خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به بهانه‌ی اخراج عبدالکریمی

مهدی یزدانیان در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز به بهانه‌ی حکم اخراج بیژن عبدالکریمی از دانشگاه آزاد نوشت:

اخراج دکتر بیژن عبدالکریمی از دانشگاه، اعتراض های بسیاری در پی داشت. بسیاری از اساتید دانشگاه و حوزه و نیز دانشجویان به این اقدام معترض شدند.

باری، دکتر بیژن عبدالکریمی، زندگی خودش و اساتید دانشگاه و مراکز علمی را با زندگی لاکچری علی دایی مقایسه کرده بود و در ادامه و البته به طعنه گفته بود اگر به گذشته برگردم، مسیر علی دایی را انتخاب میکنم. یعنی علم و عالم در کشور ما ارزش ندارد.

بعضی این سخن دکتر عبدالکریمی را به استهزا گرفتند ولی وقتی معیشت اساتید و نخبگان ما را به گروگان بگیرند، تمثیلی غیر از این نمی‌توان گفت.

رهبر انقلاب، بارها بر آزاداندیشی تاکید فرمودند. مسئولین محترم، اگر این فرمایش را تعارف می‌دانند، اعلام نمایند تا نخبگان بر گفتارشان محافظت و محافظه‌کاری کنند.

آقای احمد زیدآبادی در سال ۷۹، در نامه درخواست تجدید نظر و در اعتراض به محرومیت پنج ساله از فعالیت مطبوعاتی می‌نویسد، با این حساب برای امرار معاش باید باربری کنم.
(قرار بود مطبوعات آزاد باشد..‌.آزادی پیش‌کش، مجازات سنگین صادر نشود…داستان غم انگیز زندگی و معیشت اهالی مطبوعات و رسانه های غیر دولتی)

مخاطبان ارجمند حتما داستان اعتراض اصحاب امام علی در برخورد ایشان با خوارج را شنیده اند. پاسخ امام این بود هر گاه دست به شمشیر بردند دفاع می‌کنیم. امام، طعنه‌ها و تهمت‌های خوارج را می‌شنود و اقدامی نمی‌کند.

مسئولین، نصایح نخبگان و دلسوزان را تحمل نمی‌کنند. چرا؟ آیا در سخنان علمی نخبگان نقصی است یا در کار مسئولان؟

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا