نیست.

وی اظهار کرد: این روایت‌ها را در واکسن برکت نیز مشاهده کردیم که عده‌ای عنوان داشتند واکسن برکت آب مقطر است و تایید نشده است این سخنان از سوی غرب‌گرایان و عده‌ای با نام طب سنتی منتشر و موجب تحریم واکسن ایرانی شده است؛ این در حالی است که رهبر معظم انقلاب هنگام تزریق واکسن برکت این حماسه را در تراز حماسه دفاع مقدس برشمردند.

حجت‌الاسلام خضری یادآور شد: حضرت علی (ع) در خطبه سه نهج‌البلاغه به ناکثین، قاسطین و مارقین اشاره دارند که در جریان انقلاب اسلامی در جنگ روایت‌ها با این سه دسته مواجه هستیم و امروز این سه جریان مقابل انقلاب اسلامی ایستاده‌اند.

وی بیان کرد: در آستانه سالروز وفات حضرت رقیه قرار داریم در شام مشاهده می‌کنیم که حضرت رقیه (س) اولین جلسات اعضا را در شام برپا کردند. حضرت رقیه (س) و خاندان امام حسین (ع) تربیت شده دانشگاه امیرالمومنین (ع) و نهج‌البلاغه هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل تربیتی جریان اسارت مسئولیت پذیری است حضرت علی (ع) خانواده‌ای مسئولیت‌پذیر تربیت کردند. مشکل مردم کوفه مسئولیت‌گریزی بود که حضرت علی (ع) به این نکته اشاره داشتند و در مقابل آن خانواده مسئولیت‌پذیر تربیت کردند.

«مسئولیت‌گریزی» مهم‌ترین علت طلاق

امام جمعه موقت قزوین تشریح کرد: بر اساس آمارها مهم‌ترین عوامل طلاق در کشور به مسئولیت‌گریزی بازمی‌گردد چراکه خانواده‌ها فرزندان خود را از کودکی مسئولیت‌پذیر تربیت نمی‌کنند. مسئولیت‌گریزی ریشه در محبت افراطی والدین به فرزندان، انتظار بیش از توان کودکان، سرزنش، چالش‌گریزی و عدم اعتماد به جوانان و نوجوانان دارد. بر اساس سخنان مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب باید به جوانان مومن انقلابی اعتماد کنیم تا تحول ایجاد شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا