خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی به رایتل

سیدمحمد امامی، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گفت: طبق مهلت یک هفته‌ای رگولاتوری، رایتل موظف است مشکلات باقی مانده از مشکلات کلی که در شبکه رخ داده و نگرانی مشترکین نسبت به این اختلال را به حداقل رسانده و برطرف کند.
سید محمد امامی

مهندس امامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون اختلالات اخیر در سرویس‌دهی اینترنت و دیتای شرکت رایتل، گفت: اختلالاتی که در شبکه رایتل پیش آمده را با توجه به دسترسی‌هایی که داریم، هم از جنبه بازار که همان رایگان شدن سرویس‌هاست و هم از جنبه کیفیت خدمات اینترنت، دیتا و سرویس مکالمه رصد کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، اضافه کرد: با توجه به گزارشی که از اپراتور رایتل دریافت کرده‌ایم، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به محض اطلاع از شرایط موجود، تذکرات لازم را به اپراتور داده است.

وی، ادامه داد: در زمان بروز مشکل در شبکه، در صورتی که اپراتور چه با اختیار و چه بدون اختیار مجبور به ارائه سرویس‌های رایگان به مشترکین خود شود، این راهکار اشتباه و تخلف محسوب می‌شود. در این شرایط تذکرات لازم به اپراتور داده می‌شود و مهلت می‌دهیم که مشکل را حل و توضیحات خود را ارائه کند که این فرایند در مورد مشکلات اخیر رایتل در جریان است و توضیحات ارائه شده اپراتور در حال بررسی است و در نهایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار نظر می‌کند.

امامی، اظهار کرد: بر اساس مکاتبات یک ماهه اخیری که سازمان تنظیم مقررات با مجموعه رایتل داشته است، این نتیجه حاصل شد که اشکال در عدم همکاری یکی از شرکت‌های تامین کننده سرویس‌های رایتل بوده که به دلیل شرایط تحریمی کشور متاسفانه خدمات مناسبی را به رایتل ارائه نمی‌کند که این قضیه در خیلی موارد ما را با مشکل مواجه کرده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، گفت: به نظر می‌رسد که این مشکل جدی بوده و رایتل هم با توجه به بررسی که رگولاتوری انجام داده سعی کرده که با استفاده از وندورها و شرکت‌های داخلی این مشکلات پیش آمده را به حداقل برساند که البته توفیقی داشته و توانسته قسمت عمده ای از مشکل را برطرف کند.

بر اساس مکاتبات یک ماهه اخیری که سازمان تنظیم مقررات با مجموعه رایتل داشته است، این نتیجه حاصل شد که اشکال در عدم همکاری یکی از شرکت‌های تامین کننده سرویس‌های رایتل بوده که به دلیل شرایط تحریمی کشور متاسفانه خدمات مناسبی را به رایتل ارائه نمی‌کند که این قضیه در خیلی موارد ما را با مشکل مواجه کرده است.

وی، اعلام کرد: آخرین گزارشی که از شرکت رایتل دریافت کرده‌ایم مربوط به یکشنبه 14 شهریور ماه سال جاری است، بدین معنا که مشکل سیستم رایتل به صورت کلی برطرف شده و رایتل اکنون به رفع مشکلات احتمالی مانند کانال‌های فروش (اپلیکیشن رایتل من) برای برخی از مشترکین و کانال‌هایی مثل USSD و غیره مشغول است.

امامی، اضافه کرد: طبق مهلت یک هفته ای رگولاتوری، رایتل موظف است مشکلات باقی مانده از مشکلات کلی که در سیستم رخ داده و نگرانی مشترکین نسبت به این اختلال را به حداقل رسانده و برطرف کند و در چنین مواردی که به صورتحساب مشترکین مربوط می‌شود و نگرانی مشترکین نسبت به چگونگی صورتحساب‌هایشان را به دنبال دارد، اپراتور باید پاسخگوی این سوال مشترکین مبنی بر اینکه “در یک ماه اخیر خدمات به دلیل اشکالات فنی اپراتور رایگان بود یا خود اپراتور رایگان کرده بود”؟ باشد.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، تاکید کرد: در این شریط از اپراتور خواهش می‌کنیم که اطلاع رسانی کند و مرکز پاسخگویی رایتل که برای مشترکین خود 200 و برای سایر مشترکین 09202000000 است، پاسخگویی کامل داشته باشد.

وی، در پایان اشاره کرد: ما انتظار داریم که با توجه به صحبت‌هایی که شده، هم اطلاع رسانی بیشتری نسبت قبل انجام شود و هم به نحوی رضایت مشترکین در خصوص کیفیت خدمات جلب شود و برای افزایش کیفیت خدمات حداکثر تلاش خود را دهند تا این مشکلات رخ ندهد و مشترکین به راحتی خدمات خود را دریافت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا