خرید تور تابستان ایران بوم گردی

قصه‌ی یک عکس: تولید مبارز از زندان‌های اسرائیل

ناصر غضنفری درباره‌ی این عکس در ایرنا نوشت:

«۱۷ آگوست ۲۰۱۵. نائل البرغوثی در زندان است اما کت و شلوارش در کوبر، نزدیک رام الله فلسطین از سقف آویزان است. البرغوثی پس از یک عملیات کماندویی علیه اسرائیل، دستگیر شد. اما ۳۳ سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۱ از زندان آزاد شد. با «ایمان نافی» ازدواج کرد ولی در سال ۲۰۱۴ بار دیگر دستگیر و این بار به حبس ابد محکوم شد. برغوثی با بیش از ۴۰ سال حبس، طولانی ترین زندان را در میان سایر فلسطینی های محبوس در زندان های اسرائیل داشته است.

ایمان نافی عاشق همسر و راهی است که همسرش می رود. او به نشانه پایداری و مقاومت در مقابل اسرائیل و وفاداری به همسرش، سال هاست کت و شلوار او را از سقف آویزان کرده است.

بر اساس گزارش های سازمان های حقوق بشری هم اکنون حدود ۴۲۰۰ زندانی امنیتی و سیاسی فلسطینی در زندان های اسرائیل نگه داری می شوند. ملاقات با این زندانیان کار دشواری است و محدودیت های زیادی توسط آژانس امنیت اسرائیل برای آن وضع شده است.

ملاقات کنندگان اجازه دارند زندانیان را فقط از طریق یک پارتیشن شفاف مشاهده و از طریق تلفن با آن ها صحبت کنند. ملاقات زناشویی و هر گونه تماس فیزیکی دیگری ممنوع است. تنها کودکان زیر ده سال حق دارند در پایان ملاقات، ۱۰ دقیقه پدران خود را در آغوش بکشند.

در اوایل دهه اول قرن ۲۱ میلادی، زندانیان طولانی مدت برای بزرگ کردن اعضای خانواده شان، مایع زناشویی(منی) خود را که داخل هدایایی که به فرزندانشان می دادند جاساز شده بود؛ را به خارج از زندان بفرستند.

این مایع به روش هایی مانند بسته بندی های پلاستیکی آب نبات یا داخل میله های شکلات مستور شده بود. فوریه ۲۰۲۱ میدل ایست مانیتور گزارش داد که نود و ششمین نوزاد فلسطینی با استفاده از اسپرم قاچاق شده از زندانهای سیاسی-امنیتی اسرائیل به دنیا آمده است.

هدف «آنتونیو فاسیلونگو» عکاس از به تصویر کشیدن این عکس، علنی کردن درگیری های است که خانواده های فلسطینی برای حفظ حقوق و کرامت انسانی خود با آن مواجه می شوند. عکاس سعی کرده است بر روی جنگ مسلحانه تمرکز نکند بلکه بر روی امتناع مردم از تسلیم شدن در برابر زندان و شجاعت و دوام در مقابل زورگویی های اسرائیل متمرکز شود.

فاسیلونگو یک عکاس مستند ایتالیایی است که اکنون به عنوان استاد عکاسی در دانشگاه فاین آر رم فعالیت می کند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا