خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استاندار ایلام برای تکمیل زیرساخت‌های صنوف آلاینده مهلت یک‌ماهه تعیین کرد»

«استاندار ایلام گفت: باید ظرف یک ماه آینده زیرساخت‌های شهرک صنوف آلاینده ایلام فراهم شود.»

به گزارش ایلام رسانه، استاندار ایلام یکشنبه ۵ آذرماه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان در سالن جلسات شهید رجایی، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعاتی که در همان جلسات اولیه کارگروه اشتغال مورد تأکید قرار گرفت جمع‌آوری صنوف آلاینده به خصوص صوتی بوده و باید با توجه به اثرات منفی این آلاینده‌ها همچون تاثیر بر روح و روان انسان و منظر شهری، هر چه سریع‌تر باید ساماندهی شوند.

دکتر حسن بهرام‌نیا با بیان اینکه ساماندهی شهرک صنوف ایلام ضروری است و باید در اولویت کار قرار گیرد، گفت: باید ظرف یک ماه آینده مقدمات زیرساخت‌ها شامل فاضلاب، برق و زیرگذر منتهی به این شهرک، فراهم شود.

استاندار ایلام تأکید کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان نسبت به فسخ قرارداد زمین‌های صنعتی راکد، با قاطعیت عمل کند و این زمین‌ها را به سرعت در اختیار تولیدکنندگان جدید که دارای اهلیت و توانمندی کار باشند، قرار دهد.

بهرام‌نیا یکی از مهمترین ظرفیت‌ها برای اشتغال را حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: امروز با تولید انواع محصولات کشاورزی به خصوص در تولید بذر در شهرستان‌های حوزه جنوب استان استان در جایگاه خوبی قرار دارد و می‌توان با توسعه بخش کشاورزی میزان اشتغالزایی را رونق داد.

استاندار ایلام با اشاره به تسهیلات تبصره ۱۸ نیز گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۲ تاکنون ابلاغ نشده و تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۱ نیز ۳ ماه ابلاغ شده است، لذا مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا اعتبارات این بخش جذب شود و همزمان نیز طرح‌های مورد نظر هر چه سریع‌تر نهایی شوند.

نماینده عالی دولت در استان با قدردانی از عملکرد بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات اشتغال گفت: بانک‌ها نسبت به پرداخت سهم خود در خصوص پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ برابر زمانبندی تعیین شده اقدام کنند.

او تصریح کرد: نباید لازمه اشتغال را تنها به اخذ تسهیلات ربط داد و ادارات و سازمان‌ها و نهادها نباید با این نگاه به اشتغال‌زایی بپردازند، لذا موضوع اشتغال جزو الزامات هر دستگاه است و منوط به پرداخت تسهیلات نشود.

بهرام‌نیا بر لزوم راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در هر شهرستان تأکید کرد و گفت: تولیدات محلی هر شهرستان باید در قالب بازارچه عرضه شود و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، امور روستایی، شهری و امور بانوان استانداری و اداره کل کار، رفاه و تأمین اجتماعی استان در این زمینه باید ورود کرده و در کارگروه بعدی اشتغال، دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این رابطه گزارش عملکرد خود را باید ارائه دهند.

استاندار ایلام با اشاره به اهمیت جذب سرمایه‌گذار نیز اضافه کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جذب سرمایه گذار استفاده کرد، استان ایلام ظرفیت هر گونه سرمایه‌گذاری در هر حوزه ای را داراست.

نماینده عالی دولت در استان به موضوع برون سپاری مأموریت‌های دستگاه‌های اجرایی اشاره و تأکید کرد: مدیران باید با این موضوع ورود کرده و نسبت به برون سپاری مأموریت‌های خود به بخش خصوصی اقدام کنند.

بهرام‌نیا به ظرفیت‌ شهرداری‌ها در ایجاد اشتغال اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در هر شهر در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی استفاده کرد که علاوه بر این می‌تواند ایجاد محیط‌های مفرح برای مردم را هم در پی داشته باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا