خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه اداره اوقاف قزوین به موضوع “عروسی بازی در اوقاف”

روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در پاسخ به توییت وحید اشتری با عنوان ” عروسی بازی در اوقاف” بیانیه‌ای صادر کرد.

بیانیه اداره اوقاف قزوین به موضوع "عروسی بازی در اوقاف"

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در پاسخ به توییت وحید اشتری با عنوان “عروسی بازی در اوقاف” بیانیه‌ای صادر کرد که یک نسخه از این بیانیه در اختیار خبرگزاری ایلنا مرکز قزوین قرار گرفت.

متن بیانیه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین به شرح زیر است:

“جناب آقای وحید اشتری

در پاسخ به توئیت شما با عنوان عروس بازی در اوقاف اجمالاً مراتب ذیل جهت اطلاع اعلام می گردد:

اطلاعات شما از قوانین و مقررات موضوعات و پرونده‌های موقوفات بسیار ناچیز و کلی تلقی می گردد چرا که اساساً نوع مالکیت موقوفات و حقوق مکتسبه بهره برداران برای شما کاملاً مبهم، غیر علمی و غیر قابل توجیه می باشد

مطابق قواعد شرعی فقهی و حقوقی اموال موقوفه قابلیت واگذاری و فروش ندارند لیکن بنا بر مقررات قانونی عمده موقوفات در دوره حکومت پهلوی از وقفیت خارج می گردد.

سپس قوانین اوقافی مصوب شورای انقلاب ، مجلس شورای اسلامی و آئین نامههای مصوب هیات دولت پس از اعاده به وقف املاک موقوفه ، برای متصرفین حقوق مکتسبه در نظر گرفته است در موضوع مطرح شده متصرف اولیه شرکت روز بهاء) با ارائه مستندات حقوق مکتسبه خود را اثبات نموده و صرفا قرارداد اجاره عرصه با موقوفه تنظیم و اعیان و اشجار و منافع متعلق به مستاجر میباشد. سپس در سنوات مختلف بخشهایی از حقوق مکتسبه مورد اجاره را به غیر منتقل نموده است از جمله واگذاری بخشی از مورد اجاره پس از تسویه حقوق قانونی موقوفه طبق نظریه کارشناسی از طریق شرکت روز بهاء مستاجر (اولیه به خانم مونا چایچیان و تنظیم قرارداد اجاره به عنوان مستاجر موقوفه و مالک منافع.

از آنجایی که عموما در املاک موقوفه رابطه استیجاری نسبت به عرصه تنظیم میگردد لذا نحوه ارزیابی با در نظر گرفتن حقوق و منافع مستاجر موقوفه توسط کارشناس رسمی دادگستری همانند سایر رقبات و املاک لحاظ می گردد .

شایان ذکر است اولا واگذاری اراضی موقوفه توسط موقوفات صورت نمی گیرد بلکه برابر قوانین موضوعه و مطابق اختیارات سازمان امور اراضی به بهره برداران واگذار گردیده و متعاقبا نسبت به حقوق مکتسبه با ایشان تنظیم قرارداد اجاره می گردد

در ثانی معامله شرکت روزبهاء با خانم چایچیان قبل از انتصاب آقای سید مهدی خاموشی به ریاست سازمان اوقاف و به سال ۱۳۹۵ برمی گردد در حالی که انتصاب ایشان به ریاست سازمان در سال ۱۳۹۷ صورت گرفته است.

آنچه مسلم است انتشار اینگونه مطالب در این برهه از زمان در پی برخورد اوقاف با اباحه گری صورت گرفته در حسینیه امینی قزوین با متولی موقوفه صورت گرفته است لذا مجموعه اوقاف و امور خیریه این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات قانونی را از مراجع ذیصلاح پیگیری نماید.

مقتضی است پاسخ این اداره کل را به منظور ادای حسن نیت به صحت اخبار و اطلاعات و به رسم امانتداری در توییتر خود و سایر صفحات مجازی منتشر نمایید.”

وحید اشتری، فعال رسانه‌ای اصولگرا مدعی شد یکی از بزرگترین موقوفات چند صد هکتاری استان قزوین،  با نام  حسینیه امینی‌ها به عروس حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف کشور  واگذار شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا