خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازخورد پیشنهاد تفکیک جنسیتی طواف کعبه؟!

آبان 91، خبرگزاری مهر از مکه ی مکرمه خبری را منتشر کرد که بر مبنای آن یک عضو شورای عالی حج ایران پیشنهاد «تفکیک جنسیتی در طواف خانه کعبه» را مطرح کرده بود؛ پیشنهادی که بی توجهی به آن قابل پیش بینی بود.
به گزارش انصاف نیوز، واکنش ها در شبکه های اجتماعی و پیام های در ذیل انتشار این خبر در سایت های خبری نیز نشان از مخالفت عمومی جامعه با این پیشنهاد غیرعملی دارد به طوری که این پیشنهاد مورد تمسخر بخشی از نظر دهندگان قرار گرفته بود.
حجت الاسلام قاضی عسگر گفته بود: «در این شرایط که به دلیل کمبود جا برخی از مسایل پیش می‌آید میزان معنویت بین حجاج کشورهای مختلف اسلامی در زمان انجام طواف هم کاهش می یابد. پیشنهاد می شود با انجام تفکیک جنسیتی در طواف خانه کعبه هم از به وجود آمدن برخی مسایل بین خانم‌ها و آقایان جلوگیری کنند و هم معنویت انجام طواف بین زائران بیت‌الله الحرام افزایش یابد».
در زیر به چند کامنت مخاطبان سایت پرمخاطب تابناک در آن تاریخ اشاره می شود:
–  ما مسلمونها توی خونه خدا هم به مسائل بین خانمها و آقایان فکر می کنیم ها؟! همینه دیگه شیطان میگه اینها که به من سنگ میزنند برسن تهران به من زنگ میزنن!
–  مناسک و مراسم حج تا انجا که گفته اند شاه و گدا زن و مرد دارا و ندار در آن فرقی نمی کند و همچون روز محشر است.
–  والله مردمی که به زیارت خانه خدا می روند دیگر فکر شهوات و … از سرشان می رود و فقط خدا را می خوانند و خدا نیز در اینکار تفکیک جنسیت قائل نشده و در قران نگقته که زن و مرد جدا از هم به زیارت خانه اش بروند. آقای گوینده از این کارها نکن کفر است.
–  بابا در هنگام طواف چه کسی به فکر جنسیت بغل دستی خود است؟
–  پیشنهاد خوبی است باید عید اضحی را دو روز بکنند، به فاصله ی ده روز و منا و عرفات محل قربانی و دیگر اماکن مثل محل رمی را هم جدا بکنند و خلاصه آخر کار به هواپیما و فرودگاه هم برسد تا مساله ی تفکیک جنسی کامل شود!
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا